Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi mies kieltää saunomisen :(

Vierailija
23.06.2014 |

Olen saunonut aina vapaasti niin naisten kuin miestenkin kanssa sekä sekaisin. Uusi mieheni sai nyt jonkin kohtauksen juhannuksen yhteissaunasta ja vannotti, että en enää koskaan sauno "vieraiden" miesten kanssa. Pitäisikö tyytyä osaansa vai mitä tekisin?

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 20:34"]

Mun puolesta mieheni voi olla ihan missä huoneessa tahansa alasti, jos se ei häntä itseään häiritse. Se on ihan eri asia sitten kun lähdetään limakalvokontaktiin toisten kanssa. Toki saunomisen yhteydessä alastomuus on luonnollisempaa kuin vaikka kaveriporukan leffaillan yhteydessä, mutta jokaisella tyylinsä ;)

Alkoi naurattaa hillittömästi, kun aloin miettimään suhdetta mieheen, joka taapertelisi alastomana joka paikassa. Kyläillessäkin vetäisisi itsensä nakuksi jo eteisessä. Väkisinhän siinä kävisi mielessä, että onkohan tuo raasu ihan terve.

[/quote]  Hahaa :D No ei se sentään ihan mihin vaa julkea munasillaan :D Mutta pointti oli, ettei itse alastomuus sinänsä ole pahasta eikä minua ainekaan häiritse.

Vierailija
62/84 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tarkka minkä näköisenä muut ihmiset minut näkevät. Vaatetuksen pitää olla siedettävä, hiukset siististi ja naama puuteroitu. Oikeasti. En halua näyttäytyä suohirviön näköisenä kenellekään.

Miksi ihmeessä siis menisin saunaan, jossa naama punoittaa, tukka hapsottaa ja läskit löllyy??? En todellakaan näyttäydy kenellekään sellaisena. En miehelle enkä naiselle.

- Rouva 42 v   ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 19:31"]Kieltäminen kertoo paljon miehesi ajatus maailmasta ja ehkä fantasioistakin. Jatka omia tapojasi äläkä suostu miehen oikkuihin. Kukaan täysipäinen ei yhdistä saunaa seksiin.

[/quote]

Itse kyllä harrastan useinkin seksiä saunassa mieheni kanssa. Ja liitän saunomisen seksiin hyvinkin luontevasti.

Vierailija
64/84 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 20:17"]

Mua kiinnostaa, miten te sekasaunojat ajattelette (ihan vilpittömästi kysyn)

Onko ok, että puolisonne on missä paikassa tahansa alastomien, vastakkaisen sukupuolen edustajien kanssa vai vaan saunassa? Esim. jos vertaa saunaa ja olohuonetta...

Kun niin monet perustelevat sekasaunomistaan sillä, että saunominen ei ole seksuaalista. Itse en osaa tehdä eroa paikkojen välillä ja siksi kyselen.

[/quote]

Koetko sinä sitten kaiken alastomuuden aina seksuaaliseksi? Oman lapsesi? Omat sisaruksesi ja vanhempasi? Lääkärillä käymisen? Bikinirajavahauksen kosmetologilla? Todennäköisesti et, vaikka mistäpä tuon tietää vaikka kokisitkin, minä en koe.

Ehkä siinä on se ero, että saunalla on silmissäni tietynlainen pyhyys ja henkevyys. Siihen liittyy toisaalta hyvin paljaana oleminen ja luottamuksellisuus, minkä takia saunassa on helppo puhua aroista asioista. Seksuaalisuus ei kuulu siihen tilanteeseen, kysymys ei ole ruumiin vaan mielen yhteydestä. Tietysti, ehkä jos ei kykene tällaista tilaa koskaan tavoittamaan voi jäädä päälimmäiseksi ajatukseksi vain se, että tuossa vieressä joku istuu nyt tissit paljaana. 

En toisaalta koe satunnaista alastomuutta muutenkaan kovin seksuaalisena ilmiönä, se lähtee ihan jostain muualta. Ei joku satunnainen alaston miesruumis herätä mitään väpinöitä, ei vaikka olisi Hugh Jackman. Oma mieheni taas, no :) se on sitten ihan eri asia, mutta meillä on muutakin kuin pelkät ruumiit.

Vierailija
65/84 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 20:01"][quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 19:40"]

miksi ihmeessä alasti sekasaunominen ei olisi normaalia? Mitä uskovaisia täällä taas kirjoittelee?

[/quote]

Ja tätä just odottelin: osoittaa, että vain perinteisten arvojen vastaisen vasemmiston liberalismi-intoilusta on kyse!!

[/quote]

Perinteisten arvojen? Mun lapsuudessa, 35-vuotias olen, vielä kunnansaunakin oli sekasauna, jonne mentiin alasti.

Vierailija
66/84 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 20:34"][quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 18:52"]

Miten ihmeessä sekasauna voi olla jollekulle niin tärkeää? Miksi? MIKSI?

[/quote]

Koska saunassa on aina parhaat keskustelut ja on ikävää jäädä porukan ulkopuolelle? On omituinen olettamus, että ihmisillä on enemmän yhteistä keskenään jos heillä on samanlaiset sukupuolielimet. Ainakin omassa tuttavapiirissäni saunominen tehdään pitkän kaavan mukaan, ei vaan vilahdeta saunaan ja takaisin. Ehkä silloin sillä ei olisi mitään väliä.

[/quote]

Juurikin näin! Nyt juhannuksenakin saunottiin ja uitiin tunteja putkeen ystäväporukalla, olisi ollut tosi tylsää, jos olisi puolet päivästä viettää ilman omaa kumppaniaan.

Onneksi olemme kaikki jo lähes 5-kymppisiä, niin tiedämme jo miltä ihmisvartalo näyttää ja että parisuhde rakentuu jollekin ihan muulle kuin tisseille.

Vierailija
67/84 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 20:58"][quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 20:34"][quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 18:52"]

Miten ihmeessä sekasauna voi olla jollekulle niin tärkeää? Miksi? MIKSI?

[/quote]

Koska saunassa on aina parhaat keskustelut ja on ikävää jäädä porukan ulkopuolelle? On omituinen olettamus, että ihmisillä on enemmän yhteistä keskenään jos heillä on samanlaiset sukupuolielimet. Ainakin omassa tuttavapiirissäni saunominen tehdään pitkän kaavan mukaan, ei vaan vilahdeta saunaan ja takaisin. Ehkä silloin sillä ei olisi mitään väliä.

[/quote]

Juurikin näin! Nyt juhannuksenakin saunottiin ja uitiin tunteja putkeen ystäväporukalla, olisi ollut tosi tylsää, jos olisi puolet päivästä viettää ilman omaa kumppaniaan.

Onneksi olemme kaikki jo lähes 5-kymppisiä, niin tiedämme jo miltä ihmisvartalo näyttää ja että parisuhde rakentuu jollekin ihan muulle kuin tisseille.

[/quote]

tupakkikopilla on parhaat jutut sori vaan. Ainoa asia jota tupakassa jäin kaipaamaan

Vierailija
68/84 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 20:47"][quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 20:17"]

Onko ok, että puolisonne on missä paikassa tahansa alastomien, vastakkaisen sukupuolen edustajien kanssa vai vaan saunassa? Esim. jos vertaa saunaa ja olohuonetta...

Kun niin monet perustelevat sekasaunomistaan sillä, että saunominen ei ole seksuaalista. Itse en osaa tehdä eroa paikkojen välillä ja siksi kyselen.

[/quote]

Koetko sinä sitten kaiken alastomuuden aina seksuaaliseksi? Oman lapsesi? Omat sisaruksesi ja vanhempasi? Lääkärillä käymisen? Bikinirajavahauksen kosmetologilla? Todennäköisesti et, vaikka mistäpä tuon tietää vaikka kokisitkin, minä en koe.

Ehkä siinä on se ero, että saunalla on silmissäni tietynlainen pyhyys ja henkevyys. Siihen liittyy toisaalta hyvin paljaana oleminen ja luottamuksellisuus, minkä takia saunassa on helppo puhua aroista asioista. Seksuaalisuus ei kuulu siihen tilanteeseen, kysymys ei ole ruumiin vaan mielen yhteydestä. Tietysti, ehkä jos ei kykene tällaista tilaa koskaan tavoittamaan voi jäädä päälimmäiseksi ajatukseksi vain se, että tuossa vieressä joku istuu nyt tissit paljaana. 

En toisaalta koe satunnaista alastomuutta muutenkaan kovin seksuaalisena ilmiönä, se lähtee ihan jostain muualta. Ei joku satunnainen alaston miesruumis herätä mitään väpinöitä, ei vaikka olisi Hugh Jackman. Oma mieheni taas, no :) se on sitten ihan eri asia, mutta meillä on muutakin kuin pelkät ruumiit.

[/quote]

Kiva, kun vastasit, mutta toi toka kappale olisi riittänyt. Se auttoi vähän ymmärtämään ajatusmaailmaasi. Ensimmäinen kappale oli mielestäni joko v******a tai sairas. En alennu vastaamaan siihen.

Vierailija
69/84 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 21:22"]

[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 20:47"][quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 20:17"]

[/quote]

[/quote]

Kiva, kun vastasit, mutta toi toka kappale olisi riittänyt. Se auttoi vähän ymmärtämään ajatusmaailmaasi. Ensimmäinen kappale oli mielestäni joko v******a tai sairas. En alennu vastaamaan siihen.

[/quote]

Oikeastaan yritin vain havainnollistaa sitä, että alastomuudessa on paljon kulttuurillisia normeja, osa säätelee juurikin tuota, että sukulaisia ei koeta seksikkäiksi. Osittain biologisia, mutta osittain myös kulttuurin tuottamia ajatusmalleja. Samanlaisia voi ihan hyvin kehittyä paikkaan tai tilanteeseen. Ylipäätään ihmisen ajatteluun vaikuttaa hyvin paljon konteksti ja ympäristö missä on. Ajattelin tätä siis enemmän "aivokemian" kannalta. Mutta myönnän, että vastaukseni oli vähän turhan kärkevä ja olisin tuon voinut muotoilla myös ystävällisemmin. Halusin kuitenkin tuoda esille sen ajatuksen ja reaktion, että oikeasti alastomuuteen liittyy paljon sellaisia "tuo ei TODELLAKAAN ole seksikästä"-alueita. Pahoittelen.

Vierailija
70/84 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 21:28"][quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 21:22"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Oikeastaan yritin vain havainnollistaa sitä, että alastomuudessa on paljon kulttuurillisia normeja, osa säätelee juurikin tuota, että sukulaisia ei koeta seksikkäiksi. Osittain biologisia, mutta osittain myös kulttuurin tuottamia ajatusmalleja. Samanlaisia voi ihan hyvin kehittyä paikkaan tai tilanteeseen. Ylipäätään ihmisen ajatteluun vaikuttaa hyvin paljon konteksti ja ympäristö missä on. Ajattelin tätä siis enemmän "aivokemian" kannalta. Mutta myönnän, että vastaukseni oli vähän turhan kärkevä ja olisin tuon voinut muotoilla myös ystävällisemmin. Halusin kuitenkin tuoda esille sen ajatuksen ja reaktion, että oikeasti alastomuuteen liittyy paljon sellaisia "tuo ei TODELLAKAAN ole seksikästä"-alueita. Pahoittelen.

[/quote]

Kiitos vastauksesta. Tämän ymmärränkin, ja olen osittain/pitkälti samaa mieltä. Toisaalta, koska itselleni olisi vaikeaa erottaa saunan alastomuutta muusta alastomuudesta, niin en ihan täysin ymmärrä, miten osa tähän pystyy. Siksi asiaa kyselinkin, kun halusin kuulla, miten osa ajattelee.

Vierailija
71/84 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saunotaan tietyssä porukassa aina sekaisin. Kaikki ovat tunteneet toisensa vähintään 10 vuotta. Ensin mies ihmetteli käytäntöä, mutta tottui ajatukseen kun tuli muun porukan kanssa tutuksi. Yleensä jos joukossa on yksikin ydinporukan ulkopuolinen sekasaunasta neuvotellaan. Ei ole meille mikään pakkomielle, mutta keskenämme saunomme yhdessä aina, koska saunassa lentää aina parhaimmat jutut.

Vierailija
72/84 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh. Itse miettisin vakavasti jostain saunassa käymisestä kiukuttelevan miehen jättämistä. Mustasukkaisuus on vastenmielinen piirre ihmisessä enkä halua seurustella minkään luuserinyhvön, jonka mielestä ämmät kuuluu nyrkin ja hellan väliin ja miehen tiukan valvonnan alle, kanssa.

Ja mulle on ihan sama missä porukassa mieheni saunoo. Ja toivon totisesti, että jos "joutuu" sekasaunatilanteeseen niin menee rohkeasti eikä ainakaan jätä menemättä sen vuoksi että pelkäisi minun skitsahtavan ajatuksesta. Niin heikkoitsetuntoinen en ole.

Sitäpaitsi jos nyt puhutaan sillä mielellä että sinne saunaan mennään kyttäämään vastakkaista sukupuolta ja paljasta pintaa, niin ihan kaupungilla kävellessään mies varmasti näkee paljon hotimpaa kamaa kuin siellä saunan lauteilla. Kyllä terassilla pikkumekossa istuskeleva viimeisen päälle laittautunut kakskymppinen pimatsu on tsiljoona kertaa seksikkäämpi kuin sama mimmi saunassa naama punaisena ja selluliitit tutisten tissinalusiaan pesemässä ja koppuraihoa kantapäistään raapiessa.

Vierailija
73/84 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 19:40"]

[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 19:32"]

[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 19:27"][quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 18:31"]

Jos haluat sekasaunoa ja se ei miehelle sovi niin sitten ette sovi yhteen ja ero.

Jos sekasaunominen ei ole sinulle tärkeää ja mies on niin voit toki miettiä kumpi elämässä on tärkeämpää se sekasauna vai parisuhde.

[/quote]

tuollainen mies keksii aina jonkun jutun, minkä kieltää. Jos suostuu ensimmäiseen kieltoon, kohta tulee eteen seuraavan asian kielto. Lopulta ei saa edes töissä jutella muiden miesten kanssa.

Suhtautuisin todella varauksella mieheen, joka asettaa normaaliin elämään rajoituksia ja estoja.

[/quote]

Sekasauna ei ole ns. normaalia elämää. Ei tarvitse olla sairaalloisen mustasukkainen, jotta kokee puolisonsa alastomassa nais-/mieseurassa olon erittäin ikäväksi. Tällä kertaa uskon, että on normaalimpaa tuntea sekasaunasta mustasukkaisuutta kuin ei tuntea sitä ollenkaan.

[/quote]

miksi ihmeessä alasti sekasaunominen ei olisi normaalia? Mitä uskovaisia täällä taas kirjoittelee?

Jos pelkää alastomuutta sekasaunassa niin kannattaa sitten pysytellä Suomessa ja jos eksyy esim. keski-eurooppaan niin ei ainakaan mene saunaan, siellä kun alasti saunominen sekasaunassa on sääntö eikä poikkeus (esim. spa-osastot).

Jos kokee mustasukkaisuutta puolisonsa saunomisesta (oli sitten kyseessä sekasauna ja vaikka ilman uimapukua) niin sellainen ihminen on muutenkin hyvin omistushaluinen, joka tuo suhteeseen myöhemmin paljon ongelmia.

[/quote]

ON PERKLE että tämmöstä asiaa eitajuta.SE ON nyt stna vaan niin ettäon tervettajasairasa mustasukkaisuutta ja tervettä onse että tietää toisen tekemiset ja onhuolestunut jossei hän anna mtiään merkkiä missä on tai jos on taipumnusta pistäytyä saunomas miesten kans taitoisinpäin. ihantervettä. onhan seksillläkin merkitystäkahdenihmisen välillä. eisitäkukaan tervejärkinen kiellä etteikö himot heräis sekoasaunoissa,miskvtussa tää viellä kielletään jauikutettaan ne sairaaks jotka ei toista sinne päästäis

Vierailija
74/84 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 02:30"]

ON PERKLE että tämmöstä asiaa eitajuta.SE ON nyt stna vaan niin ettäon tervettajasairasa mustasukkaisuutta ja tervettä onse että tietää toisen tekemiset ja onhuolestunut jossei hän anna mtiään merkkiä missä on tai jos on taipumnusta pistäytyä saunomas miesten kans taitoisinpäin. ihantervettä. onhan seksillläkin merkitystäkahdenihmisen välillä. eisitäkukaan tervejärkinen kiellä etteikö himot heräis sekoasaunoissa,miskvtussa tää viellä kielletään jauikutettaan ne sairaaks jotka ei toista sinne päästäis

[/quote]

Ehkä kannattaa tunteenpurkaukset kirjoittaa paremman näppiksen ääressä. Saunominen on osa suomalaista kulttuuria ja en ymmärrä ketään, joka olisi kieltämässä sitä suomalaiselta rakkaaltaan. Jokainen voi luopua omista asioistaan, mutta ei voi vaatia toisen muuttumista asioissa, jotka ovat hänelle tärkeitä.

Minulle saunominen olisi tärkeää, puolisoni ei välitä siitä juurikaan, mutta ei silti kiellä. Parisuhde on molempien sopeutumista ja toinen tulee hyväksyä sellaisena kuin hän on. En minäkään vaadi puolisoani muuttamaan itseään.

Mustasukkaisuus on sopivassa määrin tervettä, mutta silloin, kun se alkaa hallitsemaan elämää siinä määrin, ettei hyväksy puolisoa omana itsenään, on syytä miettiä onko parinvalinta mennyt kohdalleen. Jos ei osaa hallita mustasukkaisuuttaan, vaan rajoittaa sillä puolisonsa elämää, mustasukkaisuus ei ole tervettä. Toiveita voi esittää ja kuunnella, mitä mieltä puoliso on. Jos yhteistä säveltä ei löydy, on sitä mustasukkaisuutta vain kyettävä rakkautensa takia hyväksymään. Itsekkyys mustasukkaisuudessa ei ole rakkautta, vaan omistamista ja toisen hallitsemista hänen rajojensa yli.

Vierailija
75/84 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 20:42"]

Miksi ihmeessä siis menisin saunaan, jossa naama punoittaa, tukka hapsottaa ja läskit löllyy??? En todellakaan näyttäydy kenellekään sellaisena. En miehelle enkä naiselle.

- Rouva 42 v   ;)

[/quote]

Oliko tuon tarkoitus olla joku neuvo ap:lle? 

Vierailija
76/84 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä keskustelu meni saunomisesta vänkäämiseksi, eiköhän ap:n juttu ollut se että mies on kieltämässä.

Vierailija
77/84 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies vänötti muutaman vuoden kunnes luovutti. Pidä pintasi.

Vierailija
78/84 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kaunis,vaalea,pitkätukkainen DD -upit omaava blondi.Ammatiltani sairaanhoitaja.Menin sitten jussina sekasaunaan heti melkein mieheni perässä kun astuin sisään jutut loppui siihen.Yritin siinä itseäni vähän vedellä kastella mutta kaikki tuijottivat.Epämiellyttävä kokemus:-(

Vierailija
79/84 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 22:32"]

Olen kaunis,vaalea,pitkätukkainen DD -upit omaava blondi.Ammatiltani sairaanhoitaja.Menin sitten jussina sekasaunaan heti melkein mieheni perässä kun astuin sisään jutut loppui siihen.Yritin siinä itseäni vähän vedellä kastella mutta kaikki tuijottivat.Epämiellyttävä kokemus:-(

[/quote]

Juu... ehkä seuraavassa elämässä sitten... voisi olla tollaista sinulla...

Vierailija
80/84 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä juttu. Itse olen 22-vuotias ja mentiin juhannuksena naisten kesken alasti saunaan jonne miehetkin sitten tuppautuivat kun oltiin oltu niin kauan eivätkä jaksaneet odottaa omaa vuoroaan. Sinkkuja ja seurustelevia koko sauna täynnä, ei siinä mitään ihmeellistä ollut ? En tiennytkään että sekasaunominen on jotenkin ällöä tai epänormaalia. Ei tietenkään ole pakko mennä jos ei ole sinut asian kanssa, mutta ei se mikään "näyttely" ole. Se on sauna ja siellä saunotaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi