Mitä tästä pitäisi ajatella. Laitoin hyvää juhannusta kaverille. Vastasi vasta tänää "kiitos"
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät, että oli nähnyt jo eilen? Mulla on puhelin pari kertaa sekoillut, että viesti on tullut perille vasta pari päivää lähettämisen jälkeen.
Muutama viikko sitten säikähdin, kun työkaverilta oli yöllä tullut viesti "tulen toimistolle klo 16 mennessä". Ihmettelin, että mitä on sattunut. Siellä hän kuitenkin istui jo kun menin töihin. Oli kuulemma lähettänyt tuon viestin toissapäivänä, kun aikoi palata toimistolle klo 13, mutta tehtävä venähtikin pidemmäksi.
Oisko whatsapp/face ja lukukuittaus?
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se menee niin että mitä tärkeämpänä jotain henkilöä pitää niin sitä nopeampaa vastaa.
Treffailussa tavismiehenä olen huomannut, että aina kun naisella on kestäny monia tuntia vastata niin todellista kiinnostusta ei ole ollut, melkein suoraan verrannollinen kuluneisiin tunteihin että miten suuri kiinnostus on.
Esim kerran pyysin naista 2.treffeille ja sillä meni joku 24 tuntia että sieltä tuli "ai luulin että vastasin tähän jo" tekstari. Jos kuvitellaan että olisin joku Brad Pitt niin unohtaisiko nainen vastata 24 tunnin ajaksi vai tarkastaisiko hän usein että onko tekstaria tullut ja onko jo vastannut siihen. Nainen lähti lopulta treffeille mutta ei ollut kiinnostunut.
Siis lähetät vaikka aamupäivällä viestin. Mä olen töissä, käyn lounaalla työkavereiden kanssa, takaisin töihin, lähden kiireellä jumppaan ja sen jälkeen kaverin kanssa illalliselle. Vastaan sulle ysiltä illalla, kun on eka rauhallinen hetki. Ja tää kertoo sulle, että mä en ole kiinnostunut? Oukei.
Kuulostaa tutulta. Anna kun arvaan: hän mies, sinä olet nainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikamoisia tulkintoja. Mulla oli vieraita juhannuksena ja kovasti puuhaa ja hauskanpitoa, jossain välissä kävin katsomassa viestit oliko lapsilla jotain tärkeää (isällään juhannuksena), mutta en tosiaan ruvennut vastailemaan muihin viesteihin.
Ei kaikilla ole luuri liimattuna käteen kiinni koko juhannusta. On saunomista ja uimista ja soutelua ja muuta seuraa. Hyvä niin.
Etkö ymmärrä että se on eri juttu jos ei vastaa "samoin", ja sitten on vielä toinen juttu on viesti näkyy luettuna, mutta viitsii vastata vasta päivää myöhemmin, eikä silloinkaan selitä mitenkään eikä vastaa "samoin".
Siis selvästi luuri on ollut kädessä, ja kyllä juhannuspäivänäkin voi vielä vastata kiitos samoin sinulle. Jos luuri ei ole ollut kädessä niin jättää kokonaan vastaamatta sitten.
Voi jeesus. Ymmärrättekö te ollenkaan, että joillekin viestejä tulee paljon ja ne preferoi oikeaa elämää ja oikeaa seuraa silloin kun sitä on. Kasvakaa aikuisiksi ja jättäkää toisten ihmisten viestintätapojen ylianalysointi teineille. Aikuisilla on muutakin elämää kuin joku puhelinsovellus.
Vierailija kirjoitti:
Itse olisin vastannut "kiitos samoin", käykö se?
Ja varmaan vaan unohtanut vastata silloin kun viesti tuli, kun oli lukenut kuitenkin.
Itse vastasiin, että "Mahtavaa juhannusta sinnekin!", silloin ei ainakaan jää epäselväksi, että toisen toivotus ilahdutti ja itse haluaa vilpittömästi ilahduttaa takaisin. Näin erilaisia olemme. Jos itse laittasin noin muodollisen viestin kuin sinä, minulta jo se olisi melko jäätävä etäisyydenotto. Sellaisen laittaisin esim. epämiellyttävälle sukulaiselle, jonka toivotuksesta olen yllättynyt ja jota en halua loukata, kun kerran vastapuoli kuitenkin sentään läheti toivotuksen, vaikka aina muulloin onkin häijy.
Juhannuksena on muutakin tekemistä. En mäkään eilen vastannut kun kaveri yritti soittaa, enkä oo kyllä soittanut vieläkään takasin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No pitäähän se miettimään miksi ei vastaa että "samoin, vaikka vähän myöhässä". Oisko niin ettei vaan halua sinulle toivottaa.
Tämä. Henkilö ei kehtaa olla vastaamattakaan mutta lähettää juurikin tuon loukkaavan, käden mitan päässä pitävän ja sellaisena tylyttävän loukkaavan viestin, josta vastapuolelle tulee paha mieli niin kuin on ollut tarkoituskin. Onpa tosi tylsä ystävä sinulla, ap. Etsi parempia tilalle, niitä löytyy! Älä anna energiasyöppöjen pilata elämää.
Te viestin*tsit draamoinenne olette kyllä ne varsinaiset energiasyöpöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikamoisia tulkintoja. Mulla oli vieraita juhannuksena ja kovasti puuhaa ja hauskanpitoa, jossain välissä kävin katsomassa viestit oliko lapsilla jotain tärkeää (isällään juhannuksena), mutta en tosiaan ruvennut vastailemaan muihin viesteihin.
Ei kaikilla ole luuri liimattuna käteen kiinni koko juhannusta. On saunomista ja uimista ja soutelua ja muuta seuraa. Hyvä niin.
Etkö ymmärrä että se on eri juttu jos ei vastaa "samoin", ja sitten on vielä toinen juttu on viesti näkyy luettuna, mutta viitsii vastata vasta päivää myöhemmin, eikä silloinkaan selitä mitenkään eikä vastaa "samoin".
Siis selvästi luuri on ollut kädessä, ja kyllä juhannuspäivänäkin voi vielä vastata kiitos samoin sinulle. Jos luuri ei ole ollut kädessä niin jättää kokonaan vastaamatta sitten.
En ymmärrä. Ihmisillä. On. Muutakin. Elämää.
Vierailija kirjoitti:
Voi jeesus. Ymmärrättekö te ollenkaan, että joillekin viestejä tulee paljon ja ne preferoi oikeaa elämää ja oikeaa seuraa silloin kun sitä on. Kasvakaa aikuisiksi ja jättäkää toisten ihmisten viestintätapojen ylianalysointi teineille. Aikuisilla on muutakin elämää kuin joku puhelinsovellus.
Ja ymmärätkö sä oman elämäsi jeesus, että jos ihminen aikoo vastata, se kirjoittaa tasan yhtä kauan viestiä "samoin" kuin viestiä "kiitos", joista jälkimmäinen on tosi etäisyyttä pitävä?
Ja vaikka miten perferfoisi ja preferoisi elämäänsä niin kuin tämä hieno jeesus tässä meille opettaa, fakta on, että joillekin sitä nyt vaan vastaa vaikka keskeltä ukkosmyrskyä ja toisille ei.
Ap on preferoitu jonkun jeesuksen toimesta kyseisen jeesuksen epätärkeiden ihmisten joukkoon. Jeesuksia, kuten tässä nähdään, sellainen ei pätkääkään haittaa, preferointi on parempien ihmisten etuoikeus, suorastaan velvollisuus, mutta sile, joka joutuu sellaisen kohteeksi, tulee paha mieli, vaikka oman elämänsä jeesusten mielestä jeesusten tylytyksestäkin pitäisi olla kiitollinen. On ne nääs niin hienoja ihmisiä, kun ne vähän perferoi ja preferoi.
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät, että oli nähnyt jo eilen? Mulla on puhelin pari kertaa sekoillut, että viesti on tullut perille vasta pari päivää lähettämisen jälkeen.
Muutama viikko sitten säikähdin, kun työkaverilta oli yöllä tullut viesti "tulen toimistolle klo 16 mennessä". Ihmettelin, että mitä on sattunut. Siellä hän kuitenkin istui jo kun menin töihin. Oli kuulemma lähettänyt tuon viestin toissapäivänä, kun aikoi palata toimistolle klo 13, mutta tehtävä venähtikin pidemmäksi.
Aika bootata puhelin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ymmärätkö sä oman elämäsi jeesus, että jos ihminen aikoo vastata, se kirjoittaa tasan yhtä kauan viestiä "samoin" kuin viestiä "kiitos", joista jälkimmäinen on tosi etäisyyttä pitävä?
Ja vaikka miten perferfoisi ja preferoisi elämäänsä niin kuin tämä hieno jeesus tässä meille opettaa, fakta on, että joillekin sitä nyt vaan vastaa vaikka keskeltä ukkosmyrskyä ja toisille ei.
Ap on preferoitu jonkun jeesuksen toimesta kyseisen jeesuksen epätärkeiden ihmisten joukkoon. Jeesuksia, kuten tässä nähdään, sellainen ei pätkääkään haittaa, preferointi on parempien ihmisten etuoikeus, suorastaan velvollisuus, mutta sile, joka joutuu sellaisen kohteeksi, tulee paha mieli, vaikka oman elämänsä jeesusten mielestä jeesusten tylytyksestäkin pitäisi olla kiitollinen. On ne nääs niin hienoja ihmisiä, kun ne vähän perferoi ja preferoi.
En ymmärrä miten sanasta ”kiitos” voi loukkaantua noin verisesti. Voi hellanduudelis.
Onko tässä kyse jostain nuoren naisen ihastuksenkohteesta jolta odottaa saavansa vastakaikua ja siksi ylitulkitsee kaiken mitä toinen tekee tai sanoo?
Mua jopa rasittaa nämä kaikki hyvien pyhien toivottelut viestein ja usein saattaa vastaaminen jäädä kokonaan välistä kun näen viestin kiireisemmällä hetkellä ja ajattelen palata siihen myöhemmin enkä muistakaan. Samoin olen välillä nopeasti lukaissut puolella silmällä jonkun viestin ja saattanut vastata ”Kiitos” tai ”Kiitos Samoin” Ilman että edes huomaan siinä kysyttäneen jotain muuta samalla.
Toisaalta. Mä olen myös se joka saattaa ravintolassa vastata hyvää ruokahalua toivottavalle tarjoilijalle ”Kiitos, samoin”.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis selvästi luuri on ollut kädessä, ja kyllä juhannuspäivänäkin voi vielä vastata kiitos samoin sinulle. Jos luuri ei ole ollut kädessä niin jättää kokonaan vastaamatta sitten.En ymmärrä. Ihmisillä. On. Muutakin. Elämää.
Vaikka tuossa vedettiinkin Jeesuksen mukaan, niin olen samaa mieltä. Sulle on ylivoimaista kirjoittaa "samoin" kun kerran olet onnistunut lukemaan ja vastaamaan. No, ihan sama, jos ymmärryksen taso on tämä niin tuskin ap:n tarvitsee hirveästi harmitella vaikka mitään ystävyyssuhdetta ei olekaan.
Vierailija kirjoitti:
No pitäähän se miettimään miksi ei vastaa että "samoin, vaikka vähän myöhässä". Oisko niin ettei vaan halua sinulle toivottaa.
Myöhässä? Tänään on juhannuspäivä.
Mitä pitäisi ajatella kulttuurista, jossa pitää aina olla tavoittettavissa ja vastata heti kaikkiin mahdollisiin viesteihin? Eikö tämä ole teistä orjuuttavaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se menee niin että mitä tärkeämpänä jotain henkilöä pitää niin sitä nopeampaa vastaa.
Treffailussa tavismiehenä olen huomannut, että aina kun naisella on kestäny monia tuntia vastata niin todellista kiinnostusta ei ole ollut, melkein suoraan verrannollinen kuluneisiin tunteihin että miten suuri kiinnostus on.
Esim kerran pyysin naista 2.treffeille ja sillä meni joku 24 tuntia että sieltä tuli "ai luulin että vastasin tähän jo" tekstari. Jos kuvitellaan että olisin joku Brad Pitt niin unohtaisiko nainen vastata 24 tunnin ajaksi vai tarkastaisiko hän usein että onko tekstaria tullut ja onko jo vastannut siihen. Nainen lähti lopulta treffeille mutta ei ollut kiinnostunut.
Siis lähetät vaikka aamupäivällä viestin. Mä olen töissä, käyn lounaalla työkavereiden kanssa, takaisin töihin, lähden kiireellä jumppaan ja sen jälkeen kaverin kanssa illalliselle. Vastaan sulle ysiltä illalla, kun on eka rauhallinen hetki. Ja tää kertoo sulle, että mä en ole kiinnostunut? Oukei.
Nyt missasit pointin ja ehkä munkin olisi kannattanut korostaa sitä että ei mua haittaa se että nainen vastaa monen tunnin viiveellä vaan se että mikä on sen seuraus. Kuten sanoin niin aina jos monia tunteja esim +3h alkoi kulumaan ilman vastausta niin nainen ei ollut kiinnostunut ja sain pakit.
Ne kiinnostuneet naiset (joista itse en ollut kiinnostunut) vastasivat aina tunnin tai parin sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt missasit pointin ja ehkä munkin olisi kannattanut korostaa sitä että ei mua haittaa se että nainen vastaa monen tunnin viiveellä vaan se että mikä on sen seuraus. Kuten sanoin niin aina jos monia tunteja esim +3h alkoi kulumaan ilman vastausta niin nainen ei ollut kiinnostunut ja sain pakit.
Ne kiinnostuneet naiset (joista itse en ollut kiinnostunut) vastasivat aina tunnin tai parin sisällä.
Ok. En ihan ymmärrä miksi viestittelit treffiaikeissa naisten kanssa joista et ole kiinnostunut, mutta se lienee sivupolku tässä keskustelussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miten sanasta ”kiitos” voi loukkaantua noin verisesti. Voi hellanduudelis.
Onko dokaaminen vienyt viimeisenkin aivosolun? Ap ei ole ollut vihainen kiitos-sanasta, ihmettelee vain, mitä siitä pitäisi ajatella. Kukaan muukaan ei ole ollut siitä vihainen. Minä olen vihainen siitä, miten sosiaalisesti tyhmä olet (siis sinä, sinä), kun yrität sensuroida tätä keskustelua mitöimällä sen sillä argumentilla, että kiitos-viestiä ei saa ihmetellä, koska jotkut kaltaisesi preferoivat ihmisiä eivätkä vastaa ollenkaan viesteihin.
Vielä kerran: Se, ettei ehdi vastata on eri asia kuin se, että ehtii vastata ja vastatessaan valitsee vastata mahdollisimman etäisyyttä ottavasti. Kuten joku sanoi, siitä tulee sama vaikka miedompi fiba kuin siitä, jos joku sanoisi, että "rakastan sinua" ja joku vastaisi että "kiitos." :D
Mutta olet joko sosiaalisesti umpityhmä tai ainoastaan tarkoituksellinen riidanhaastaja ja kuten täällä jo joku sanoi, energiasyöppöjen kanssa ei kande olla tekemisissä. Menehän ottamaan lisää viinaa.
Heh, kyllä näkee taas miten antisosiaalista porukkaa palstalla. Kyllähän se on niin että jos kaverille (tai kenelle tahansa muulle) vastataan niin siihen laitetaan enemmän kuin pelkkä...kiitos....Vaikkapa "kiitos, sitä samaa sulle." Tsiisus mitä porukkaa täällä,minäminäminäminunaikani..