Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen aina niin homssuisen näköinen

Vierailija
25.06.2021 |

Meikki on aina suttuinen ja hiukset hapsottaa tai on rasvaiset laittamisesta huolimatta, vaatteet jotenkin repsottaa päälläni kun on niin outo vartalon malli niin ei mikään istu. En vain osaa taikoa itsestäni huoliteltua! Mutta ehkä se on sitten mahdotonta, jos ei ole ”pohja” kunnossa eli hyvä vartalo, hiustyyppi, iho, kulmakarvat jne.
Onko se siis mahdotonta vai enkö vain osaa?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mahdotonta saada itsensä näyttämään huolitellulta. Tarvitaan omalle ihotyypille sopivat tuotteet ihonhoitoon, meikin pohjustukseen ja itse meikkiin. Helppohoitoinen leikkaus hiuksiin tai hiukseti kiinni ja lakalla ojennukseen. Hyviä tuotteita löytyy halvemmastakin hintaluokasta.

Omalle vartalotyypille sopivat vaatteet löytyvät ehkä helpoiten pukeutumisneuvojan avulla. Kannattaa kiinnittää huomiota erityisesti materiaaleihin (osta mieluummin kolme silkki-/puuvillapaitaa kuin kuusi polyesteriä) ja helmojen ja lahkeiden pituuksiin. Esim. päällystakeissa juuri polven alle ulottuva mitta ei ole kaikkien vartalolle edukseen. 

Jos on aikaa ja kiinnostusta, niin netistäkin löytyy paljon vinkkejä eri vartalotyypeille sopivista vaatemalleista ja pituuksista, joten välttämättä ei tarvita pukeutumisneuvojaa.

Vierailija
22/33 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siistiltä näyttäminen vaatii jatkuvaa työtä. Meikkiä pitää korjata, hiuksia pitää laittaa, asetella ja korjata päivän aikaan. Hampaat pestä enemmän kuin pari kertaa päivässä, käsiä rasvata ja kynsiä viilata, ihon kuorimista ja uusien vaatteiden ostoa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ku elämänkokemusta tulee lisää niin omalle ulkonäölle tulee armollisemmaksi ja riittää kun on puhtaat vaatteet päällä. Hiukset voi olla juuri sellaiset ku itsestä tuntuu parhaalta, joko lyhyet tai pitkät.

Vierailija
24/33 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ongelmana hiukset, eivät ole suorat mutta eivät korkkiruuvikiharaakaan, mutta selvästi taipuisat, osin jopa kiharat. En ehdi arkiaamuisin niitä väkrätä ja työni varhaiskasvatuksessa vie veronsa, esim.hattu päässä ulkoillen suuren osaa vuotta.

Jos vain harjaan, sohottaa ja sähköinen, muuten tuppaa liiskaantumaan tmv.

Argh 😡

Vierailija
25/33 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli tästä ketjusta mieleen Kulmuni. Hän näytti samalla tavalla hompsantuulialta kuin minä, vaikka varmasti oli laittanut aikaa peilin edessä laittautumiseen julkisen viran vuoksi. Itse laitan perusjutut 10 minuutissa aamulla, mutta yleisilme on silti sellainen, etten olisi tehnyt juuri mitään. No, enpä tuota juuri sure, ihmiset on erilaisia ja geenit nyt on sellaiset kun on..

Vierailija
26/33 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi täällä sanotaan, että aloittajan pitäisi kiinnittää enemmän huomiota ulkonäköönsä, koska eihän hän siitä puhu, vaan siitä, että laittautumisesta huolimatta näyttää homsuiselta?

Minä olen samanlainen, huolehdin ulkonäöstäni, mutta silti olen aina jotenkin nuhjuisen näköinen. Ja katselen paljonkin sitä miltä tyylikkäät ja huolitellut naiset näyttävät, yritän ottaa mallia, mutta en vain osaa. Meikki ei pysy naamassa siistinä, hiukset nyt ovat mitä ovat, katkeilleet, ohuet niin että kalju läpi paistaa (tähän ei auta mikään laittautuminen), vaatteet eivät istu vaan oli koko mitä tahansa, joku osa lököttää ja joku kiristää, vaikka olen huolellisesti ne silittänyt, ne ovat hetkessä rypyssä, iho on kuin muumiolla hoidosta huolimatta, uudet kengät ovat välittömästi liassa ja ravassa.

Ja puhutaanko siitä, että miten toiset onnistuvat näyttämään huolitellulta kaatosateessa tai räntäsateessa (vallitseva sää Suomessa suurimman osan vuodesta). Minulla on sadevarusteet joissa olen yrittänyt tehdä kompromissin tyylikkyyden ja käytännöllisyyden välillä (joudun autottomana kulkemaan työmatkat julkisilla ja kävellen säässä kuin säässä), ja silti märällä kelillä näytän katuojassa uineelta kulkukoiralta. Ja sitten samaan junanvaunuun purjehtii tyylikkäitä leidejä kauniissa villakangastakeissaan ja siroissa kengissään, meikit täydellisesti ja hiukset ojennuksessa. Minulla valuvat ripsivärit pitkin naamaa, hiukset näyttävät likavedessä uitetuilta, vaatteet ja laukku ovat lits läts läpimärät, jaloissa polviin asti kuraa. Mikä on salaisuutenne, te säässä kuin säässä siistit ja tyylikkäät?

Hyvä kuvaus. Itse olen just sellainen, että mulla on aina ripsiä poskella, hiukset takussa, naama hikinen ja punainen ja kengät likaiset. Tuntuu että siistin ulkoasun ylläpitämiseksi minun pitäisi peilailla itseäni 10 minuutin välein.

Vierailija
27/33 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ongelmana hiukset, eivät ole suorat mutta eivät korkkiruuvikiharaakaan, mutta selvästi taipuisat, osin jopa kiharat. En ehdi arkiaamuisin niitä väkrätä ja työni varhaiskasvatuksessa vie veronsa, esim.hattu päässä ulkoillen suuren osaa vuotta.

Jos vain harjaan, sohottaa ja sähköinen, muuten tuppaa liiskaantumaan tmv.

Argh 😡

Taipuisa luonononkihara hius on usein homsuinen, kiiloton, karhea vaikka miten sitä yrittäisi laitella. Sitä ei saa kauniiksi ja sileäksi oikeastaan ikinä.

Vierailija
28/33 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla hiuslaatu tekee homssuisen näköiseksi. Ohut helposti takkuuntuva tukka makaa elottomana pitkin päätä ja korvista alaspäin kauheaa hamppua. Ei auta meikit tai hienot vaatteet kun hiukset on hirveät.

Vierailija
29/33 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se homssuisuus pitää vaan kääntää voimavaraksi. Samoin kuin jos sun hiukset taipuu tiettyyn asentoon, on se aika turha yrittää vääntää niitä päinvastoin kuten jollakin toisella on, sen sijaan voit korostaa sitä taipuisuutta omaan suuntaan. Mietin nyt nimittäin yhtä naista joka on aina hyvin huoliteltu, ikisiisti. Niin onhan se suoraan sanottuna pirun tylsää! Joten me homssuiset, ollaan ylpeitä huolettomasta lookistamme! Me voimme olla vaikka niitä seksikkäitä pörröpäitä!

Vierailija
30/33 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla hiuslaatu tekee homssuisen näköiseksi. Ohut helposti takkuuntuva tukka makaa elottomana pitkin päätä ja korvista alaspäin kauheaa hamppua. Ei auta meikit tai hienot vaatteet kun hiukset on hirveät.

Nyt kuulostaa pahalle ja varmaan näyttää. Ehkä kampaaja osaisi tehdä tehdä tilanteelle jotain?

Vierailija
31/33 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tukkaa on kuin p reskarvaa, ei siitä siistiä saa.

Vierailija
32/33 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoikan ja pienirintaisen on helpompi näyttää huolitellulta kuin raskasrakenteisemman. Tästä esimerkkinä esimerkiksi meidän ministerimme.

Vierailija
33/33 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt kuulostaa pahalle ja varmaan näyttää. Ehkä kampaaja osaisi tehdä tehdä tilanteelle jotain?

Varmaan ainut keino olisi leikata ihan lyhyeksi mutta en oikein sitä haluaisi kun on ruma naama.