Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen aina niin homssuisen näköinen

Vierailija
25.06.2021 |

Meikki on aina suttuinen ja hiukset hapsottaa tai on rasvaiset laittamisesta huolimatta, vaatteet jotenkin repsottaa päälläni kun on niin outo vartalon malli niin ei mikään istu. En vain osaa taikoa itsestäni huoliteltua! Mutta ehkä se on sitten mahdotonta, jos ei ole ”pohja” kunnossa eli hyvä vartalo, hiustyyppi, iho, kulmakarvat jne.
Onko se siis mahdotonta vai enkö vain osaa?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole vaan, ei se haittaa. Miksi muutenkaan yrittää miellyttää ketään? Mitä sillä saavuttaisit?

Vierailija
2/33 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös, mutta en muista kiinnittää huomiota ulkonäkööni. Sitten vasta huomaan, kun jossain kaupassa on peili tai näen oman heijastukseni ikkunassa.

Päällä on mitä sattuu, tukka on auki, sekaisin ja pörrössä, ei meikkiä tietenkään, usein hammastahnaa tai ruokaa rinnuksilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ajatellut kiinnittää enemmän huomiota ulkonäköösi? Voisit ottaa mallia menestyvien ihmisen huolitellusta ulkonäöstä ja kasvattaa pitkät hiukset ja hankkia polven alle ulottuvan hameen.

Vierailija
4/33 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kanssa ikuinen suttupirkko ja homssantuu. Vaikka onkin silmää esim. pukeutumiselle ja tyylille noin muutenkin, niin oma ulkonäkö on homssa aina. 

Vierailija
5/33 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi. Naama punoittaa, hiukset mahdottomat eli eivät pysy kampauksessa, mikään vaate ei ole koskaan istunut päälle jne jne. Vaikka mitä tekisin niin en näytä siistiltä.

Vierailija
6/33 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ole vaan, ei se haittaa. Miksi muutenkaan yrittää miellyttää ketään? Mitä sillä saavuttaisit?

No haluaisinkin lähinnä miellyttää itseäni. Ei ole kiva mennä ulos tietäen näyttävänsä homssuiselta.

Vierailija
7/33 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyykö sheivattu pimpsa kuitenkin?

Vierailija
8/33 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eght jure kyrf 🤮

Vierailija
9/33 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on nuori niin boheemi tyyli näyttää hienolta, mutta kun vanhenee, niin boheemi tyyli näyttääkin aika.. noh.. spurgulta.

Vierailija
10/33 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en enää osaa meikata naamaani, joten olen jättänyt kokonaan tekemättä. Mielestäni näytän paremmalta ilman. Ripsiväriä joskus rohkenen laittamaan ja peitevoidetta.  

Vierailija
11/33 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No haluaisinkin lähinnä miellyttää itseäni. Ei ole kiva mennä ulos tietäen näyttävänsä homssuiselta.

Jos olisit maailmassa yksin, niin että jokaikinen muu ihminen olisi kuollut, välittäisitkö silloin?

Vierailija
12/33 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu. Varsinkin kun ulkona tuulee, niin hiukset ovat sitten pitkin naamaa pyörittyään sellainen rasvainen sotku kun saavun perille.

Vierailija
13/33 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maski pelastaa mainiosti. Tukan jos viitsii kammata, niin hyvin menee. Ja kulmakarvat kans oikoseksi.

Vierailija
14/33 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ajatellut kiinnittää enemmän huomiota ulkonäköösi? Voisit ottaa mallia menestyvien ihmisen huolitellusta ulkonäöstä ja kasvattaa pitkät hiukset ja hankkia polven alle ulottuvan hameen.

Kuinkahan monessa työpaikassa onnistuu työn tekeminen hame päällä? Pitääkö työkengiksi vielä korkkarit laittaa? Olen valinnut ammatin, jossa habituksen pitää olla siisti, mutta ei edustava ja huomiota herättävä. En jaksaisi teennäisesti hymyillä koko työpäivää ja olla esillä kuin joku mainoskyltti.

Vierailija
15/33 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täällä sanotaan, että aloittajan pitäisi kiinnittää enemmän huomiota ulkonäköönsä, koska eihän hän siitä puhu, vaan siitä, että laittautumisesta huolimatta näyttää homsuiselta?

Minä olen samanlainen, huolehdin ulkonäöstäni, mutta silti olen aina jotenkin nuhjuisen näköinen. Ja katselen paljonkin sitä miltä tyylikkäät ja huolitellut naiset näyttävät, yritän ottaa mallia, mutta en vain osaa. Meikki ei pysy naamassa siistinä, hiukset nyt ovat mitä ovat, katkeilleet, ohuet niin että kalju läpi paistaa (tähän ei auta mikään laittautuminen), vaatteet eivät istu vaan oli koko mitä tahansa, joku osa lököttää ja joku kiristää, vaikka olen huolellisesti ne silittänyt, ne ovat hetkessä rypyssä, iho on kuin muumiolla hoidosta huolimatta, uudet kengät ovat välittömästi liassa ja ravassa.

Ja puhutaanko siitä, että miten toiset onnistuvat näyttämään huolitellulta kaatosateessa tai räntäsateessa (vallitseva sää Suomessa suurimman osan vuodesta). Minulla on sadevarusteet joissa olen yrittänyt tehdä kompromissin tyylikkyyden ja käytännöllisyyden välillä (joudun autottomana kulkemaan työmatkat julkisilla ja kävellen säässä kuin säässä), ja silti märällä kelillä näytän katuojassa uineelta kulkukoiralta. Ja sitten samaan junanvaunuun purjehtii tyylikkäitä leidejä kauniissa villakangastakeissaan ja siroissa kengissään, meikit täydellisesti ja hiukset ojennuksessa. Minulla valuvat ripsivärit pitkin naamaa, hiukset näyttävät likavedessä uitetuilta, vaatteet ja laukku ovat lits läts läpimärät, jaloissa polviin asti kuraa. Mikä on salaisuutenne, te säässä kuin säässä siistit ja tyylikkäät?

Vierailija
16/33 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan monessa työpaikassa onnistuu työn tekeminen hame päällä? Pitääkö työkengiksi vielä korkkarit laittaa? Olen valinnut ammatin, jossa habituksen pitää olla siisti, mutta ei edustava ja huomiota herättävä. En jaksaisi teennäisesti hymyillä koko työpäivää ja olla esillä kuin joku mainoskyltti.

Minä oon sellaisessa työssä, jossa hame päällä hoidellaan kaikenlaista normi asiakaspalvelun ja hymyilyn lisäksi: puretaan yli 1000kg tavarakuormia, siirretään huonekaluja, kiivetään a-tikkaille hommiin, istutaan tarvittaessa vaikka miehen päällä (ei mitään "semmoista", vaan esim. poliisia odotellessa). :D

Vierailija
17/33 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti sellaiset ihmiset, jotka pitävät kotinsa siistinä ja pitävät huolta esineiden ja vaatteiden kunnosta, näyttävät huolitelluilta.

Jos taas heittelee vaatteita lattialle, pesee vaatteita millä pesuohjelmalla sattuu, niin monesti ne kankaat eivät kestä sitä ja ne alkavat näyttämään homssuisilta. Toki riippuu paljon kangasmateriaalistakin.

Ja sekin on aika oleellinen seikka kuinka paljon hikoilee. Hiki pilaa monta vaatetta..

Vierailija
18/33 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monesti sellaiset ihmiset, jotka pitävät kotinsa siistinä ja pitävät huolta esineiden ja vaatteiden kunnosta, näyttävät huolitelluilta.

Jos taas heittelee vaatteita lattialle, pesee vaatteita millä pesuohjelmalla sattuu, niin monesti ne kankaat eivät kestä sitä ja ne alkavat näyttämään homssuisilta. Toki riippuu paljon kangasmateriaalistakin.

Ja sekin on aika oleellinen seikka kuinka paljon hikoilee. Hiki pilaa monta vaatetta..

Kotimme on aina äärimmäisen siisti, silti olen käynyt tänään kaksi kertaa pyörälenkillä. Hiukseni ovat sotkuisella nutturalla ja paljaassa reidessäni oli ketjuöljyä. Puuteria en todellakaan ollut lisännyt koko päivänä.

Niin kävin tosiaan myös mattopyykillä.

Otan aina puhtaat vaatteet, lattioiltamme voisi syödä vaikka lemmikkikin löytyy. Ei minua kiinnosta olla huoliteltu.

Päätelmäsi on väärä.

Vierailija
19/33 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin (ilmeisesti niille joilta huolitellulta näyttäminen on aina itsestäänselvästi onnistunut) tuntuu olevan mahdotonta käsittää, että joku voi tehdä kaiken ns. oikein ja SILTI näyttää jotenkin rähjääntyneeltä. Kun se kyse ei ole siitä, ettei näkisi vaivaa, vaan siitä, ettei vaivannäkö tuota tulosta.

Vierailija
20/33 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saiskos jonkin esimerkin henkilöstä pidät aina huoliteltuna?