Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko siskoni narsisti?

Vierailija
23.06.2014 |

En enää jaksa hänen käytöstään ja olemme nyt välirikossa.

Tässä siskoni ominaisuuksia:

-Hän on aina oikeassa. Jos olet eri mieltä, hän väittelee ja väsyttää kunnes luovutat.

- Valehdellut kaikesta mahdollisesta lapsuudesta saakka (usein siitä, miten hänellä on muka paljon rahaa ja varaa ties mihin, vaikka on suurimman osan elämästään elänyt tuilla)

- Julkisivun kiillotus: hänen avioliittonsa on täydellinen ja lapset hyvinkäyttäytyviä. Totuus on se, että hänen aviomiehensä on laiska, ärtyisä alkoholisti joka juoksuttaa siskoani mielensä mukaan. Siskoni tottelee joka käskyä koska "mies tekee niin kovasti töitä että ansaitsee maata sängyssä koko illan" - Tämä mies tekee normaalia 8 tunnin työpäivää.

- Lapsilla ei saa olla omia mielipiteitä ja siskoni pakottaa tytärtään kunnioittamaan isäpuoltaan, vaikka äijä on edelläkuvattu saamaton kusipää.

- Hyväksikäyttää muita rahallisesti. Ei maksa lainoja takaisin ellei siitä muistuta.

- Ei pidä lupauksiaan. Peruu tapaamisia ihan noin vain mutta suuttuu jos joku muu tekee niin.

- Rakastaa vieraita ja heidän passaamistaan... Kunnes vieraat ovat kuulomatkan ulkopuolella. Sitten alkaa valitus vieraiden käyttäytymisestä, ulkoisesta olemuksesta, jutuista jne.

- Mikään synttäri- tai joululahja ei ole tarpeeksi hyvä. Viime jouluna stressasin kyyneliin asti lahjan ostamista kun pelkäsin, mitä hän siitä tulee miehelleen sanomaan. (Yleensä minä olin kuunteleva osapuoli kun hän valitti mm. vanhempiemme tuomista lahjoista)

- Ei kestä mitään kritiikkiä eikä arvostelua. Menee heti henkilökohtaisuuksiin. Kaikki on muiden (minun) syytä. Jos häntä loukkaa, seuraukset ovat hirvittävät. Hän pystyy hajottamaan ihmisen niin, että itsekin sairastin vakavan masennuksen hänen takiaan.

- Riitatilanteissa kaivaa esiin kaiken mahdollisen lapsuudesta asti, mm. on väittänyt että oli minun (silloin 2-vuotiaan) vikani että hänen täytyi katsoa niin paljon perääni.

Vihjailee että olin jo lapsena psykopaatti.

Sanoo, että "kaikkien" mielestä olen hirveä ihminen. Minun pitäisi kuulemma olla kiitollinen että perheeni jaksaa rakastaa minua hirveydestäni huolimatta. Olen hullu, lapsellinen, ja hoidon tarpeessa. Tämä kaikki siis siksi että meille tuli riitaa. Riita johtui siitä että hän sai selville, etten luota häneen. Hän veti raivarit ja nyt tosiaan minä olen se hullu kun kehtasin epäillä hänen luotettavuuttaan - vaikka jo riidan aikana hän valehteli lisää.

En enää tiedä mitä tekisin. Rakastan siskoni lapsia mutta hänellä on valta kääntää heidät minua vastaan (on tehnyt saman tempun ennjokunen vuosi sitten kun tuli iso riita). Hänen aviomiehensä tulee varmaan taas uhkailemaan kun uskalsin olla rouvan kanssa eri mieltä.

Pahinta tässä on se että asumme molemmat ulkomailla samassa maassa. Kun vanhempamme tulevat jouluksi tänne, siskoni on aina päättänyt mitä tehdään, eli ensi joiluna tuskin näen vanhempiani ollenkaan. Viimeksi sisko päästi heidät luokseni kolmeksi tunniksi, vaikka he olivat täällä neljä päivää.

ANTEEKSI pitkä vuodatus!!! Osaisiko joku auttaa?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, ei kannata olla kiltti ihmisille, jotka eivät ole kilttejä sinulle. Ne eivät kunnioita sinua ennen kuin lyöt nyrkillä pöytään! Ei muuta kuin karjaiset, että p*kle, nyt tämä saa loppua. Jos et osaa käyttäytyä, ei tarvita tavata. Ja valmistaudu eroon. Tee se itse.

PS! Itse yritin olla kiltti, ei auttanut. Sitten aloin sanomaan vastaan, eli kertomaan omia mielipiteitäni asioista. Tuli melkein päälle. En halua tuollaista ihmistä elämääni. Joskus on pakko nähdä, mutta yritän olla kuin en oliskaan.

Vierailija
22/26 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lista narsistin käytösmalleista:

Mahtailevuus

Huomiohakuisuus

Ei pysty ottamaan vastaan kritiikkiä

Väkivaltainen

Empatian puute

Lapsellisuus

Suuruuskuvitelmat

Manipuloivuus

Epärehellisyys

Pinnallisuus, varakkuuden merkit tärkeitä

Impulsiivisuus

Nöyryyttämishakuisuus (tykkää iskeä heikkoihin kohtiin ja nauttii toisen polvillaan olosta)

Hovin kokoaminen

Mustamaalaaminen

Mahtailu / kerskailu / suuruuskuvitelmat

Mitätöinti

Stalkkeroiminen

Empatiakyvyttömyys tai alhainen sellainen

Valehteleminen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta epävakaalta. Epävakaat yleensä häpeävät käytöstään ja hakevat itse apua itselleen. Epävakailla on isoa tuskaisuutta, joka johtaa sitten itsensä eliminointiyrityksiin. Saattaa olla jonkin asteista sosiopatiaa eli epäsosiaalista persoonallisuushäiriötä. Kaikki sosiopaatit ja psykopaatit eivät ole murhaajia vaan sitä esiintyy huomattavasti lievempänäkin.

Vierailija
24/26 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun siskoni on uhriutuva narsisti. Hän on täysin alkoholisoitunut, epäluotettava ja pitää saamaansa erikoiskohtelua itsestään selvänä. Hän tekeytyy avuttomaksi ja saa ihmiset säälimään itseään ja tekemään asioita hänen puolestaan. Jos häntä moittii, hän raivostuu silmittömästi ja lataa silmille vastapuolen "virheet" jopa kymmenien vuosien takaa, sellaiset, joita on pyydetty monet kerrat anteeksi. Itse hän ei koskaan pyydä anteeksi eikä myönnä virheitään. Hän ei ole koskaan väärässä. Omassa käytöksessään hän ei näe mitään väärää. Hän inttää periaatteestakin vastaan niin pienissä kuin suurissakin asioissa. Hän loukkaantuu erittäin helposti ja ottaa kaiken henkilökohtaisesti. Hän ei kunnioita toisten ihmisten mielipiteitä, aikaa tai yksityisyyttä. Hän käyttää valtaa passiivisaggressiivisesti. Hän ei tunne ketään kohtaan empatiaa, vaan kuullessaan toisten ongelmista hän suorastaan tuohtuu siitä, miten joku kehtaa valittaa hänelle,

jonka ongelmat ovat aina moninkertaisesti vaikeampia kuin kenenkään muun. Hän ei näe omaa osuuttaan ongelmiinsa laisinkaan. Toivoton tapaus, johon olen nyt päättänyt katkaista lopullisesti välit.

Vierailija
25/26 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kappas tilanteesi on sama kuin omani. Sisko on ihan hirviö. Tuollaisesta tilanteesta on vain yksi pois pääsy. Älä ole yhteydessä. Siinä menee koko perhe mutta on sen arvoista. Hanki ystäviä tai jos on jo ystäviä pidä heistä kiinni. Siskosi kaltaisen ihmisen kanssa on aivan sama miten itse käyttäydyt niin se ei ole koskaan hyvä, joten voit aivan hyvin käyttäytyä sillä tavalla kuin itsellesi parhaiten sopii. Osta 5e lahjoja kun 500e niin ei se riitä kuitenkaan...

Vierailija
26/26 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Ei pidä lupauksiaan. Peruu tapaamisia ihan noin vain mutta suuttuu jos joku muu tekee niin.

- Muuttaa suunitelmia lennosta ja suuttuu jos joutuu itse hetkenkin odottelemaan

Nämä kohdat tuli mieleen ja sopii täysin omaan siskooni. En oikein ymmärrä miten ihminen voi muuttua persoonan puolesta täysin. Läheisestä,mukavasta,empaattisesta ja älykkäästä siskostani on tullut haukkuva narsistinen piru. Kaikki alkoi pahenemaan siinä vaiheessa kun muutin hänen naapuritaloon melkein ja hommattiin yhteinen koira. Kuukausien myötä asiat on ajautuneet siihen että hän vetää monta kertaa viikossa kännit aina silloin kun on töistä vapaata niin juo ja selkeästi ei voi olla juomatta. Vittuilee ja piikittelee kännissä asioilla ja alkaa kaivelemaan vanhoja. Itse loukkaa mutta kääntää asiat niin että häntä on loukattu ja hän on oikeassa. En ole pitkään pitkään aikaan kuullut hänen sanomana " anteeksi " tai että " oho olin väärässä " joo.  Hänellä on mt ongelmia ollut aina ja pesoonallisuushäiriö joka vaikuttaa koko elämän mutta en ole hänen sylkykuppina ollut näin varmaan 10 vuoteen. Tilanne on nyt se että itsellä vähemmän töitä ja sopivan hintaista asuntoa on vaikea löytää ja tämä asunto on tosi mukava muuten.  Nyt keskustelemme niin että olen vain hiljaa koska en jaksa väittelyä ja se väittely kuulostaa murrosikäisten riitelyltä ja siskoni on 36 vuotias. En keksi muuta kuin sen että asun hänen naapurissa niin alkanut tajuamatta pompottaa minua kaikessa ja suuttuu kaikesta. Aivan sairasta käytöstä ja hänen pitäisi hakeutua takaisin terapiaan

huolestunut veli 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme