Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasiovi, miten pimeyttä kun reikiä ei saa tehdä

Vierailija
24.06.2014 |

Ei saa tehdä mitään reikiä enkä saanut lupaa laittaa mitään verhoja. Mutta asun rivarissa yksiössä vuokralla, missä sekä ulko- että sisäovessa lasi. Ongelmana on, että nämä ovat sellaiseen suuntaan, että herään joka ikinen aamu auringon nousun aikoihin valoisuuteen. Miten saisin lasin peitettyä? Ulko-ovessa on vain sellainen suikale, sisäovesta suurin osa on lasia.

En pysty nukkumaan valossa. Tänä aamuna heräsin ennen neljää, enkä saanut enää unta. 

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tavalliseen ikkunaan kyllä saa verhot ja ne onkin, mutta ongelma on tuon oven kautta tuleva valo. 

Vierailija
2/71 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita kontaktimuovia lasin päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tumma ikkunakalvo

Vierailija
4/71 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarranauhalla voit kiinnittää lasiin tai karmiin pimentävän kankaan.

Vierailija
5/71 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 06:11"]

Tumma ikkunakalvo

[/quote]

Saako rautakaupasta  ja miten kiinnitetään? Ok, google-> mutta kiitän etukäteen myös vastauksista tänne. 

Vierailija
6/71 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 06:12"]

Tarranauhalla voit kiinnittää lasiin tai karmiin pimentävän kankaan.

[/quote]

Onko sellaista tarranauhaa, mikä ei tee jälkiä? Maalarinteipillä olen kokeillut hätäpäissäni jotain pyyhettä, mutta ei se oikein jaksa pitää ja saisi olla tosiaan pimentävää. Sen verran olen selvillä, että kangaskaupassa on pimentäviä kankaita. 

Vierailija
7/71 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 06:12"][quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 06:11"]

Tumma ikkunakalvo

[/quote]

Saako rautakaupasta  ja miten kiinnitetään? Ok, google-> mutta kiitän etukäteen myös vastauksista tänne. 

[/quote]mä guuglasin nopeesti ja ainakin motonet myi erikokoisia rullia, ne on tarkoitettu siis autoon mutta eiköhän se käy kaikkiin ikkunoihin.

Vierailija
8/71 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako siihen sisäoven yläreunaan laitettua semmoset lattarautakoukut niin, että ovi vielä sulkeutuu? Niihin koukkuihin voisit ripustaa pienen verhotangon tai laskosverhon tms.

Vierailija
9/71 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 06:15"]

Saako siihen sisäoven yläreunaan laitettua semmoset lattarautakoukut niin, että ovi vielä sulkeutuu? Niihin koukkuihin voisit ripustaa pienen verhotangon tai laskosverhon tms.

[/quote]

Kun ei saa tehdä mitään reikiä eikä kiinnittää seinille mitään. Kysyin, saisinko laittaa jotkut koukut että laittaisit pimentävät verhot, mutta ei kuulemma saa. Asunnon arvo vissiin laskee. Tämä kesä pitäisi tässä kuitenkin vielä asua. 

Vierailija
10/71 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että edellinen tarkoitti sellaisia ns pyyhekoukkuja, eli niitä jotka tulevat oven yläpuolelta. Ei siis tarvitse tehdä mitään reikiä. En nyt muista minkä nimisiä ne ovat, mutta niitä saa varmaan esim. Tigerista

Vierailija
11/71 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 06:17"]

[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 06:15"]

[/quote]

Kun ei saa tehdä mitään reikiä eikä kiinnittää seinille mitään. Kysyin, saisinko laittaa jotkut koukut että laittaisit pimentävät verhot, mutta ei kuulemma saa. Asunnon arvo vissiin laskee. Tämä kesä pitäisi tässä kuitenkin vielä asua. 

[/quote]

Tarkoittamiani koukkuja ei ruuvata kiinni. Ne vaan laitetaan sinne oven päälle mikäli sopivat, eivät siis jätä jälkiä. Taitaa olla Ikeassa tarjolla ainakin, muistaakseni.

Vierailija
12/71 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 06:22"]

Luulen, että edellinen tarkoitti sellaisia ns pyyhekoukkuja, eli niitä jotka tulevat oven yläpuolelta. Ei siis tarvitse tehdä mitään reikiä. En nyt muista minkä nimisiä ne ovat, mutta niitä saa varmaan esim. Tigerista

[/quote]

Tommonen:

http://www.biltema.fi/fi/Koti/Sailyttaminen/Hyllyt/Oven-paalle-ripustettavat-koukut-87927/

Vierailija
13/71 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ai joo, tiedänkin, kiitos, meillä on ollut keittiöpyyhkeille. Nekään ei ole kovin pitäviä ja niistä jää liimajälkiä, mutta ne on saatu pois. Ehkä ne tilaipäisesti menisi. Mulla on tilapäinen asunto, kun vaihdettiin paikkakuntaa ja minä tulin tänne etukäteen, eli isoja investointeja en tänne halua kuitenkaan tehdä. Oli niin ihana päästä rivariin kesäksi, mutta en ajatellut, miten valoisa tämä on. Päivällä kyllä kiva. 

Vierailija
14/71 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kiittää vastauksista. Näistä löytyy varmasti apua, kiitos oikein paljon! Menenkin käymään ainakin Motonetissa heti illalla, sillä paikkakunnan liike on kävelymatkan päässä työpaikasta. 

Vierailija
15/71 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 06:26"]

[/quote]

Ai joo, tiedänkin, kiitos, meillä on ollut keittiöpyyhkeille. Nekään ei ole kovin pitäviä ja niistä jää liimajälkiä, mutta ne on saatu pois. Ehkä ne tilaipäisesti menisi. Mulla on tilapäinen asunto, kun vaihdettiin paikkakuntaa ja minä tulin tänne etukäteen, eli isoja investointeja en tänne halua kuitenkaan tehdä. Oli niin ihana päästä rivariin kesäksi, mutta en ajatellut, miten valoisa tämä on. Päivällä kyllä kiva. 

[/quote]

Ei niistä mitää liimajälkiä jää, kun niitä ei liimata mitenkään. Ja kestävät kyllä (ainakin vahvemmat)vaikka roikkumisen jos vaan oven saranat kestää.

Vierailija
16/71 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet pitävät asunnon valoisuutta etuna.

taiteilijoilla ja taidegalleristeilla on sellaisia tuon ovikoukun tapaisia taulunripustussysteemejä, joita ei edes liimata paikoilleen (Kun näyttelyissä niitä pitäisi kuitenkin siirtää). Voit yrittää löytää niitäkin,, vaika luulen, että eivät ole ihan ilmaisia.

itseäni on kuitenkin valoisina öinä (ja kirjaa lukevan eli valot päällä nukahtelevan puolison kanssa) parhaiten auttanut unimaski. Suosittelen kokeilemaan. Taatusti myös helpoin ja halvin ratkaisu.

Vierailija
17/71 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohut pimentävä verhokangas mahtuu varmasti oven ja karmin väliin. Heittää vaan kankaat oven yli ja ovi kiinni. Kyllä se yön siinä pysyy.

Vierailija
18/71 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimentävä kangas on kyllä paras vaihtoehto jos sen saat jotenkin ripustettua, koukut vaikutti hyvältä ratkaisulta ja varmaan tosiaan oven väliinkin saisi kankaan vaan tyrkättyä.

Meilläkin rivarissa takaovessa iso lasi-ikkuna ja minä nukun olkkarissa mutta siihen onneksi sai laittaa pimentävän verhon ja yö laskeutui mullekin kesäisin. 

Vierailija
19/71 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen välioven oven ja siis tietty sen lasin päälle heittää yöksi jonkun tumman kankaan ja ovi kiinni niin paljon kuin mahtuu. Koleile tätä ekaksi, niin ei tarvitse investoida mihinkään muuhun.

Vierailija
20/71 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtuuko ovenkarmiin kiinnittämään suihkuverhon ripustustankoa. Meillä on suihkussa semmoinen joka pysyy suihkussa kiinni ilman kiinnityskoukkuja. Siinä on jousi joka työntää verhotangon päitä seinää ( tai ovenkarmia) vasten niin voimakkaasti että pysyy ilman reikiä tai liimoja paikoillaan tukevasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi