Lue keskustelun säännöt.
e-pillerit (vauva2kk) maidontulo alkoi tyrehtyä!!?
22.06.2014 |
heip! mulla on 2kk ikäinen vauva, ja aloitin e-pillerit n. viikko sitten. maidontulo on alkanut selvästi tyssätä! vauvalla on kokoajan nälkä, ei nuku hyvin ja itkee vain nälkäänsä! pitääkö alkaa antamaan korviketta!? miten etenen nyt?... ei varmaan pillereiden lopetuskaan auta, ja oon melko varma että johtuu pillereistä. voiko olla edes mahdollista?
Kommentit (22)
Kiitos kommenteista:)! otan neuvoista vaarin ja soitan neuvolaan heti aamulla!:)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vauvalla saattaa tulla useitakin tiheän imun kausia ja uusi alkaa hyvinkin pian edellisen loputtua.
Mulla on sellanen kuva, ja oon ennenkin aiheesta kirjotellu, että kummasti on imetyksen lyhyeen lopettaneet tehneet sen juuri tässä parin kuukauden kieppeillä luullessaan maidon olevan lopussa, kun vauva haluaisi imeä kaiken aikaa, vaikka todellisuudessa uskon suurimmalla osalla olevan kyse siitä, että vauva vaan tilailee lisää ruokaa.
Soita neuvolaan ja pyydä käydä punnitsemassa lapsesi vaikka pari kertaa viikon välein niin selviää aika pitkälti painosta saako vauvasi tarpeeksi maitoa. Mutta ensisijaisesti kannattaa varmaankin jättää ne pillerit nyt toistaiseksi, kyllä imetys on sen arvoista että joitain kuukausia kondomillakin pärjäilee.
Tsemppiä imetykseen ja muutoinkin ihania hetkiä pikkuisesi kanssa :)