Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen isä lomalle uusiop. kanssa

Vierailija
23.06.2014 |

Mitä mieltä jos etä lähtee lomareissulle uuden puolison ja tämän lasten kanssa, mutta ei ota lastaan ed liitosta mukaan. Onko velvollisuus ottaa sekin mukaan

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On yksi lapsi.

Vierailija
42/68 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etälapset?

Oma porukka, meidän perhe, meidän matkat, minun lapset, minun mies, etälapset.

Miksi niitä sanotaan sitten, jos teille tulee ero ja ne teidän yhteiset lapset on niitä etälapsia? Ekoja etälapsia? Miehen ensimmäiset edät ja toiset edät? Miehen lapset ja meidän perhe, johon eivät luonnollisesti kuulu, koska minä?

Ap koita olla aikuinen ja vihastumatta ja selittää asia lapselle niin, että se olisi maailman luonnollisin asia, kaikki ei vaan maailmassa aina mene tasan. Sellaista se on. Exälle voit taas puhua siitä, mihin etä otetaan mukaan ja mihin ei. Ehkä sen etäsuhteen voisi hoitaa pelkästään Skypellä niinkuin työtkin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 09:02"]

Mitä mieltä jos etä lähtee lomareissulle uuden puolison ja tämän lasten kanssa, mutta ei ota lastaan ed liitosta mukaan. Onko velvollisuus ottaa sekin mukaan

[/quote]

Riippuu tilanteesta. Me olemme menossa tänä kesänä lomareissulle kahden yhteisen kanssa, mutta lapset edellisestä liitosta eivät tule mukaan.

Syitä on kaksi: Ei mahdu autoon/eivät halua. 

Jos haluaisivat, oltaisiin tehty erilainen matka.

Vierailija
44/68 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 09:24"]

Kyllä vaan "normaaleissa" perheissä otetaan huomioon sen lapsen tunteet. En tiedä yhtäkään tapausta, jossa koko muu perhe lähtee reissuun ja pari kumminkaimaakin mutta yksi lapsi jätetään kotiin. Mutta uusperheissä on sallittua loukata lasta, syrjiä, jättää ulkopuolelle ja leikkiä perhettä aivan uusien lasten kanssa, koska uusperheessä ajatellaan aina vain vanhempien onnea ja oikeuksia.

Minä olen kasvanut ydinperheessä ja elän myös ydinperheessä, mutta oksettaa nämä vastaukset, joissa lasta ei ajatella lainkaan. Ei ole normaalia hylätä yhtä lasta. Se on kosto tai rangaistus. Sama uusperhe ihmettelee sitten täällä palstalla, miksi lapsi on kiukutellut koko loman ja on niin rankkaa ottaa se viikoksi, kun on niin huonotapainen.

Kaikissa tapauksissa lasten kiukuttelu johtuu sen uusperheen vanhemmista ja heidän emotionaalisesta kyvyttömyydestään auttaa lasta selviytymään selvästi haastavammasta perhemallista, joka ei ole luonteva osa normaalin lapsen elämää. Perhe ei synny sillä, että vanhemmat sen päättävät vaan siihen pitää panostaa ja sen jokainen jäsen huomioida. Kun osoittaa noin julmasti lapsen paikan, pitää olla valmis ottamaan siltä taholta sitä huonoa käytöstä, katkeruutta ja kiukuttelua.

[/quote]

No mun lapsuuden YDINperheessä systeri ja broidi lakkasivat tulemasta teineinä perheen rientoihin ja jäivät kotiin/menivät leirille/kavereilleen. Sisko oli 12 kun synnyin, veli 11, enkä todella muista ainuttakaan matkaa, jossa he olisivat olleet mukana. 

Vierailija
45/68 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kukaan voi olla niin typerä, että kuvittelee lapselle riittävän sen, että matkustaa vain yhden vanhemman kanssa. Kyse on lapsen ja vanhemman ajasta ja vielä tärkeämmin vanhemman tasapuolisesta kohtelusta.

Jos isä vie yhden lapsen joka vuosi matkalle, pitäisi hänen viedä ne toiset sitten toiselle matkalle. Miksikö? Koska he kaikki ovat saman isän lapsia ihan riippumatta siitä, paljonko he matkustavat toisen vanhempansa kanssa. Kyse on isän kanssa vietetystä ajasta.

Mikähän näitä uusioisiä oikein vaivaa? Tehdään lapsia sinne ja tänne ja hylätään ne heti, kun löytyy uusi nainen. Ennen kaikkea minkälainen nainen haluaa tuollaisen miehen ja vieläpä isäksi omille lapsilleen?

Vierailija
46/68 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mieheni on tosi hyvä isä lapsille, mutta jostain syystä hänen tarjoama hoiva ei ole koskaan tuntunut kelpaavan edellisen avioliiton lapsille. Kohtelevat isäänsä kuin ruttotautista. Vuosia isä yritti, mutta enää ei jaksa panostaa niin suurella tarmolla. 

Kysyy kyllä joka VIIKKO, haluatteko tulla meille, lähdettekö meidän kanssa reissuun yhdessä jne. Soittaa/tekstaa. Erosta on nyt aikaa 9 vuotta ja kyllä se vanhemman ja lapsen väleihin vaikuttaa, kun ei ole yhteistä arkea.

Vierailija
47/68 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etälapsi tulee mukaan, jos loma sattuu meidän hoitoviikolle. Jos ei satu niin hän on äitinsä luona. Äitinsä repis perseensä jos yritettäis omia lasta yhtään enemmän. Miehellä ei myöskään ole kahta perhettä. Ex ei ole enää hänen perhettään. Miehen nykyiseen perheeseen kuuluu miehen lapsi, minä ja yhteiset lapsemme.

pitää muistaa myös, että lapsen äiti saa lapsestaan monia eri tukia ja isä maksaa elatustukia, vaikka lapsi on molemmilla yhtä paljon, jolloin elareiden lisäksi lapsen ylläpitokulut ovat äidille pienemmät, kuin jos lapsi olisi isällään vain joka toinen viikonloppu. Siksi on järkevämpää, että se jolla lapsi on kirjoilla, tekee lapsen kanssa ne kalliimmat lomamatkat. Ei ole reilua, että etälapsen lomakulut kasautuvat myös miehen uuden puolison maksettavaksi. Asetelma ei ole kovin reilu jos etälapsen elämää ja lomailua kustantaa kolme aikuista ja uusien lapsien elämää ja lomailua vain kaksi.

on myös naurettavaa, kun joku huuteli tasa-arvoa lasten kohtelulle ja samaan hengenvetoon vaati huomiota ja aikaa ERITYISESTI ensimmäiselle lapselle. Lapset ovat syyttömiä vanhempiensa tilanteeseen olivat sitten ekoja tai vikoja. Jos huomioitaisi kaikkia yhtälailla silleen fiksusti miten milloinkin mahdollista.

Vierailija
48/68 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksät, kyksät, tulevt eksät ja nyksät. LOPETTAKAA se joka kulkujätkälle lisääntyminen, niin tällaisia ongelmia ei tule!

Terveisin YKSI mies ja YKSI tenava. Jumalan kiitos!

Vierailija
49/68 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en päässyt reissuihin joilla veljeni kävi isän kanssa. En osannut arvata syytä, mutta herkkänä ihmisenä luulin että minussa on jotain vikaa. Koskaan en aiheesta puhunut, mutta se vaikuttaa kyllä minun ja isäni sekä veljeni suhteisiin.

Itsekin nykyään uusperheen äiti, ja kyllä meillä on auto johon mahtuu kaikki mukaan. Jokainen reissu suunnitellaan koko porukalle, pois saa jäädä tahtoessaan, mutta kaikki lähtee oletusarvoisesti.

Ollaan tehty erilaisilla kokoonpanoilla matkoja ja kaikki on tyytyväisiä. Paitsi siitä naristaan tietenkin kun miehen kanssa kahdestaan käydään mutta kyllähän nuo ovat jo isoja että ymmärtävät kyllä.

Vierailija
50/68 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten joku voi eroitella lapset "omiksi" ja "etälapsiksi" *? ne ovat kuitenkin kaikki teidän elämäänne kuuluvia lapsia. jos nainen menee yhteen miehen kanssa jolla on jo lapsia pitää hyväksyä se, että joku päivä ne lapset voivat jopa muuttaa teille ja muuttua "lähilapsiksi". niille lapsille se mies on kuitenkin ainoa isä, ei "etäisä*. se on jo kipeää ettei saa isää aina nähdä ja toiset lapset saavat, sitten on tällaisia naisia jotka ei tätä ymmärrä..lapsi parat

Vierailija
51/68 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei exä ole vienyt mun poikaani mihinkään, vain uuden perheensä lapset. Mutta aivan sama, me matkustetaan pojan ja mieheni kanssa paljon enemmän ja kivempiin paikkoihin.

Vierailija
52/68 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 11:38"]

Eksät, kyksät, tulevt eksät ja nyksät. LOPETTAKAA se joka kulkujätkälle lisääntyminen, niin tällaisia ongelmia ei tule!

Terveisin YKSI mies ja YKSI tenava. Jumalan kiitos!

[/quote]

Mikä kulkujätkä? Minulla on lapsia vain yhden miehen kanssa ja kymmenen vuotta yhdessä.

Vierailija
53/68 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 11:40"]miten joku voi eroitella lapset "omiksi" ja "etälapsiksi" *? ne ovat kuitenkin kaikki teidän elämäänne kuuluvia lapsia. jos nainen menee yhteen miehen kanssa jolla on jo lapsia pitää hyväksyä se, että joku päivä ne lapset voivat jopa muuttaa teille ja muuttua "lähilapsiksi". niille lapsille se mies on kuitenkin ainoa isä, ei "etäisä*. se on jo kipeää ettei saa isää aina nähdä ja toiset lapset saavat, sitten on tällaisia naisia jotka ei tätä ymmärrä..lapsi parat

[/quote]

koska miehen lapsi nyt vaan juridisesti ei ole minun lapseni. Olisikin helpompaa jos lapsi olisi meillä kirjoilla ja äiti olisi etävanhempi. Saisimme tukia lapsesta ja äiti maksaisi elareita. Olisi perhedynamiikankin kannalta kivempaa jos miehen kaikki lapset asuisivat virallisesti saman katon alla ja lapsi saisi olla täysiaikaisesti sisarustensa elämässä. Äitinsä luona kun ei sisaruksia ole. Mutta minkäs teet. Vanhempana lapsi saa päättää kumman vanhemman luona tahtoo virallisesti asua. Sitä odotellessa...

Vierailija
54/68 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 11:40"]

Minä en päässyt reissuihin joilla veljeni kävi isän kanssa. En osannut arvata syytä, mutta herkkänä ihmisenä luulin että minussa on jotain vikaa. Koskaan en aiheesta puhunut, mutta se vaikuttaa kyllä minun ja isäni sekä veljeni suhteisiin.

Itsekin nykyään uusperheen äiti, ja kyllä meillä on auto johon mahtuu kaikki mukaan. Jokainen reissu suunnitellaan koko porukalle, pois saa jäädä tahtoessaan, mutta kaikki lähtee oletusarvoisesti.

Ollaan tehty erilaisilla kokoonpanoilla matkoja ja kaikki on tyytyväisiä. Paitsi siitä naristaan tietenkin kun miehen kanssa kahdestaan käydään mutta kyllähän nuo ovat jo isoja että ymmärtävät kyllä.

[/quote]

Meillä OLI auto, johon mahtuivat kaikki mukaan. Mutta se oli aika kallis ajaa vain kahden lapsen kanssa - ja useimmiten mies istui autossa ihan yksin. Kun meni pari vuotta, eikä siinä matkustanut kuin ehkä pari kertaa koko perhe yhdessä, niin mies vaihtoi tavalliseen 5-paikkaiseen autoon (pienempi kulutus). 

Nyt ei enää voi mennä koko porukalla samassa autossa, mutta taitaa olla helpotus kaikille.

Vierailija
55/68 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain ihmisillä ei vaan ole taitoa eikä empatiaa ihmissuhteissa. Ei pystytä järjestämään elämää fiksusti eikä olemaan tasapuolinen kun se minä minä on niin tärkeä. Surullista vaan että lapset ne maksavat sen suurimman hinnan näissä sotkuissa, surut jää pieneen mieleen ikuisesti ja vaikuttavat koko elämään, ex-lapset..voiko kamalampaa olla. Aikuiset eivät edes osaa hävetä toimintaansa.

Vierailija
56/68 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lastani koskaan lyönyt mutta aika lähellä olisi jos hän erottelisi miehensä lapsen ja heidän yhteiset lapsensa jotenkin, luojan kiitos on ottanut fiksun "kierrätysmiehen" joka ymmärtää että ensin tulevat lapset ja sitten naiset.

Vierailija
57/68 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna en anna rahaa reissuun. Maksakoot ex kaiken.

Vierailija
58/68 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme lapasia miehinä, jos ei saa sanottua nyxälle että haluaa lapsensa mukaan?? Mikä helevetti noita miehiä vaivaa??

Vierailija
59/68 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 11:36"]

Mun mieheni on tosi hyvä isä lapsille, mutta jostain syystä hänen tarjoama hoiva ei ole koskaan tuntunut kelpaavan edellisen avioliiton lapsille. Kohtelevat isäänsä kuin ruttotautista. Vuosia isä yritti, mutta enää ei jaksa panostaa niin suurella tarmolla. 

Kysyy kyllä joka VIIKKO, haluatteko tulla meille, lähdettekö meidän kanssa reissuun yhdessä jne. Soittaa/tekstaa. Erosta on nyt aikaa 9 vuotta ja kyllä se vanhemman ja lapsen väleihin vaikuttaa, kun ei ole yhteistä arkea.

[/quote]

Eivät vissiin tykänneet, kun toinen nainen vei heiltä perheestä isän? Eivät tykänneet, kun isä osoittautui typeräksi, viettiensä mukaan vietäväksi tossukaksi? Lapsilla on oikeus omiin tunteisiinsa ja oikeus ne myös näyttää.

Vierailija
60/68 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 12:13"]

[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 11:36"]

[/quote]

Eivät vissiin tykänneet, kun toinen nainen vei heiltä perheestä isän? Eivät tykänneet, kun isä osoittautui typeräksi, viettiensä mukaan vietäväksi tossukaksi? Lapsilla on oikeus omiin tunteisiinsa ja oikeus ne myös näyttää.

[/quote]

Mistä perheestä vei isän? Lasten äiti löysi itselleen "paremman miehen" ja haki eroa, ennen kuin tunsin koko miestä. Onneksi näin päin, koska muuten tämäkin olisi vääristelty ihan toiseksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi