Musiikkia ennen v. 2000. Mitä kuuntelit?
Vapaata keskustelua kansalle, joka kuunteli vielä levyjä tai kasetteja. Harmittaako, miten silloiset sanoitukset tai biisit ovat meille normaaleja, mutta uudelle sukupolvelle lähinnä mielenpahoituksen, sensuurin tai kieltojen arvoisia.. Muuttuiko musiikin fanittamisesi, esim. kun joku sun lempiartisti tuli kaapista? Oletko aikuisena tajunnut sanoitukset, joita rallattelit silloin, hieman epäsopiviksi nuoren suuhun? ym... Ideologista jatkoa Kaikkien aikojen kauheimmat kappaleet -ketjusta.
Kommentit (383)
Sitten tuon aikakauden bändeistä tietysti The Cure. Disintegration, Wish ja sitten remix-levy Mixed Up. Nämä pyörivät useimmin. Uudemmista Bloodflowers. Robert Smith on valloittava persoona, vaikka meikki on välillä pitkin poskia ja tukka suoraan sängystä nousseella. Mahtavia biisejä, kolmen minuutin poppisten lisäksi on syvälle viiltäviä lauluja, jossa rakenne on kivasti rikottu, pari minuuttia kieppuvia kitarakuvioita ja soolokuviot ennen ensimmäistäkään laulun säkeistöä.
Jam & Spoon. Marusha. Westbam. U-96. RMB. Magic Affair. Technotronic. 2 Unlimited. Culture Beat. Corona. Gigi d'Agostino. Scooter. ATB. Snap. KLF. Dr. Alban. Leila K. Basic Element. E-type. Aikakone. Movetron. ym.
Eurodance toisti tietysti aika paljon itseään, aina valkoinen nainen musta räppäri -imagoa myöten, mutta aina sieltä samasta biitistä kuitenkin löytyi variaatioita ja kappaleita oli ylivertaisen helppoa miksata keskenään. Love Paradeille ei tullut koskaan eksyttyä, mutta erittäin hyvin ymmärtää, miksi tämä genre on edelleen pop. Mun kohdalla ei huumeilla tai lato-reiveillä ole koskaan ollut sijaa, joten kai mä vaan sitten tykkäsin muuten vaan.
Suomalainen musiikkiskene.
Hmm.... heitetäänpä alkuun
Dingo > Yö
Eput > Popeda
Hanoi Rocks > Hurriganes
Ismo Alanko > Ilkka Alanko
J. Karjalainen > Leevi & the Leavings
Movetron > Aikakone
Raptori > Sleepy Sleepers
Ressu > Bogart co.
Sit muutama oleellinen albumi.
Peter Gabriel - So, Us ja Plays Live 2cd
Kate Bush - Hounds of Love
Pet Shop Boys - Actually
Dire Straits - Brothers in arms
Billy Idol - 12 golden greats
Bon Jovi - Crossroads
Pääosin kamalia täällä, mutta hyviäkin.
Sisters of Mercy - A Slight Case of Overbombing
The Smashing Pumpkins - Mellon Collie & Infinite Sadness
Nine Inch Nails - The Downward Spiral
Raptori - Moe
Movetron - Romeo ja Julia platinapainos
Aikakone - Toiseen maailmaan
Neljä Ruusua - Pop-uskonto
Ismo Alanko - I-R-T-I
Vierailija kirjoitti:
Pääosin kamalia täällä, mutta hyviäkin.
Kerrotko omia suosikkejasi tai miksi joku on kamala?
The The - Mind Bomb
Massive Attack - Protection
The Prodigy - Music for Jilted Generation
Paras suomalainen biisi 1970-2000
Dave Lindholm - Pieni ja hento ote
Big Country - The Crossing
The Alarm - Declaration
Simple Minds - New Gold Dream
U2 - The Unforgettable Fire
The Police - Reggatta de Blanc
Lords of the New Church - Is Nothing Sacred
AC/DC - Who made who
Michael Jackson - Thriller
Madonna - Like a Virgin
Prince - Purple Rain
Cyndi Lauper - She's so unusual
Joan Jett & The Blackhearts - I love rock'n'roll
The Pretenders - Learning to crawl
David Bowie - Let's Dance
R.E.M - Automatic for the people
Bruce Springsteen - Born in the USA
Radiohead - Paranoid Android
elokuvasoundtrackit:
The Crow
Lost Highway
Natural Born Killers
Frankie Goes To Hollywood - Welcome to the Pleasuredome
Erasure - Pop (kokoelma)
Bronski Beat - Truthdare Doubledare
Divine - Love Reaction (kokoelma)
Sylvester - Greatest hits
The Village People - Greatest hits
Queen - Greatest hits vol. 1 & 2
Patrick Cowley - Megatron Man (kokoelma)
George Michael - Faith, Listen without Prejudice, Older
Armotonta menoa/Sepi Kumpulainen.
Joy Divisioniin en oikein päässyt vielä Love Will Tear Us Apartia lukuunottamatta mukaan, mutta Blue Mondayn kuulemisen jälkeen olen kaikki bändin levyt hankkinut, vaikka Hookyn plektrabassoja nykysoundissa vielä ikävä tuleekin. Primal Screamin levyjä en ole kuunnellut tarpeeksi montaa, että voisin sitä suosikikseni sanoa. Ehkä nyt pitänee miettiä soittolistaan...
Eli New Order, juu, tuttu bändi. Technique on yksi mun kuunnelluimpia levyjäni. Lähinnä siksi, että muu tuotanto tuli soitettua puhki Substance kokoelma tuplakasetilta. Substance oli itse asiassa ensimmäinen levy, jonka päivitin kasetista 2cd:ksi. Sittemmin piti hankkia kuitenkin levyjä ja remixejä, kun muistaakseni biiseistä oli kokoelmalla lyhyemmät versiot kuin itse levyillä, ainakin The Perfect Kiss feidattiin...