Netissä surffailu töissä, onko ok?
Oon töissä ns. yritystalon aulassa ja tällä hetkellä aula missä työskentelen on todella hiljainen, varsinkin nyt kesällä. Aamulla hoidan postin, mihin menee ehkä 5 minuuttia, päivän aikana ehkä kerran tunnissa pitää soittaa asiakkaalle vieraasta, kerran päivässä soittaa kiinteistöhuoltoon jostain viasta ja iltapäivällä postin hoitoon menee ehkä 10 sekuntia. Eli tekemistä ei ole juuri nimeksikään. Sähköposteja ja kiinteistön avaimiin liittyviä juttuja on jokunen. Mutta karkeasti sanottuna 8 tunnin päivästä vain 1-2 tuntia menee itse työn tekemiseen. Olen yrittänyt keksiä tekemistä, eli esim. järkännyt aulan kaappeja, siivonnut sähköpostia ja perehtynyt enemmän esimerkiksi laskutukseen, mutta luppoaikaa on ihan järkyttävä määrä.
Voin myöntää, että netissä surffailessa menee helposti 4-6 tuntia päivässä, mutta en oikein tiedä mitä muutakaan voin tehdä?
Tulee olo, että olen huono työntekijä, mutta siellä ei oikeasti ole mitään tekemistä, enkä tiedä onko se nyt yhtään fiksumpaa pyöritellä peukaloita kuin olla netissä. Koneella näpytellessä sentään näytän että teen jotain..
Totta kai aina kun tulee asiakas niin olen siellä vain häntä varten ja oikein yritän olla super hyvä asiakaspalvelija ja tehdä enemmän kuin tarvitsisi, jotta saisin aikaa kulumaan.
Olen monesti ajatellut, että mitä jos työnantaja näkisi mitä teen koneella työajalla? En todellakaan surffailisi netissä jos olisi töitä tehtävänä.
Olen ollut auloissa, missä on oikeasti koko ajan hommaa ja silloin hyvä että tulee 5 minuutin tauko jossain välissä ja voin lukea iltalehden (tämä on ok, koska meillä ei ole kahvitaukoja). Nöitä auloista juuri tykkään, koska päivät menee nopeaa ja oppii aina uutta.
Olen kysynyt esimieheltä, olisiko jotain extra tehtäviä mitä voi tehdä, niin ne on juuri noita kaappien siivoiluja yms. mitä olenkin jo tehnyt..
Onko kohtalo tovereita?