Olen alkoholin suurkuluttaja ja nyt kroppa alkanut oireilla.
Vai voiko olla alkoholista johtuvaa jatkuva ripuli, mahakivut varsinkin krapulapäivinä. Juon kännit normaali viikolla 1-2 kertaa (noin 20 annosta per kerta) ja lomalla menee sitten enemmän. Nyt lomalla huomaan, että seuraavana päivänä alkoholi ei mene alas koska mahaan sattuu. En halua mennä lääkäriin mutta onko jokin elin pettämässä? Olen juonut näin noin kymmenen vuotta.
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten määrittelet "suurkuluttajan"?
Itse olen juonut toissa päivän ja eilisen aikaan kaksi 70dl ja 38 volttista kossupulloa. Ei pyörrytä, en ripuloi ja aamupalakin maistui.En kuitenkaan halua kehuskella viinan juonnillani. Olen ihmeissäni, kuinka hyvältä näytän: minulla on kaunis iho enkä ole ylipainoinen.
No jos sä juot kerran vuodessa noin, et ole suurkuluttaja.
Jos juot koko ajan noin, odota vaan, ulkonäkö ja terveys romahtaa hetkessä.
Kokemusta on.
Olen viikonloppujuoppo.
Ei ole romahtanut terveys eikä ulkonäkökään vielä tähän mennessä (n64v). Saattavat tulevaisuudessa romahtaakin.
Ap on myös ”viikonloppujuoppo”, siis juon vain kun seuraava päivänä on vapaa mutta nuo kertamäärät ovat isoja. Ei ole vaikea lopettaa juomista esim. kesäloman jälkeen enkä ole koskaan jättänyt mitään töitä tai pakollisia menoja hoitamatta alkoholin takia. Ehkä siksi miellän itseni enemmän suurkuluttajaksi kuin alkoholistiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on varoitusmerkki, että olet pilannut sisuksesi myrkyllä. Vatsa, suolisto, ruokatorvi, maksa, haima…ihan mikä vaan voi tehdä stopin ja sitten ei kyllä auta itkut markkinoilla. Kannattaisi harkita lopettamista.
Mikä elin tässä mahtaa olla pettämässä? Kyselee ap.
Varmaan kaikki noilla juoma tavoilla. Miten voi tulla yllätyksenä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on varoitusmerkki, että olet pilannut sisuksesi myrkyllä. Vatsa, suolisto, ruokatorvi, maksa, haima…ihan mikä vaan voi tehdä stopin ja sitten ei kyllä auta itkut markkinoilla. Kannattaisi harkita lopettamista.
Juomatapa on yhdyssana. Tuliko yllätyksenä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noh, jotkut saattaa vetää vuosikymmeniä noin eikä tule mitään. Aika moni vetelee myös enemmän kuin ap.
"Nyt lomalla on jotenkin tosi hankala ja muutenkin on jakautunut juomiset enemmän niin että tissuttelen enemmän. "
Ei sitä voi tuossa vaiheessa ajatella enää että tuntuu hankalalta ja jos loman jälkeen vähentäisi ja yrittäisi. Juomisen on loputtava heti jos meinaat selvitä hengissä. Käyt lääkärissä ja tehdään tarvittavat tutkimukset ja haet apua vieroitukseen. Yksikin kova känni voi olla viimeinen.