Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua passiasiassa!!

Vierailija
24.06.2014 |

Tämä ei varmaankaan ole mikään järkevin kysymys hyvin naisvaltaisella foorumilla, mutta kenties miehenne/lapsenne on joutunut saman ongelman kohteeksi ja on apua tarjolla :)

Tarkoitus olisi uutta passia hakea, mutta poliisin sivuilla lukee näin

''Passia haettaessa on oltava mukana:

18 -30-vuotiaalla miehellä: sotilaspassi, siviilipalvelustodistus tai kutsuntatodistus.''

Entä jos minulla ei ole mitään kyseisistä lomakkeista? Kutsunnoissa olen kyllä käynyt, mutten mielestäni saanut mitään kutsuntatodistusta sieltä mukaan? Tai sitten vaan vitutti niin paljon, että heitin kaiken paperipaskan pois ja unohdin koko homman.

Mitähän minun nyt pitää tehdä? Saanko passia ilman kyseistä lomaketta, vai pitääkö mun nyt jostain lähteä metsästämään tuo itselleni?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tarvitse mitään niistä. Poliisilaitokselta soitetaan (jonnekin?) Ja varmistetaan kelpoisuutesi saada passi.

Vierailija
2/12 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 00:49"]

Et tarvitse mitään niistä. Poliisilaitokselta soitetaan (jonnekin?) Ja varmistetaan kelpoisuutesi saada passi.

[/quote]

Kiitos :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 00:46"]

Tämä ei varmaankaan ole mikään järkevin kysymys hyvin naisvaltaisella foorumilla, mutta kenties miehenne/lapsenne on joutunut saman ongelman kohteeksi ja on apua tarjolla :)

18 -30-vuotiaalla miehellä: sotilaspassi, siviilipalvelustodistus tai kutsuntatodistus.''

Entä jos minulla ei ole mitään kyseisistä lomakkeista? Kutsunnoissa olen kyllä käynyt, mutten mielestäni saanut mitään kutsuntatodistusta sieltä mukaan? Tai sitten vaan vitutti niin paljon, että heitin kaiken paperipaskan pois ja unohdin koko homman.

Mitähän minun nyt pitää tehdä? Saanko passia ilman kyseistä lomaketta, vai pitääkö mun nyt jostain lähteä metsästämään tuo itselleni?

[/quote]

Toivottovasti et saa passia etkä neuvoja. Asenteesi jo kutsuntoja varten on todella väärä. Ota peukalo pois perseestä ja miehisty ja käy armeija ensin ja tule vasta sitten kyselemään neuvoja täältä. Ehkä silloin jopa saat niitä.

T:Reserviläinen

Vierailija
4/12 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 00:55"]

[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 00:46"]

[/quote]

Toivottovasti et saa passia etkä neuvoja. Asenteesi jo kutsuntoja varten on todella väärä. Ota peukalo pois perseestä ja miehisty ja käy armeija ensin ja tule vasta sitten kyselemään neuvoja täältä. Ehkä silloin jopa saat niitä.

[/quote]

Hähä, saimpas jo neuvoja :) Armeijaan en ole menossa, kun se sotii täysin maailmankuvaani vastaan. En ymmärrä miksi täysin tuntemattoman henkilön armeijattomuus on joillekin niin kova pala? Eihän se vaikuta teidän elämään millään lailla, enkä minäkään urputa armeijan käyvien moraalista tai muusta. Antakaa kaikkien kukkien kukkia ja ihmisten päättää omasta elämästään, peace and lööv <3<3

Vierailija
5/12 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan miten vain, mutta itse kyllä noudatan Suomen lakia.

Oli tammikuun 12. päivä vuonna 2004. Oli semmoinen kiprakka pakkasaamu. Vitutus sanoinkuvaamaton. Ajoin paskalla vanhalla autollani kylmissään kotia päin. lämmityskään ei toiminut. Noin 30km matka. Tarkoituksenani hakea sieltä jotain ennen kuin astun palvelukseen. Matkalla mietin, miks vitussa pitää käydä armeija?

Tultuani kotiin kysyin sitä äidiltäni. Hän sanoi, "Jos sota syttyy, niin kuka puolustaa meitä naisia ja lapsia" Sen kuultuani, en enää asiaa miettinyt, vaan lähtiin paskalla autollani kohti juna-asemaa.

Armeijassa hankalina hetkinä pimeässä, kylmässä 30 asteen pakkasyössä nälissään mietin äitini sanoja. Ne auttoivat minua selviämään niistä sotaharjoituksista.

Mutta joo, peace and lööv sullekki.

Vierailija
6/12 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin intin kakarana -parikymppisenä.

Nyt ei puhettakaan että joku saisi minut käskemällä tekemään jotain.

Kuolkaa te vaan isänmaan/uskonnon/jne puolesta ihan vapaasti. Minua katsokaas kun ei kiinnosta.

Vierailija
7/12 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin just että: APUA PASIANSSISSA :´DD

Vierailija
8/12 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 01:51"]

Luin just että: APUA PASIANSSISSA :´DD

[/quote]

Olin tulossa kirjoittamaan ihan samaa! Pitääkin pelata pitkästä aikaa peli pasianssia, kun kerran tuli mieleen :-)

Vierailija
9/12 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä etten ollu ainoa ;)

Vierailija
10/12 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas joku orpo Simo Hovari huutelee naisilta apua :D

Vierailija
11/12 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Simo Hovari :DDD

Vierailija
12/12 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 01:43"]

No ihan miten vain, mutta itse kyllä noudatan Suomen lakia.

Oli tammikuun 12. päivä vuonna 2004. Oli semmoinen kiprakka pakkasaamu. Vitutus sanoinkuvaamaton. Ajoin paskalla vanhalla autollani kylmissään kotia päin. lämmityskään ei toiminut. Noin 30km matka. Tarkoituksenani hakea sieltä jotain ennen kuin astun palvelukseen. Matkalla mietin, miks vitussa pitää käydä armeija?

Tultuani kotiin kysyin sitä äidiltäni. Hän sanoi, "Jos sota syttyy, niin kuka puolustaa meitä naisia ja lapsia" Sen kuultuani, en enää asiaa miettinyt, vaan lähtiin paskalla autollani kohti juna-asemaa.

Armeijassa hankalina hetkinä pimeässä, kylmässä 30 asteen pakkasyössä nälissään mietin äitini sanoja. Ne auttoivat minua selviämään niistä sotaharjoituksista.

Mutta joo, peace and lööv sullekki.

[/quote]

V---n pelle. Jos tosiaan motivoidut tuollaisista sanoista siihen vuoden armeijan paskaan, toivon onnellista muutakin elämää. Armeija on velvollisuus ja Suomea on puolustettava. Jos olet käynyt intin, tiedät, että eiköhän lähes jokaista reserviläistä ole vituttanut ja kyrsinyt jossain vaiheessa siinäkin määrin, että olisi voinut jättää sen käymättä.

Jos armeijassa olisi tj-päivää aikaisempi päivä, jolloin voisi keskeyttää ilman, että ei joutuisi sinne takaisin, kävisi varuskunnissa kato, vaikka äidit yhteen ääneen huutaisivat tuota lausettasi. Silti sinä miettisit tyytyväisenä siellä jäisessä poterossa mitä mammasi sinulle kertoi?

reservissä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi