En ole 10 vuoteen voinut pitää yllä kesämekkoa koska rinnat, 70H eivät mahdu niihin :(
Muulle kropalle menisi koko S tai M, mutta rinnoille pitää olla XL joten väkisinkin käy niin että pidän päälläni telttaa. Mekkoja en pysty pitämään, nyt uskalsin kokeilla koon 44 mekkoa, mutta se oli niin tiukka rintojen kohdalta ja muualta lerputti että näytti ihan hirveältä :(. Pystyn pukeutumaan vain löysiin T-paitoihin ja miesten isokokoisiin kauluspaitoihin. Pienennysleikkausta en saa, koska ei ole kuulemma muuta kuin kosmeettinen haitta. Älkää haaveilko isoista rinnoista, ne vievät naisellisuuden kokonaan.
Kommentit (53)
Miten muut naiset löytää hyvin istuvia vaatteita vaikka isot rinnat. Etsi muualtakin kuin marketeista vaatteita
Väljä mekko ja siihen vaikka vyö tuomaan muotoa vyötärölle. Ei ole vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Miten muut naiset löytää hyvin istuvia vaatteita vaikka isot rinnat. Etsi muualtakin kuin marketeista vaatteita
Ne kivoimman näköiset muotivaatteet on aina suunniteltu sirolle, pienirintaiselle ja pitkäjalkaiselle neidolle.
Jonkun tissihullun provo. Kaikki normaalit aikuiset naiset osaa kyllä ostaa itselleen vaatteita.
Minulla koko 75J ja pystyn pukeutumaan ihan normaalisti. Yleensä suosin hame+pusero yhdistelmää, koska se on helpompi kuin mekko. Voin ostaa puseron rintojen koon mukaan ja alaosan pienemmässä koossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne kivoimman näköiset muotivaatteet on aina suunniteltu sirolle, pienirintaiselle ja pitkäjalkaiselle neidolle.
..joita on 5% väestöstä. Ei kukaan lupaa, että ne meidän normojen päälle mahtuu, mutta kyllä meillekkin vaatteita tehdään.
Suomessa myydään nykyään liian pieniä vaatteita. Onko eri muodoille ja koolle mitään vaihtoehtoja.
Kannattaa etsiä hyvä ompelija, joka tekee mekon sinulle mittojen mukaan.
Loppupelissä tulee halvemmaksi, kun saa mieluisan vaatteen, eikä tee hukkaostoksia.
Esim. Eurokankaasta saa kivoja kankaita.
Osta halpa telttamekko ja käy muokkauttamassa se ompelijalla muodoillesi sopivaksi. Ei edes maksa tolkuttomia.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa myydään nykyään liian pieniä vaatteita. Onko eri muodoille ja koolle mitään vaihtoehtoja.
Nykyvaatteet ovat isompia kuin vaatteet olivat ennen.
Ei kukaan haaveile emakkotisseistä.
No, mekko ei kaunista ketään. Et häviä mitään.
Ompele itse, niin minäkin teen. Saa muutenkin sopivia eivätkä ole tusinatavaraa kuten kaupoissa.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa vaatteista tehdään Aasiassa, eikä halpatuonnissa ole niin väliä kansainvälisestä mittataulukosta, jossa pitäisi huomioida vaatteen pituus, että leveys.
Nyt puetaan 150-180cm pituiset naiset samalla kaavalla. Ja näin saadaan halpoja vaatteita.
Suomalaiset naiset ovat lähes poikkeuksetta 20-30cm pitempiä, kuin aasialaiset.
Käytätkö todella tukevia ja kohottavia liivejä? Minulla on 70J ja käytin ennen kaarituellisia, topattuja liivejä, jotka nostivat tissit niin eteen ja ylös, että ei ihme, ettei paidat ja mekot istuneet. Nykyään käytän kevyempiä liivejä, joissa rinnat ovat luonnollisemmassa asennossa, ja menee mekot päälle hyvin. Isotkaan rinnat ei oikeasti tarvitse mitään puristavaa panssaritukea, vaikka Changen myyjät yrittävät niin uskotella.
Minulla on myös vaateongelma isojen rintojen takia, olisin muuten S-kokoinen ylävartalosta, mutta sen kokoiset paidat ahdistavat/napit eivät mene kiinni rintojen kohdalta. Vasta ostin uudet bikinit, alaosa M-kokoa ja yläosa 2xXL.😐 Itse olen harkinnut kyllä rintojen pienennystä, minulla on painavat rinnat ja on myös paljon niskakipuja.
N42
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyvaatteet ovat isompia kuin vaatteet olivat ennen.
Joku valas tätäkin faktaa jaksaa alapeukutella, laihduta saatana.
Onhan niitä venyviä materiaaleja. Ja nettikaupoissa on valikoimaa.