Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten välttää riita? Puolisolla ei kesälomaa lainkaan, minulla kaksi viikkoa ja paljon suunnitelmia.

Vierailija
26.06.2021 |

Puoliso aloittanut keväällä uudessa työssä, eikä ole lomaa tänä kesänä. Itsellä kaksi viikkoa elokuulla ja olisi paljon suunnitelmia ja menoja. Tiedän, että asia ei tule olemaan helppo. Puoliso tekee raskasta ja epäsäännöllistä vuorotyötä ja on valittanut jo loman tarvetta. Jos kerron lähteväni viikoksi vaeltamaan tai muutaman päivän löhölomalle, on katkeruus taattu. Olen esittänyt hänen vapaapäiville osuvaa 2-3 päivän minilomaa, mutta loppuloma pitäisi minun olla kotona ja odottaa häntä töistä kotiin ruoka valmiina. Miten tästä voisi selvitä jotta saisin omia juttuja toteutettua, eikä tarvitsisi riidellä, kun muutenkin ollaan jo väsyneitä.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh?? Ole sinä puolestasi katkera kun toinen on saanut lomat rahana JA tienaa vielä lisää!!

Vierailija
22/40 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet justiinsa mitä tykkäät. Jos puoliso ei kestä että sulla on oma elämä, kannattaa pistää kamat kasaan ja muuttaa muualle. Sä et ole tässä maailmassa palvomassa jotain mulqvistii joka kiukuttelee ku uhnaikänen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tympeä puoliso. Hän itse valitsi vaihtaa työtä ja jätti neuvottelematta työsopimukseensa lomia jo ekalle kesälle. Ankeuttajia tuollaiset jotka vaatii että muidenkin on pakko kärsiä jos hän itse kärsii.

Kysyppä häneltä että eikö hän halua iloita sinun puolesta ja olla iloinen siitä että edes sinä saat vähän lomaa. Jos vastaa että ei kiinnosta olla onnellinen siitä että sinulla on joskus mukavaa niin suosittelen eroa.

Lukiko jossain, että on vaihtanut työtä ja vielä vapaaehtoisesti? Minäkin aloitin hiljattain uudessa työssä ja ei ole lomia. Vaihtoehtona olisi toki ollut jatkaa työttömänä ja koittaa onneaan, että löytyykö syksyllä yhtä hyvä työ. Tuskin olisi löytynyt, kun ei viimeisen vuoden aikanakaan ole aiemmin löytynyt. Ja syksyllä olisin tippunut kelan rahoille. Minä tosin saan noin viikon lomia, kun saan pitää niitä pois sitä mukaa kuin kertyy. Ja kun työ on määräaikainen, en ensi kesänä siellä enää varmaan ole. Joten pidän jo ensi kesän lomia. Mutta ei toki tulisi mieleenkään kieltää puolisoa nauttimasta omasta lomastaan.

Vierailija
24/40 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite en tollasta kattois etten saisi lomailla vaikka toinen ei.

Meillä mulla on 3 viikkoo lomaa, miehellä lomaa + pakkasia 5 viikkoo. Eka viikko tehään omiamme, sit 2 viikkoo jotain yhteisiä juttuja ja sit mies saa mennä omissa jutuissaan 2 viikkoo, ei sen tarvi kotona mun takia nyhjöttää.

Vierailija
25/40 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinun pitäisi riidellä siitä, että pidät ansaittua lomaasi? 

Vierailija
26/40 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tilanteesta. Itselläni ei ollut lomia mutta puolisolla oli. Olin myös etukäteen kertonut että nyt on pitkät työpäivät (sesonki) jne. Hän ilmoitti lähtevänsä reissulle ja ilmoitti että vastuu lemmikistä ja pihan hoidosta sekä muutamista muista askareista olisi minulla. Suutuin suoraan sanottuna koska se tarkoitti sitä että nousen aamulla käyttämään koiran, 10 tuntia töissä, koira ulos, ruoanlaitto, kukkien kastelu yms jne.

Kuulemma kohtuutonta pilata hänen lomansa. Ehkä sitten olen kohtuuton.

Vierailija
27/40 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu tilanteesta. Itselläni ei ollut lomia mutta puolisolla oli. Olin myös etukäteen kertonut että nyt on pitkät työpäivät (sesonki) jne. Hän ilmoitti lähtevänsä reissulle ja ilmoitti että vastuu lemmikistä ja pihan hoidosta sekä muutamista muista askareista olisi minulla. Suutuin suoraan sanottuna koska se tarkoitti sitä että nousen aamulla käyttämään koiran, 10 tuntia töissä, koira ulos, ruoanlaitto, kukkien kastelu yms jne.

Kumman koira? Jos yhteinen, niin kumpi alunperin halusi koiran? Meillä koira on minun. Käytännössä puoliso hoitaa sitä myös, vie omasta halustaan lenkeille ja tarjoutuu ruokkimaan, mutta silti se on minun ja jos minä haluan lomalle, minä myös järjestän sille hoidon. Ja minusta se menee ihan oikein.

Vierailija
28/40 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumman koira? Jos yhteinen, niin kumpi alunperin halusi koiran? Meillä koira on minun. Käytännössä puoliso hoitaa sitä myös, vie omasta halustaan lenkeille ja tarjoutuu ruokkimaan, mutta silti se on minun ja jos minä haluan lomalle, minä myös järjestän sille hoidon. Ja minusta se menee ihan oikein.

Lisään vielä, että pihatöitä voi ostaa. 4H-yhdistyksillä ja joillain muillakin tahoilla on nykyisin nuoria, jotka tulevat tekemään keikkahommia ja palkanmaksu menee yhdistyksen tai muun työnantajan kautta, jolloin hoituu verot ja Tyelit ja vakuutukset kuten kuuluukin.

Vierailija
29/40 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan nenä, kyse on vaan parista viikosta!

Minä olen välillä kuukauden lomalla kesäasunnollamme ja mies paiskii töitä. Ruokaa joko on tai ei ole pakkasessa, mutta olen sanonut, että siinä vaiheessa, kun loppuu, pitää aikuisen ihmisen osata itse hankkia ruokansa, käy sitten vaikka ulkona syömässä. Ei ole mies vielä nälkään kuollut. Eikä tämä ole mitään ongelmia aiheuttanut suhteessamme.

Me käymme aina yhdessä ulkona syömässä miehesi kanssa kun olet kesäasunnolla. Meillä on kivaa.

Vierailija
30/40 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö puolisosi osaa olla iloinen, että sinulla voisi olla kiva loma?

Ei osaa. Jonkinlainen katkeruus liittyy aina asiaan. Johtuu todennäköisesti jostain lapsuuden tai edellisen suhteen traumoista, mutta puoliso haluaisi, että hän olisi aina osana/aiheuttajana, kun minulle tapahtuu jotain positiivista. En lähde avaamaan asiaa enemmän, mutta tässä loma/matka-asiassa asia eskaloituu aina pahiten.

AP

Vierailija
31/40 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei osaa. Jonkinlainen katkeruus liittyy aina asiaan. Johtuu todennäköisesti jostain lapsuuden tai edellisen suhteen traumoista, mutta puoliso haluaisi, että hän olisi aina osana/aiheuttajana, kun minulle tapahtuu jotain positiivista. En lähde avaamaan asiaa enemmän, mutta tässä loma/matka-asiassa asia eskaloituu aina pahiten.

AP

Onpas ikävä puoliso... Miksi edes oot tollasen kanssa.

Vierailija
32/40 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äiti ja isä ovat olleet yhdessä yli 40 vuotta. Äiti hoitaa pääosin kotihommat. Isä ei pidä matkustamisesta, joten silloin tällöin äiti lähtee kaverinsa kanssa matkalle. Tuoksi ajaksi äiti tekee isälle valmiiksi ruokia jääkaappiin ja pakkaseen. Isän ei tarvitse kuin lämmittää ruokaa. Ehkä joku tämän tyyppinen ratkaisu sopisi teillekin, jos juuri se valmis ruoka on ongelma. 

Ei. Ei. Ei. Ei. Ja vielä kerran ei.

Vierailija
33/40 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieshän se on itse tehnyt tietoisen valinnan työstä ja tiennyt, miten siinä kertyy lomat. On ihme,  että aikuinen mies tästä on katkera toiselle. Miksi ihmeessä toisen pitäisi käyttää lomansa kotona kököttämiseen sen vuoksi, että toinen on  töissä??  Aikuisia kuitenkin ollaan eikä toinen tarvitse lapsenkaitsijaa.

Vierailija
34/40 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan nenä, kyse on vaan parista viikosta!

Minä olen välillä kuukauden lomalla kesäasunnollamme ja mies paiskii töitä. Ruokaa joko on tai ei ole pakkasessa, mutta olen sanonut, että siinä vaiheessa, kun loppuu, pitää aikuisen ihmisen osata itse hankkia ruokansa, käy sitten vaikka ulkona syömässä. Ei ole mies vielä nälkään kuollut. Eikä tämä ole mitään ongelmia aiheuttanut suhteessamme.

Me käymme aina yhdessä ulkona syömässä miehesi kanssa kun olet kesäasunnolla. Meillä on kivaa.

Sepä mukavaa! Minullakin on seuraa täällä mökillä aina niin halutessani.

Vierailija
35/40 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, miksi ihmeessä et viettäisi lomaasi kuten haluat? (Siis mikäli sinulla ei ole lapsia). Ja eihän tähän nyt liity mitään sellaista, että otat fuckbuddysi mukaan vaeltamaan?

Vierailija
36/40 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä sitä mieltä että hän on työpaikkaa vaihtaessaan jo tiennyt ettei lomaa ole. Voisiko neuvotella muutaman päivän palkatonta? Oli miten olo, sinulla on oikeus lomailla. Loma on sitä varten että siinä lataa akkuja eikä passaa toista.

Vierailija
37/40 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Siis mitä?

Eikö se nyt olisi sinulle positiivinen tapahtuma jos hän osallistuisi sinun lomasi onnistumiseen pitämällä turpansa kiinni.

Vierailija
38/40 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan hirveeltä tosiaan kiinnostaa, mut harvallapa meistä on täydellinen suhde :/ toivottavasti teillä on ees muuten mukavaa..

Josko vaan kuitenkin varaat ittelles jonkun lomamatkan ja meet. Sit puoliso voi yksin kotona asiasta riidellä, mut sinä oot jossain tsillaamassa lomalla.

Vierailija
39/40 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äiti ja isä ovat olleet yhdessä yli 40 vuotta. Äiti hoitaa pääosin kotihommat. Isä ei pidä matkustamisesta, joten silloin tällöin äiti lähtee kaverinsa kanssa matkalle. Tuoksi ajaksi äiti tekee isälle valmiiksi ruokia jääkaappiin ja pakkaseen. Isän ei tarvitse kuin lämmittää ruokaa. Ehkä joku tämän tyyppinen ratkaisu sopisi teillekin, jos juuri se valmis ruoka on ongelma. 

Voi kamala mitä passaamista. Kyllä aikuinen mies voi ihan itte tehdä pöperöt, kun kumppani on muualla. Ja jos ei osaa, niin valmisruoat on keksitty.

Kuka isäsi pyykit pesee äitisi loman aikana?

Vierailija
40/40 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsetkö ystävän kanssa matkalle? Ei mitään järkeä jäädä kotiin. Osta eineksiä ja herkkuja ja sano Adios ovelta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi