Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko tosielämän "Lauri Tähkän Morsiamia"? Että joku olisi odottanut vuosia toisen paluuta vapaille markkinoille?

Vierailija
25.06.2021 |

Törmäsin itse tällaiseen ja olen hieman ihmeissäni. Kyseessä on lapsuudenkaverini, joka meni naimisiin ja hankki lapset, ja luulin, että on onnellisessa aviossa. Mutta kuinkas ollakaan, fb-status on muuttunut "parisuhteessa sen ja sen kanssa" ja perässä liuta onnitteluja, että "vihdoinkin" ja sitten tämän uuden kumppanin kommentti tyyliin että "huh huh, vuosikausia siinä menikin" jne. Eli hän oli siis syystä tai toisesta haaveillut vuosien ajan siitä, että tämä kyseinen mies vapautuisi ja hän saisi tämän itselleen.

Onkohan miten yleistä? Tiedättekö tapauksia?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi tuttu mies, joka vielä tahtoo lapsia. Itse olen lapseni jo tehnyt, joten en minä hälle vaimoksi rupia. Jos joskus myöhemmin ollaan sinkkuja samaan aikaan niin miksipäs ei.

Vierailija
22/33 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en nyt ihan ymmärrä aloitusta. Ensinnäkin Lauri Tähkän biisi ei mielestäni viittaa millään tavalla siihen, että odottaisi toisen eroamista vaan ihan vain sitä, että odottaa sen naisen tulevan järkiinsä ja yhtäkkiä rakastuvat tähän mieheen silmittömästi. Eli sellaista peräkammari/stalkkeritouhua, ettei välttämättä olla edes puhuttu tälle ihmiselle koskaan. 

Ja sitten tämä aloittajan kertoma tapaus. Mistä hän tietää, mihin tuolla vuosikausilla viitataan? Mistä ap siis tietää, että on ollut onnellisessa aviossa koko tuon ajan ja että on odotettu nimenomaan eroa? Jos ovatkin eronneet jo aikoja sitten ja tuolla kommentilla tarkoitettiin vain parisuhdestatuksen päivittämistä. Tai sitten, jos on esim ollut kyse jostain etäsuhteesta, että on ollut vähän on/off-tilanne ja nyt elämäntilanteet on vihdoinkin saatu sovitettua parisuhdetta varten. Tai entä jos viittasi ihan vain omaan pitkään sinkkuuteensa, että vihdoinkin joku hänet huoli. En nyt yhdestä kommentista tekisi kovin varmoja johtopäätöksiä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko yleistä, kun tää on aihe josta tuskin paljoa julkisesti puhutaan, mutta olen mä itsekin odottanut ja kyllä kannatti.

Vierailija
24/33 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen, mutta en usko, että tämän naisen odotus päättyy onnellisesti. Hän rakastui vuosia sitten varattuun mieheen, mutta mies ei lähtenyt hänen matkaansa. Hän häiriköi miestä ja tämän perhettä sinnikkäästi, kunnes mies katkaisi välit kokonaan ja käski jättämään itsensä ja perheensä rauhaan. Nyt nainen on varmaan kuutisen vuotta odotellut, että mies tajuaisi heidän kuuluvan yhteen. Stalkkaa pariskuntaa ja etsii merkkejä siitä, että pariskunnan välit olisivat viilenemässä. En kuitenkaan jaksa uskoa, että mies haluaisi olla hänen kanssaan, vaikka ero tulisi. Tämä nainen ei suostu vilkaisemaankaan muita miehiä, ja ikänsä puolesta lapsihaaveilla alkaa olla jo kiire. Hän puhuu ihmisille ihan avoimesti tästä "rakkaastaan" ja "vaikeasta tilanteestaan". Minusta tässä on kyse mielenterveysongelmista.

Vierailija
25/33 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis, mutta minusta kyseinen biisi on kauhea tarina stalkkerista. Ihastuu tyttöön teininä tämän tissien takia ja tekee kaikki puitteet taloa ja sormuksia myöten valmiiksi, jotta kaikki olisi täydellistä kun tyttö on vapaa. Varmaan puukko heiluisi jos tyttö kieltäytyykin kosinnasta.

Se on totta. Biisin merkitys aukeaa, kun sen kuuntelee kokonaan eikä vain keskity fiilistelemään kertsiä. Huvitti, kun joskus Voicessa yrittivät saada sen kuulostamaan kauniilta rakkaustarinalta skippaamalla tokasäkeistön, jossa kerrotaan niistä koivujen kasvattamisesta ja kotitalon rakentamisesta, ja oikein korostamalla korostettiin c-osaa ja kertosäettä.

-ap

Ne ekan ja tokan kertsin sanat on kyllä jotenkin ristiriitaiset, vähän kuin kaksi eri tarinaa.

Vierailija
26/33 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en nyt ihan ymmärrä aloitusta. Ensinnäkin Lauri Tähkän biisi ei mielestäni viittaa millään tavalla siihen, että odottaisi toisen eroamista vaan ihan vain sitä, että odottaa sen naisen tulevan järkiinsä ja yhtäkkiä rakastuvat tähän mieheen silmittömästi. Eli sellaista peräkammari/stalkkeritouhua, ettei välttämättä olla edes puhuttu tälle ihmiselle koskaan. 

Ja sitten tämä aloittajan kertoma tapaus. Mistä hän tietää, mihin tuolla vuosikausilla viitataan? Mistä ap siis tietää, että on ollut onnellisessa aviossa koko tuon ajan ja että on odotettu nimenomaan eroa? Jos ovatkin eronneet jo aikoja sitten ja tuolla kommentilla tarkoitettiin vain parisuhdestatuksen päivittämistä. Tai sitten, jos on esim ollut kyse jostain etäsuhteesta, että on ollut vähän on/off-tilanne ja nyt elämäntilanteet on vihdoinkin saatu sovitettua parisuhdetta varten. Tai entä jos viittasi ihan vain omaan pitkään sinkkuuteensa, että vihdoinkin joku hänet huoli. En nyt yhdestä kommentista tekisi kovin varmoja johtopäätöksiä. 

En tietenkään voi kovin tarkkaan tietää, kun tämä kaveri ei päivitä kovin usein mitään. Lapset ei hirveän vanhoja ole, ainakin nuorempi on vielä reilusti alle kouluikäinen. Tämä uusi nainen kommentoi kyllä hyvin selkeästi, että vuosia meni, että sai tämän miehen itselleen. Tiedä sitten, miten monta vuotta, mutta aika kauan kuitenkin. Tarina ei kerro, oliko nainen aktiivisesti vauhdittamassa eroa, vai sattuiko vain olemaan vapaa, kun mies oli eronnut. Kavereiden kommentit viittasivat myös siihen, että hekin olivat odottaneet, milloin juuri näistä kahdesta tulee pari.

Vierailija
27/33 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap siis edellinen

Vierailija
28/33 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tietenkään voi kovin tarkkaan tietää, kun tämä kaveri ei päivitä kovin usein mitään. Lapset ei hirveän vanhoja ole, ainakin nuorempi on vielä reilusti alle kouluikäinen. Tämä uusi nainen kommentoi kyllä hyvin selkeästi, että vuosia meni, että sai tämän miehen itselleen. Tiedä sitten, miten monta vuotta, mutta aika kauan kuitenkin. Tarina ei kerro, oliko nainen aktiivisesti vauhdittamassa eroa, vai sattuiko vain olemaan vapaa, kun mies oli eronnut. Kavereiden kommentit viittasivat myös siihen, että hekin olivat odottaneet, milloin juuri näistä kahdesta tulee pari.

Ai. Minä käsitin aloituksesta, että kommentti oli tuollainen "vuosia siihen meni" eikä sen tarkempaa selitystä. Kuulostaa kyllä aika omituiselta, että ihan kaveritkin julkisesti fb:ssä kommentoivat tuollaista, jos oikeasti on kyse siitä, että toinen on ollut parisuhteessa. Omassa kaveripiirissä tuollaisia kommentteja tulee nimenomaan päivityksiin, joissa se parisuhdestatus päivitetään vasta monen vuoden päästä, vaikka pari on ollut pitkään yhdessä. Ja oletko varma, ettei tässä ole kyse nimenomaan samasta miehestä, että on oltu naimisissa ja tehty lapsia ja nyt vasta päivitettiin facebookiin, että ollaan ylipäätään parisuhteessa. 

Vierailija
29/33 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne, mutta voisin kyllä hyvin kuvitella omalle kohdalleni. Vanha rakkaus ei haalene koskaan.

Vierailija
30/33 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai. Minä käsitin aloituksesta, että kommentti oli tuollainen "vuosia siihen meni" eikä sen tarkempaa selitystä. Kuulostaa kyllä aika omituiselta, että ihan kaveritkin julkisesti fb:ssä kommentoivat tuollaista, jos oikeasti on kyse siitä, että toinen on ollut parisuhteessa. Omassa kaveripiirissä tuollaisia kommentteja tulee nimenomaan päivityksiin, joissa se parisuhdestatus päivitetään vasta monen vuoden päästä, vaikka pari on ollut pitkään yhdessä. Ja oletko varma, ettei tässä ole kyse nimenomaan samasta miehestä, että on oltu naimisissa ja tehty lapsia ja nyt vasta päivitettiin facebookiin, että ollaan ylipäätään parisuhteessa. 

Aiemmin luki, että "naimisissa sen ja sen kanssa" ja oli lapset ja kaikki. Sitten yhtäkkiä tuli parisuhdepäivitys, että "parisuhteessa sen ja sen kanssa" ja ihan eri nainen. Näytti ulospäin, että lennosta on vaihdettu naista. Mutta mistäs minä tiedän, jos ehti olla eronneena siinä välissä. Kaikki kun ei viitsi päivittää ja kertoilla eroistaan. Ja tosiaan ei olla niin paljoa tekemisissä, että tietäisin muuten, vaan näen vain fb:stä tämän miehen kuulumisia.

-ap

Vierailija
31/33 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun luokkakaveri odotti mua parikymmentä vuotta, itse olin asiasta autuaan tietämätön. Vasta kun sitten luokkakokouksessa päädyttiin pussailemaan tanssilattialle ja sit siitä pian treffeille, niin asia paljastui. Olinki ihmetellyt miksei niin ihanalla miehellä ollut omaa perhettä vaan oli aina sinkku. Ei ollut kuulema koskaan löytänyt ketään mun veroista. Itse olin ollut naimisissa mutta eronnut.

Nyt ollaan oltu luokkakaverin kanssa yhdessä jo miltei 10 vuotta, aikamoista hekumaa.

Vierailija
32/33 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en nyt ihan ymmärrä aloitusta. Ensinnäkin Lauri Tähkän biisi ei mielestäni viittaa millään tavalla siihen, että odottaisi toisen eroamista vaan ihan vain sitä, että odottaa sen naisen tulevan järkiinsä ja yhtäkkiä rakastuvat tähän mieheen silmittömästi. Eli sellaista peräkammari/stalkkeritouhua, ettei välttämättä olla edes puhuttu tälle ihmiselle koskaan. (.....)

"...Kun olet vapaana taas, haen sinut heti pyhäpuvussani, tämän sormuksen saat, se on taskussani ollut koko elämäni...."

Nimenomaan on odotellut naisen vapautuvan edellisestä suhteestaan. Ja minäkin kuulen siinä laulussa stalkkerin enkä kaunista rakkaustarinaa.

-ap

Vierailija
33/33 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erään tuttavapariskunnan nainen ilmeisesti odotellut melkein 10 vuotta. Se asia oli heidän hääkutsussaankin mainittuna. Oli siis kutsussa runo jossa oli jotain tyyliin "Melkein vuosikymmen sitä odotimme että lopulta toisemme saamme"

Kutsu oli mielestäni mauton koska pariskunnan mies oli tämän koko ajan ollut avoliitossa toisen kanssa. Oli siis yhteinen koti ja elämä. Ja silti siis muka vain odotellut milloin saa tämän toisen naisen lopulta omakseen. Tuli myös creepy olo tuosta tilanteesta. Ainakin helv*tin epäreilua tuolle miehen ex kumppanille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi