Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen alkoholin suurkuluttaja ja nyt kroppa alkanut oireilla.

Vierailija
25.06.2021 |

Vai voiko olla alkoholista johtuvaa jatkuva ripuli, mahakivut varsinkin krapulapäivinä. Juon kännit normaali viikolla 1-2 kertaa (noin 20 annosta per kerta) ja lomalla menee sitten enemmän. Nyt lomalla huomaan, että seuraavana päivänä alkoholi ei mene alas koska mahaan sattuu. En halua mennä lääkäriin mutta onko jokin elin pettämässä? Olen juonut näin noin kymmenen vuotta.

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljelläni oli samanlaiset oireet pitkään, kunnes kunto romahti. Oli juonut noin myös kuin sinä.

Joutui sairaalaan teholle, ei ollut varmaa selviääkö.

Maksasta tuhoutunut kolmasosa.

Selvisi hengissä mutta ei saa yhtään juoda tai tulee lähtö ilmavoimiin.

Hakeudu alkuviikosta lääkäriin, kerro tehellusesti juomisestasi. Siitä se lähtee.

Revanssia emme tänne saa.

Vierailija
22/66 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Malja sille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on varoitusmerkki, että olet pilannut sisuksesi myrkyllä. Vatsa, suolisto, ruokatorvi, maksa, haima…ihan mikä vaan voi tehdä stopin ja sitten ei kyllä auta itkut markkinoilla. Kannattaisi harkita lopettamista.

Mikä elin tässä mahtaa olla pettämässä? Kyselee ap.

Ripuli viittaa suolisto-ongelmiin.  Onko ulosteessa verta.  Millaista viinaa juot.  Jos vatsasi ei voi sietää enää jotain viljaa, kuten olutta tms.  Aiheuttaako jokin ruoka ripulia?

Ja tätä kysyt 10 vuotta dokailleelta alkoholistilta? Niin, mikään suurkuluttaja ap ei tosiaan enää ole vaan ihan ehta alkoholisti. Ja juuri noilla juomavuosilla kroppa usein alkaakin pettää.

Vierailija
24/66 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on varoitusmerkki, että olet pilannut sisuksesi myrkyllä. Vatsa, suolisto, ruokatorvi, maksa, haima…ihan mikä vaan voi tehdä stopin ja sitten ei kyllä auta itkut markkinoilla. Kannattaisi harkita lopettamista.

Mikä elin tässä mahtaa olla pettämässä? Kyselee ap.

Nyt oikeasti lähdet lääkäriin, etkä kysele täältä neuvoja. Veljelläni on laajentunut maksa, mutta ei suostu lopettamaan juomista. Sanoin hänelle että en tule katsomaan häntä hautapaikalle, siihen se lopulta menee, valitettavasti. Kun on juomisessa kiinni, ei näe tosiasioita miten se tuhoaa elimistön ja lopulta koko ihmisen.

Vierailija
25/66 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oireet viittaa maksakirroosin

Ripuli ei ole mikään maksakirroosin oire.

Pitkälle edenneen maksakirroosin oireisiin kuuluu usein rasvaripuli. 

Vierailija
26/66 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varokaa nyt alkoholisti ystäväni maksa on viimeisillään, kertyy neste vatsaan joka pullistuu kuin raskaus, paitsi on mies ja 35v

Kun neste kertyy vatsaan yli puolet kuolee vuoden sisällä.

On rankkaa kun näin monen kaljan jälkeen kun oksensi että ei kai se niin paljoa ole dokannu, elimistön suoraa apuahuutoa!

Ripuli vaivaa kaljanjuojia jatkuva käymistila sekottaa vatsan.

Vierailija
27/66 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin haimatulehduksen oireisiin

Vierailija
28/66 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se tappaa hitaasti liiallinen viinan kitkominen Eikä se katso ikää kun joku kirjoitti olet vanha Se Ei katso ikää jos 18 vuotta täytettyään rupee viina maistuun Liian hyvältä .💀⚰️

Vierailija
29/66 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin haimatulehduksen oireisiin

Minulla on ollut haimatulehdus johtuen sappikivistä ei alkoholista.  Haima-arvot oli pilvissä ( viitearvot ylitty monikymmenkertaisesti). Nestetipassa monta vuorokautta putkeen. Virtsa värjäytyi oranssiksi. Maksa-arvot oli jo muuttanut ihon ja silmät keltaisiksi.( sappikivitauti). Silmiä koski kovasti. Sairaalassa oli hyvät kipulääkkeet. Terveyskeskuksessa lääkäri kyseli miten paljon minä juon alkoholia, kun maksa-arvot oli koholla. Sanoin että en yhtään. Kokemuksena oli kauhea ja se miten moneen elimeen jollakin sairaudella on vaikutus. Mutta se että omalla juomisellaan ajautuu näin kauheaan tilanteeseen, tekisi mieli puhutella kunnolla. Alkoholi tuhoaa maksan ja haiman, se on tosiasia.

Vierailija
30/66 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ripuli ylipäätään on krapulaoire. Kakka on keltaista ja se johtuu alkoholista.

Vierailija
31/66 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä. Olen ottanut verikokeita muutama vuosi sitten ja silloin maksa-arvot viitteissä mutta koholla (?). Gt-arvo oli joku 100. Muuten kaikki ok mutta en muista mitä kaikkea otettiin.

Vierailija
32/66 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Tuohon on yksinkertainen vastaus. Olet tuhonnut terveytesi omin käsin. Kokeile lopettaa juominen kokonaan. Vesi vanhin voitavista. Tarkoitan, kokonaan.

Vierailija
33/66 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä. Olen ottanut verikokeita muutama vuosi sitten ja silloin maksa-arvot viitteissä mutta koholla (?). Gt-arvo oli joku 100. Muuten kaikki ok mutta en muista mitä kaikkea otettiin.

Muutama vuosi sitten?

No, eiköhän olisi aika ottaa tästä päivästä kertovat kokeet.

Vierailija
34/66 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap haluaa eniten jatkaa juomistaan entiseen tapaan. Hänen isoin harminsa ovat liian heikot sisäelimet. 

Vierailija
35/66 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten määrittelet "suurkuluttajan"?

Itse olen juonut toissa päivän ja eilisen aikaan kaksi 70dl ja 38 volttista kossupulloa. Ei pyörrytä, en ripuloi ja aamupalakin maistui.

En kuitenkaan halua kehuskella viinan juonnillani. Olen ihmeissäni, kuinka hyvältä näytän: minulla on kaunis iho enkä ole ylipainoinen.

Vierailija
36/66 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä tiedä onko tervettä lopettaa kuin seinään noin runsasta juomista. Vähennä ensin puoleen. Toisaalta ei juomista noin vain vähennetä. Ei kukaan vapaaehtoisesti kisko itseltään elimistöä kuolioon. Vakava riippuvuus sen tekee. Sitä ei voi ymmärtää ellei ole itse kokenut.

Vierailija
37/66 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen juonut toissa päivän ja eilisen aikaan kaksi 70dl ja 38 volttista kossupulloa. Ei pyörrytä, en ripuloi ja aamupalakin maistui.

En kuitenkaan halua kehuskella viinan juonnillani. Olen ihmeissäni, kuinka hyvältä näytän: minulla on kaunis iho enkä ole ylipainoinen.

No jos sä juot kerran vuodessa noin, et ole suurkuluttaja.

Jos juot koko ajan noin, odota vaan, ulkonäkö ja terveys romahtaa hetkessä.

Kokemusta on.

Vierailija
38/66 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahteen päivään siis 1,4 litraa viinaa? Et edes tiedä mitä suurkulutus tarkoittaa.

Vierailija
39/66 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin oletko myös sinä harrastanut tuota jo 10 vuotta joka viikko? Älä huoli, vaikka ulkokuori ei vielä ole rapistunut, sisuskalut kyllä kärsivät jo. Ja lopulta myös se iho ja muu ulkonäkö, vaikka alkoholisti muuta luulee.

Vierailija
40/66 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttu mies kuoli maksasyöpään, joka on juoppojen tauti. Oireet olivat juuri nuo.

Maksasyöpä voi tulla kenelle vaan, tietämässäni tapauksessa uhri oli täysi absolutisti.