Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

On alkanu tuntua et mua tallotaan..

Vierailija
25.06.2021 |

Muutaman ihmisen osalta. Otetaan ja otetaan vaan ja ajatellaan että kaikki on mulle ok. Multa pyydetään palveluksia, neuvoja, olen aina kuuntelevana korvana. Oletetaan et jaksan ja et mua kiinnostaa, et mulla ei oo muuta tekemistä kuin olla heitä varten. Kun oon niin pirun kiltti. Nyt oon opetellut pitämään puoliani hieman enemmän mutta vaikeaa se on. Se kyllä tuntuu hyvältä kun uskaltaa sanoa mielipiteensä ja rajata. Mut miten sanon sen eräälle ihmiselle joka kuormittaa mua päivä päivältä enemmän omilla asioilla?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa oikein auttaa sinua. Miten sinä kuormitut heidän kanssaan? Voiko sinulla olla joku yleinen herkkyys, ettet vaan kestä liian paljon ihmisiä päivän aikana? Tarvit omaa rauhaa ehkä enemmän?

Vierailija
2/4 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vähän sama. Mutta kannattaa vain opetella rohkeasti sanomaan ei, aina kun siltä tuntuu. Se ei tee sinusta itsekästä. Ei kannata alistua kenenkään kynnysmatoksi. Sanot sen ihmisille suoraan vain niin kuin asia on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa oikein auttaa sinua. Miten sinä kuormitut heidän kanssaan? Voiko sinulla olla joku yleinen herkkyys, ettet vaan kestä liian paljon ihmisiä päivän aikana? Tarvit omaa rauhaa ehkä enemmän?

Kyllä, tuo kuvaa juuri minua. Lisäksi teen työtä jossa olen ihmisille läsnä ja sosiaalisissa tilanteissa koko päivän. Tuntuu että työviikon jälkeen on sosiaalinen kiintiö täynnä enkä jaksaisi enää ihmisiä, varsinkaan jos tuntuu että minulta vaan pyydetään jotain tai kuormitetaan. Omaa rauhaa olen opetellut ottamaan ja vaalimaan. Silti huomaan että kiltteyttäni osataan käyttää hyväksi. Ap.

Vierailija
4/4 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, tuo kuvaa juuri minua. Lisäksi teen työtä jossa olen ihmisille läsnä ja sosiaalisissa tilanteissa koko päivän. Tuntuu että työviikon jälkeen on sosiaalinen kiintiö täynnä enkä jaksaisi enää ihmisiä, varsinkaan jos tuntuu että minulta vaan pyydetään jotain tai kuormitetaan. Omaa rauhaa olen opetellut ottamaan ja vaalimaan. Silti huomaan että kiltteyttäni osataan käyttää hyväksi. Ap.

Olet selvästi introvertti eli saat voimaa yksinolosta, siinä missä ekstrovertit saavat voimaa muista ihmisistä. Introvertit joutuvat "lataamaan akkunsa" eli olemaan yksin aina sosiaalisten tilanteiden jälkeen. Kannattaa vaan sanoa suoraan ihmisille että nyt tarvitset omaa aikaa, jos siitä joku loukkaantuu niin omapa on ongelmansa. Kilttejä ihmisiä käytetään aina hyväksi, joten ei kannata olla kiltti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi