Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tästä pitäisi ajatella. Laitoin hyvää juhannusta kaverille. Vastasi vasta tänää "kiitos"

Vierailija
26.06.2021 |

Eikä mitään muuta. Oli nähnyt viestin jo eilen.

Kommentit (81)

Vierailija
41/81 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miten sanasta ”kiitos” voi loukkaantua noin verisesti. Voi hellanduudelis.

Onko dokaaminen vienyt viimeisenkin aivosolun? Ap ei ole ollut vihainen kiitos-sanasta, ihmettelee vain, mitä siitä pitäisi ajatella. Kukaan muukaan ei ole ollut siitä vihainen. Minä olen vihainen siitä, miten sosiaalisesti tyhmä olet (siis sinä, sinä), kun yrität sensuroida tätä keskustelua mitöimällä sen sillä argumentilla, että kiitos-viestiä ei saa ihmetellä, koska jotkut kaltaisesi preferoivat ihmisiä eivätkä vastaa ollenkaan viesteihin.

Vielä kerran: Se, ettei ehdi vastata on eri asia kuin se, että ehtii vastata ja vastatessaan valitsee vastata mahdollisimman etäisyyttä ottavasti. Kuten joku sanoi, siitä tulee sama vaikka miedompi fiba kuin siitä, jos joku sanoisi, että "rakastan sinua" ja joku vastaisi että "kiitos." :D

Mutta olet joko sosiaalisesti umpityhmä tai ainoastaan tarkoituksellinen riidanhaastaja ja kuten täällä jo joku sanoi, energiasyöppöjen kanssa ei kande olla tekemisissä. Menehän ottamaan lisää viinaa.

Mulla ei varmaan sitten ole nyanssien tajua, mutta jos joku sanoo mulle kiitos niin ajattelen tasan niin, että hän kiittää minua. Ei tule mieleen kaivella rivien välejä, koska ei niitä juuri tuohon mahdu. Ehkä on onnellista olla näin yksinkertainen? Ei tule ainakaan paha mieli siitä, jos joku sanoo kiitos.

Vierailija
42/81 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, kyllä näkee taas miten antisosiaalista porukkaa palstalla. Kyllähän se on niin että jos kaverille (tai kenelle tahansa muulle) vastataan niin siihen laitetaan enemmän kuin pelkkä...kiitos....Vaikkapa "kiitos, sitä samaa sulle." Tsiisus mitä porukkaa täällä,minäminäminäminunaikani..

No, aika itsekeskeistä on myös odottaa, että toinen ihminen juhlapäivänä vastailee monisanaisesti viesteihin juuri silloin kun ne on lähetetty. Ihmisillä saattaa olla vieraita, ruuanlaittoa, kiirettä, muuta tekemistä, kuten juhannuksena kuuluukin olla. Jos se ei ole kiireellinen asia, niin turha siitä on loukkaantua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/81 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, kyllä näkee taas miten antisosiaalista porukkaa palstalla. Kyllähän se on niin että jos kaverille (tai kenelle tahansa muulle) vastataan niin siihen laitetaan enemmän kuin pelkkä...kiitos....Vaikkapa "kiitos, sitä samaa sulle." Tsiisus mitä porukkaa täällä,minäminäminäminunaikani..

Pelkkä kiitos on oikeasti vähän tylyn kuuloinen vastaus, sellainen nihkeä että eipä tässä nyt kiinnostaisi vastata ollenkaan. Kiitos samoin! on jo paljon parempi ja ns. normaali vastaus, vaikka ei jaksaisi enempää rupatella.

Vierailija
44/81 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, aika itsekeskeistä on myös odottaa, että toinen ihminen juhlapäivänä vastailee monisanaisesti viesteihin juuri silloin kun ne on lähetetty. Ihmisillä saattaa olla vieraita, ruuanlaittoa, kiirettä, muuta tekemistä, kuten juhannuksena kuuluukin olla. Jos se ei ole kiireellinen asia, niin turha siitä on loukkaantua.

No kysehän oli siitä että se vastasi. Päivän myöhässä on pieni lisäjuttu, mutta ettei silloin voinut vastata että sinulle myös!

Vierailija
45/81 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olisi pitänyt laittaa, että Kiitos samoin, toivottaa hyvät juhannukset takaisin. Jos on muuten kuitenkin mukava niin ehkä on vain vähän ymmärtämätön.

Vierailija
46/81 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos samoin viesti kirjoittamiseen ei mene kuin muutama sekunti.

Vierailija
47/81 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No pitäähän se miettimään miksi ei vastaa että "samoin, vaikka vähän myöhässä". Oisko niin ettei vaan halua sinulle toivottaa.

Myöhässä? Tänään on juhannuspäivä.

No lähdin vaan miettimään siitä että jonkun mielestä ehkä myöhäistä toivotella samoin jos toinenkin on nähnyt viestin jo eilen. Jolloin olisi kohteliasta selitellä jotain että myöhässä tulee... Eihän sitä joulun aikaankaan oikein viimeisenä päivänä puolivälissä toivotella, ja jotenkin voisi selittää. Whatsapissa ei ylimääräiset kirjaimet maksa. Jos ei halua toivottaa niin vastapuolella on täysi oikeus miettiä että onko tuo nyt oikeasti kaveri.

Vierailija
48/81 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä on muutakin elämää, kuin puhelin.

Juuri näin. Hyväkään ystävyys ei vaadi 24/7 puhelinpäivystystä.

Ymmärsin ap: n viestin niin, että se että vastaa seuraavana vain Kiitos, ei Kiitos samoin, niin siitä siinä varmasti oli kyse.

Vierailija
49/81 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se menee niin että mitä tärkeämpänä jotain henkilöä pitää niin sitä nopeampaa vastaa.

Treffailussa tavismiehenä olen huomannut, että aina kun naisella on kestäny monia tuntia vastata niin todellista kiinnostusta ei ole ollut, melkein suoraan verrannollinen kuluneisiin tunteihin että miten suuri kiinnostus on.

Esim kerran pyysin naista 2.treffeille ja sillä meni joku 24 tuntia että sieltä tuli "ai luulin että vastasin tähän jo" tekstari. Jos kuvitellaan että olisin joku Brad Pitt niin unohtaisiko nainen vastata 24 tunnin ajaksi vai tarkastaisiko hän usein että onko tekstaria tullut ja onko jo vastannut siihen. Nainen lähti lopulta treffeille mutta ei ollut kiinnostunut.

Siis lähetät vaikka aamupäivällä viestin. Mä olen töissä, käyn lounaalla työkavereiden kanssa, takaisin töihin, lähden kiireellä jumppaan ja sen jälkeen kaverin kanssa illalliselle. Vastaan sulle ysiltä illalla, kun on eka rauhallinen hetki. Ja tää kertoo sulle, että mä en ole kiinnostunut? Oukei.

Nyt missasit pointin ja ehkä munkin olisi kannattanut korostaa sitä että ei mua haittaa se että nainen vastaa monen tunnin viiveellä vaan se että mikä on sen seuraus. Kuten sanoin niin aina jos monia tunteja esim +3h alkoi kulumaan ilman vastausta niin nainen ei ollut kiinnostunut ja sain pakit.

Ne kiinnostuneet naiset (joista itse en ollut kiinnostunut) vastasivat aina tunnin tai parin sisällä.

Tämän ilmiön tunnistanee jokainen mies. Ainakin itsellä on ollut tismalleen samanlaisia kokemuksia. Viestittelyaktiivisuus ja -nopeus on lähes luotisuora naisen kiinnostuksen kanssa. Ehkä joitakin poilkeustapauksia löytyy.

Vastaaminen nyt joskus voi syystä tai toisesta kestää, mutta yleensä järkevät ja kohteliaat ihmiset vastaavat viestiin sen nähdessään. Puhelin ei toki ole kaikilla koko ajan nokassa. Odotuttaminen on suht moukkamaista oman tyhjänpäiväisen elämän tärkeyden korostamista. Juhlapyhinä toki toivotuksia voi tulla niin paljon, että silloin nämä lait eivät niin päde.

Vierailija
50/81 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tästä syystä pidän kaikki viestintäalustat niin yksityisinä kuin mahdollista. Eihän tällaista ylianalysointia kestä erkkikään.

Vierailija
51/81 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se menee niin että mitä tärkeämpänä jotain henkilöä pitää niin sitä nopeampaa vastaa.

Treffailussa tavismiehenä olen huomannut, että aina kun naisella on kestäny monia tuntia vastata niin todellista kiinnostusta ei ole ollut, melkein suoraan verrannollinen kuluneisiin tunteihin että miten suuri kiinnostus on.

Esim kerran pyysin naista 2.treffeille ja sillä meni joku 24 tuntia että sieltä tuli "ai luulin että vastasin tähän jo" tekstari. Jos kuvitellaan että olisin joku Brad Pitt niin unohtaisiko nainen vastata 24 tunnin ajaksi vai tarkastaisiko hän usein että onko tekstaria tullut ja onko jo vastannut siihen. Nainen lähti lopulta treffeille mutta ei ollut kiinnostunut.

Siis lähetät vaikka aamupäivällä viestin. Mä olen töissä, käyn lounaalla työkavereiden kanssa, takaisin töihin, lähden kiireellä jumppaan ja sen jälkeen kaverin kanssa illalliselle. Vastaan sulle ysiltä illalla, kun on eka rauhallinen hetki. Ja tää kertoo sulle, että mä en ole kiinnostunut? Oukei.

Nyt missasit pointin ja ehkä munkin olisi kannattanut korostaa sitä että ei mua haittaa se että nainen vastaa monen tunnin viiveellä vaan se että mikä on sen seuraus. Kuten sanoin niin aina jos monia tunteja esim +3h alkoi kulumaan ilman vastausta niin nainen ei ollut kiinnostunut ja sain pakit.

Ne kiinnostuneet naiset (joista itse en ollut kiinnostunut) vastasivat aina tunnin tai parin sisällä.

Tämän ilmiön tunnistanee jokainen mies. Ainakin itsellä on ollut tismalleen samanlaisia kokemuksia. Viestittelyaktiivisuus ja -nopeus on lähes luotisuora naisen kiinnostuksen kanssa. Ehkä joitakin poilkeustapauksia löytyy.

Vastaaminen nyt joskus voi syystä tai toisesta kestää, mutta yleensä järkevät ja kohteliaat ihmiset vastaavat viestiin sen nähdessään. Puhelin ei toki ole kaikilla koko ajan nokassa. Odotuttaminen on suht moukkamaista oman tyhjänpäiväisen elämän tärkeyden korostamista. Juhlapyhinä toki toivotuksia voi tulla niin paljon, että silloin nämä lait eivät niin päde.

Ehkä nopeus korreloi yksinäisyyden ja epätoivon kanssa? Tällainen kokemus minulla on miehistä, joilla menee elämä hukkaan luuri kädessä.

Vierailija
52/81 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saatan lähettää useita toivotuksia kerrallaan, enkä todellakaan erityisesti seuraa miten nopeasti niihin vastataan tai vastataanko ollenkaan. Selvää on, että ihmisillä on muutakin tekemistä. Tärkeämpää kai on se, että itse toivottaa silloin kun hyvä hetki on?

Vierailija
53/81 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä nopeus korreloi yksinäisyyden ja epätoivon kanssa? Tällainen kokemus minulla on miehistä, joilla menee elämä hukkaan luuri kädessä.

No voi tuollakin joku yhteys olla, mutta ei ole kokemusta. Toki sellainen "viileä pelaaminen" kuuluu monen oman elämänsä pikkumenestyjän tyyliin, mutta aitosieluiset ja itsestään varmat tekijät eivät tuollaiseen pelleilyyn ala.

Vierailija
54/81 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, mutta sen pari sanaisen viestin lähetykseen menee pari sekuntia;) Aivan turhia selittelyitä nämä..Ihmisillä on tarve selitellä laiskuuttaan jne..joku sanoi että jos krapula, kumma kun me vanhemmat silti aivan sairaissa yrjökrapuloissa pystyimme lähettämään normaalin vastauksen vanhoilla luureilla. kiitti sitä samaa ei ole ylitsepääsemättömän vaikeaa lol. Itseä ei sinänsä kiinnosta koko juttu mutta ärsyttää kuinka laiskuutta/välinpitämättömyyttä/huonoja käytöstapoja taas puolustellaan tekosyillä. 

Vierailija
55/81 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, mutta sen pari sanaisen viestin lähetykseen menee pari sekuntia;) Aivan turhia selittelyitä nämä..Ihmisillä on tarve selitellä laiskuuttaan jne..joku sanoi että jos krapula, kumma kun me vanhemmat silti aivan sairaissa yrjökrapuloissa pystyimme lähettämään normaalin vastauksen vanhoilla luureilla. kiitti sitä samaa ei ole ylitsepääsemättömän vaikeaa lol. Itseä ei sinänsä kiinnosta koko juttu mutta ärsyttää kuinka laiskuutta/välinpitämättömyyttä/huonoja käytöstapoja taas puolustellaan tekosyillä. 

Itse en jaksa pitää jokaista WA-kilahdusta välittömän reagoinnin arvoisena. Kivittäkää minut.

Vierailija
56/81 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mitä haluat. Jos haluat kehittää draamaa niin kannattaa ottaa loukkauksena. Jos et halua draamaa niin kannattaa ajatella että hän tarkoitti kiitos samoin mutta jostain syystä viesti jäi kesken tai lähetti puhelimen valmisviesteistä vahingossa väärän vastausviestin kun oli kiireissään.

Vierailija
57/81 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista nyt ap, kun sinulle toivotetaan hyvää joulua/Uutta vuotta/ juhannusta niin on ihan mahtavaa jos vastaat vain "kiitos". Ei tarvitse kirjoittaa "samoin" siihen perään.

Vierailija
58/81 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa että vastaanottaja vastaa heti, niin kannattaa soittaa ihan perinteinen puhelu. Silloin toinen tietää, että on varmaan joku kiireellinen tarve saada luurin päähän.

Vierailija
59/81 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muista nyt ap, kun sinulle toivotetaan hyvää joulua/Uutta vuotta/ juhannusta niin on ihan mahtavaa jos vastaat vain "kiitos". Ei tarvitse kirjoittaa "samoin" siihen perään.

Tai vaikka jäisi ihan vastaamattakin kaiken keskellä, niin se ihan ok. Aikuiset ystävät ymmärtävät ❤️. Käydään vaikka glögeillä sitten paremmalla ajalla!

Vierailija
60/81 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu mitä haluat. Jos haluat kehittää draamaa niin kannattaa ottaa loukkauksena. Jos et halua draamaa niin kannattaa ajatella että hän tarkoitti kiitos samoin mutta jostain syystä viesti jäi kesken tai lähetti puhelimen valmisviesteistä vahingossa väärän vastausviestin kun oli kiireissään.

Ei siitä tarvitse draamaa kehittää. Mutta joskus kannattaa lukea rivien välistä haluaako tuo kaveriksi luulemasi olla missään tekemisissä. Joskus se viesti on tuollainen, joskus lukee viileä viesti ja tyyliin "hyvää loppuelämää". Näistä kannattaa lukea onko yhteydenotto ollenkaan kaivattu.

Ja sitähän ap oikeastaan kysyi. Ja tuolla perusteella sanoisin että kannattaa ajatella ettei hän kaipaa yhteydenottojasi koska vastaa noin kylmästi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi