Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen isä lomalle uusiop. kanssa

Vierailija
23.06.2014 |

Mitä mieltä jos etä lähtee lomareissulle uuden puolison ja tämän lasten kanssa, mutta ei ota lastaan ed liitosta mukaan. Onko velvollisuus ottaa sekin mukaan

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.

Vierailija
2/68 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osallistutko lapsen matkakuluihin? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 09:06"]

Osallistutko lapsen matkakuluihin? 

[/quote]

Raharaharaha. 

Vierailija
4/68 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en käsitä näitä. Lapset hylätään kun saadaan uusi nainen. Naisen lapset ovat perhettä, miehen lapset ovat vieraita. Sitten nainen valittaa uusionni-palstalla siitä, kuinka kamalaa on kun joutuu ottamaan ne miehen hirviöt ylimääräiseksi viikoksi lomalla, eikä varmaan oteta mukaan reissuun kun ne pilaa meidän perheen reissun! Onnea vain uudelle perheelle... Itsellä on kahta kotia asuva uusperhe, eikä tulisi mieleenkään erotella, kuka saa tulla reissuun ja kuka ei!

Vierailija
5/68 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään velvollisuutta. Ei kaikki normaalit perheet aina yhdessä matkusta.

Vierailija
6/68 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuisi paljon lapsen ja isän suhteesta, miten suhtautuisin, sekä tietenkin, miten lapsi on sopeutunut isän uuteen perheeseen. Lasten iätkin vaikuttaisivat... Velvollisuutta ei kyllä ole ottaa mukaan.

Vierailija
7/68 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vaan "normaaleissa" perheissä otetaan huomioon sen lapsen tunteet. En tiedä yhtäkään tapausta, jossa koko muu perhe lähtee reissuun ja pari kumminkaimaakin mutta yksi lapsi jätetään kotiin. Mutta uusperheissä on sallittua loukata lasta, syrjiä, jättää ulkopuolelle ja leikkiä perhettä aivan uusien lasten kanssa, koska uusperheessä ajatellaan aina vain vanhempien onnea ja oikeuksia.

Minä olen kasvanut ydinperheessä ja elän myös ydinperheessä, mutta oksettaa nämä vastaukset, joissa lasta ei ajatella lainkaan. Ei ole normaalia hylätä yhtä lasta. Se on kosto tai rangaistus. Sama uusperhe ihmettelee sitten täällä palstalla, miksi lapsi on kiukutellut koko loman ja on niin rankkaa ottaa se viikoksi, kun on niin huonotapainen.

Kaikissa tapauksissa lasten kiukuttelu johtuu sen uusperheen vanhemmista ja heidän emotionaalisesta kyvyttömyydestään auttaa lasta selviytymään selvästi haastavammasta perhemallista, joka ei ole luonteva osa normaalin lapsen elämää. Perhe ei synny sillä, että vanhemmat sen päättävät vaan siihen pitää panostaa ja sen jokainen jäsen huomioida. Kun osoittaa noin julmasti lapsen paikan, pitää olla valmis ottamaan siltä taholta sitä huonoa käytöstä, katkeruutta ja kiukuttelua.

Vierailija
8/68 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tilanne se, että uusioäiti ei saa lapsia hoitoon, joten ottaa muksunsa mukaan lomalle ja maksaa köyhän miesystävänsä matkan. Pitääkö se etämuksukin maksaa ja raahata mukaan

Vierailija
9/68 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry, mutta kaikissa minun tuntemissa lapsiperheissä matkustellaan kyllä ihan kaikenlaisiasa kokoonpanoissa. Itsellämme kaksi lasta ja koko ajan opetetaan, ettei elämää voi jakaa millimetrin mitalla. Joakus joku saa, joskus joku toinen.

Ja tuo tuollainen muiden kyttääminen ne ongelmat aiheuttaa... Miksei äiti vie sitä lasta matkalle? Ja ota vaikka jotain sisaruspuolta mukaan.

Vierailija
10/68 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 09:24"]

Kyllä vaan "normaaleissa" perheissä otetaan huomioon sen lapsen tunteet. En tiedä yhtäkään tapausta, jossa koko muu perhe lähtee reissuun ja pari kumminkaimaakin mutta yksi lapsi jätetään kotiin. Mutta uusperheissä on sallittua loukata lasta, syrjiä, jättää ulkopuolelle ja leikkiä perhettä aivan uusien lasten kanssa, koska uusperheessä ajatellaan aina vain vanhempien onnea ja oikeuksia.

Minä olen kasvanut ydinperheessä ja elän myös ydinperheessä, mutta oksettaa nämä vastaukset, joissa lasta ei ajatella lainkaan. Ei ole normaalia hylätä yhtä lasta. Se on kosto tai rangaistus. Sama uusperhe ihmettelee sitten täällä palstalla, miksi lapsi on kiukutellut koko loman ja on niin rankkaa ottaa se viikoksi, kun on niin huonotapainen.

Kaikissa tapauksissa lasten kiukuttelu johtuu sen uusperheen vanhemmista ja heidän emotionaalisesta kyvyttömyydestään auttaa lasta selviytymään selvästi haastavammasta perhemallista, joka ei ole luonteva osa normaalin lapsen elämää. Perhe ei synny sillä, että vanhemmat sen päättävät vaan siihen pitää panostaa ja sen jokainen jäsen huomioida. Kun osoittaa noin julmasti lapsen paikan, pitää olla valmis ottamaan siltä taholta sitä huonoa käytöstä, katkeruutta ja kiukuttelua.

[/quote]

Ihanaa kun joku joskus edes ajattelee niitä lapsia ! Aikuset on niin helvetin itsekkäitä ajatellessaan vaan minä minä minä ja omaa onneaan. Kyllä niiden lasten piutäisi mennä edelle -  sekä vanhat ja uudet.Ja varsinkin vanhat.

Vierailija
11/68 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei oteta miehen lapsia edellisestä liitosta. Reissataan vain oman porukan kanssa, johon kuuluu yhteiset lapsemme ja oma lapseni edellisestä liitosta. Kun matkustamme ulkomaanreissulle viiden henkilön porukalla, on siinä ihan tarpeeksi kuluja meidän perheelle. Edellisen liiton äitihän saa viedä lapsiaan minne haluaa. On ihan tarpeeksi häslinkiä, kun miehen lapset ovat joskus meillä kotona käymässä. En halua myöskään riskeerata matkojamme sillä, että siellä riidellään ja osoitetaan mieltä.

Vierailija
12/68 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä ne etälapset pitäisi ottaa mukaan? Eihän ne ole arjessakaan mukana. Vierailevat vaan kerran kuussa.

Vierailija
13/68 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi. Me otettas mielellään miehen lapset mukaan lomamatkoille ja ihan mihin vaan. Ois ihanaa, jos pojat vois vaikka muuttaa meille asumaan! Mutta lasten äiti ei halua että mä olen missään tekemisissä lasten kanssa, isä saa nähdä lapsiaan suunnilleen kerran kuukaudessa parin tunnin ajan. Tapaamissopimus on olemassa, joka toinen viikonloppu ja kaks viikkoa kesällä. Äiti ei päästä lapsia meille lainkaan.

Vierailija
14/68 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 09:28"]Jos tilanne se, että uusioäiti ei saa lapsia hoitoon, joten ottaa muksunsa mukaan lomalle ja maksaa köyhän miesystävänsä matkan. Pitääkö se etämuksukin maksaa ja raahata mukaan

[/quote]

Pitää.

Vierailija
15/68 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 09:38"]

Me ei oteta miehen lapsia edellisestä liitosta. Reissataan vain oman porukan kanssa, johon kuuluu yhteiset lapsemme ja oma lapseni edellisestä liitosta. Kun matkustamme ulkomaanreissulle viiden henkilön porukalla, on siinä ihan tarpeeksi kuluja meidän perheelle. Edellisen liiton äitihän saa viedä lapsiaan minne haluaa. On ihan tarpeeksi häslinkiä, kun miehen lapset ovat joskus meillä kotona käymässä. En halua myöskään riskeerata matkojamme sillä, että siellä riidellään ja osoitetaan mieltä.

[/quote]

Ei se sinun oma lapsesi kuulu teidän porukkaan. Miksi se siis saa tulla mukaan?

Minusta tuossa on kysymys lasten isästä eikä siitä, että matkustaminen jätetään lähin velvollisuudeksi Jos lasten isä matkustaa yhden lapsensa kanssa, niin tokihan hän tasapuolisuuden vuoksi tekee toisen matkan niiden alkuperäisten lastenkin kanssa? Silloin sinä voit ihan rauhassa viettää aikaa sen oman porukkasi kanssa, kun se toisen perheen isä on sen oman porukkansa kanssa eikä kenenkään tarvitse miettiä riitoja.

Vanhemman tehtävä on kohdella lapsiaan tasapuolisesti. Jos hän kustantaa matkalle sinun lapsesi mutta ei omiaan, niin melkoinen kusipää on kyseessä.

Vierailija
16/68 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 09:41"]

[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 09:28"]Jos tilanne se, että uusioäiti ei saa lapsia hoitoon, joten ottaa muksunsa mukaan lomalle ja maksaa köyhän miesystävänsä matkan. Pitääkö se etämuksukin maksaa ja raahata mukaan

[/quote]

Pitää.

[/quote]

Eikä pidä. Ihanaahan se olisi, että välit olisivat hyvät ja haluttaisiin ottaa mukaan.

Vierailija
17/68 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies ja nykyinen perheensä reissaa Turkkiin halpamatkoille, minä ja lapset Floridaan, Lontooseen ja Vietnamiin. Joka kerta tulee mieheltä närkästynyttä viestiä, että kun minun lapset saa reissata ja heidän perheen lapset ei, että ei ole oikein tämä systeemi. Miksi otti köyhän muijan?

Vierailija
18/68 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ne vauhkot exät taas kitisee. Koittakaa jo hyväksyä se, että exmiehellä on perhe. Viekää ne omat lapsenne matkalle älkääkä olko niin kateellisia ja kitkeriä. Se ei ole teidän lapsiltanne pois, jos lastenne isä matkustaa oman perheensä kanssa.

Vierailija
19/68 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 09:28"]

Jos tilanne se, että uusioäiti ei saa lapsia hoitoon, joten ottaa muksunsa mukaan lomalle ja maksaa köyhän miesystävänsä matkan. Pitääkö se etämuksukin maksaa ja raahata mukaan

[/quote]

Jos on noin köyhää niin jättäkää koko reissu sikseen ja panostakaa vaikka kahdenkeskiseen lomaan sitten joskus kun saatte kaikki lapset hoitoon. Juuri näin, minun lapset ja sinun kakarat...

Vierailija
20/68 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 09:38"]

[/quote]

Juuri tätä tarkoitin. "Oma porukka" = naisen lapset. Miten ne miehen lapset eivät ole omaa porukkaa? Mikä tumppu se mies on kun ei pidä omia lapsiaan porukkaan kuuluvana? Sinunko lasten kiukuttelu sallitaan, mutta miehen lasten ei? Miltä itsestäsi tuntuu, jos teille tulee ero, eikä miehen seuraava vaino suvaitse lapsianne vaan jättää nämä rannalle ruikuttamaan ja isäänsä kaipaamaan? t. 5

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme