Apuva Viisumi!
Osaatteko neuvoa jotain viisumihaku palvelua? Miten se hankkiminen onnistuisi helpoiten?
Kommentit (20)
Itämatkat oy myös toimittaa Kiinan viisumeita.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 21:30"]Ei tarvita kutsukirjettä,ellei kyse ole businessviisumista, tai ellei sinulla ole esittää vahvistusta majoituksesta.
AV-asiantuntijat taas vauhdissa.
[/quote]
Niin, eli jos AP yöpyy esim. Ystävänsä luona, hän tarvitsee tuon kutsukirjeen. Aloituksesta ei selviä, onko kyseessä hotellimajoitus vai ystävän/perheenjäsenen luona vierailu.
ja mihin olisit viisumia vailla? Auttaisi vähän...
Mihin maahan ja missä päin itse asut? Yhtä vai useampaa matkaa varten? Mikä on matkan tarkoitus (turismi, opiskelu, ... )?
Tampereella asun, lomamatka kyseessä. yhtä matkaa.
Täältä saa paljon ohjeita. He voivat myös hoitaa suurlähetystöissä juoksun yms. puolestasi jos et itse asu esim pk seudulle (hakemukset pitää viedä henk.koht)
kiinan suurlähetystö on kulosaaressa, helsingissä ja sinne pitää tosiaan mennä henkilökohtasesti jonottamaan ellei käydä viisumipalvelutoimistoa. tulee halvemmaksi kuin junaliput treeltä.
Comet consular service, helppoa kuin mikä. Helsingissä, mutta onnistuu etänäkin.
Kiitos kovasti. Mutta ehdinköhän saada enää viisumia ens vkon perjantaiksi?
[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 19:39"]Kiitos kovasti. Mutta ehdinköhän saada enää viisumia ens vkon perjantaiksi?
[/quote]
Kyllä jos toimit nopeasti. Viisumihakemus on käsittelyssä neljä arkipäivää.
Käy esim Cometin tai SMT:n ohjesivuilla tarkistamassa mitä materiaalia tarvitset. Passikuva, kopio passin nimisivusta, lento- ja hotellivahvistus.
Googlaa China embassy finland ja sieltä download forms, niin näet mitä kysytään. Joka kohta pitää täyttää, jos ei muuta niin n/a (not available).
Kysy jos joku askarruttaa.
Onko kellään kokemusta Kaleva travelin kautta viisumia?
Passi pitää myös lähettää, kun siihenhän se viisumi liimataan.... Ohjeet löytyvät jokaisen maan suurlähetystön nettisivuilta.
Käytimme Matkatoimisto Travalleria. Vein paperit itse sinne, postittivat kotiin. Onko sulla kutsukirje Kiinaan?
[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 21:04"]
Käytimme Matkatoimisto Travalleria. Vein paperit itse sinne, postittivat kotiin. Onko sulla kutsukirje Kiinaan?
[/quote]
Hetkinen mikäs kutsukirje?
Ei tarvita kutsukirjettä,ellei kyse ole businessviisumista, tai ellei sinulla ole esittää vahvistusta majoituksesta.
AV-asiantuntijat taas vauhdissa.
Jos viisumi ei ehdikkään tuleen ajoissa ja lentoliput ostettu?
Hotellimajoitus kysessä, tänään lähti viisumuhakemus..
[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 21:34"]Jos viisumi ei ehdikkään tuleen ajoissa ja lentoliput ostettu?
[/quote]
Matka jää sitten tekemättä.