Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Twilightit koulukirjastoon?

Vierailija
22.06.2014 |

Mun vastuulla on uudistaa koulumme kirjastoa isolla kädellä ja tarttisin siihen vähän apua... Klassikot mulla on hallussa, mut mites nää Twilightit ja Nälkäpelit - sopiiko ne teineille luettavaksi koulussa?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hip, meillä on kiertävä kirjastonakki ja titteliltäni olen erityisope. Opetan toki myös äikkää :) Kovasti vanhentunutta yläkoulun kirjastoa täytyisi päivittää ja suuri kiitos teille kaikille neuvojille, tästä tämä lähtee rakentumaan.

Vierailija
22/26 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 22:24"]

Luulis, että se kartalla pysyminen kuuluu sinun työhön...

[/quote]

Kukaan ei pysty lukemaan kaikkia uutuuksia, eikä sitä äikänopeilta vaadita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suomalaisia kirjailijoita. Tähtiin kirjoitettu virhe, varjojen kaupungit-sarja, outolintu-trilogia, nälkäpelit on hyviä kirjoja ainakin. Ja percy jacksonit!

T: 16 v

Vierailija
24/26 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään kaikkea, mutta ei nyt ole kovin mahdotonta pitää lukua siitä, mistä ne oppilaat on kiinnostuneet.

Vierailija
25/26 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 22:18"][quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 22:11"]

Yleensä äikänopet on vastuussa koulun kirjastosta. Siis äidinkielen ja kirjallisuuden opettajat. Aika huolestuttavaa, jos olet sellainen ja tosissasi huutelet täällä tämäntasoisia kirjallisuuskysymyksiä!

[/quote]

Nuortenkirjoja tulee kokoajan markkinoille, enkä ainakaan minä ehdi tai jaksa lukea kaikkia uutuuksia, joten kyselen paljon. Luen sitten vain kehutuimmat ja tilaan niitä koulun kirjastoon. Koitan löytää joukosta mahdollisimman erilaisia kirjoja erilaisille lukijoille, mutta fantasiakirjallisuus on tällä hetkellä niin suosittua, että sitä tulee nyt tilattua eniten. Mutta siis ei voi olettaakaan, että äikänope pysyy näissä kirjojen muoti-ilmiöissä kartalla vuosittain! Tottahan toki näistä pitää kysellä vinkkejä juuri niiltä, jotka kirjoja ahkerasti lukevat.

[/quote]

Apua! Ei voi olettaa? Enpä ole ikinä kuullut moista äikänopelta! Sehän nyt on sun duuniin liittyvä perusopetus! Et sitten taida oikein pitää työstäsi? Onneksi nyt on kesäloma aikaa perehtyä asiaan ja päästä takaisin kartalle...

Vierailija
26/26 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 22:26"]Hip, meillä on kiertävä kirjastonakki ja titteliltäni olen erityisope. Opetan toki myös äikkää :) Kovasti vanhentunutta yläkoulun kirjastoa täytyisi päivittää ja suuri kiitos teille kaikille neuvojille, tästä tämä lähtee rakentumaan.

[/quote]

Okei, erityisope. Se kertookin jo kaiken ja selvittää tilanteen. Ehdin jo huolestua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme