Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

FB: Miksi ns.luusereilla lukee aina "elämän kova koulu"?

Vierailija
22.06.2014 |

Itse pidän "elämän koulua" erilaisena käsitteenä, kuin että on jättänyt peruskoulun kesken (tai päässyt juuri ja juuri läpi) ja ryypännyt ja kiskonut huumeita sen jälkeen 10-20 vuotta tekemättä yhtään mitään. Harmittaa, että "elämän koulu" on käsitteenä pilattu.

Kommentit (88)

Vierailija
81/88 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 21:19"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 20:58"][quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 20:51"]

En jaksa tehdä enää lainausta. En yleistänyt,sinä tulkitsit. Kerroin että jotkut käyttävät yhtäkim diagnoosia tekosyynä laistaa kaikesta. Tiedän kyllä että kaltaistesi takia pitäisi aina listata ja luetella ketä ei tarkoita mutta en jaksa koska aina löytyy joku vänkääjä kuitenkin. Selitin jo mitä tarkoitin, ja kun ei mene jakeluun niin ei mene.

[/quote]No onpa harmi että ilmaiset itseäsi niin epäselvästi. "Jep, yksi juttu mikä myös yhdistää elämänkoululaisia: yksikin mt-diagnoosi vapauttaa kaikesta vastuusta"

[/quote]

Jos haluaa tahallaan ymmärtää väärin niin siitä vaan! Ei näemmä rautalankakaan auttanut!

[/quote]

Minullekin kyllä tuli kuva että leimaat kaikki mt-ongelmaiset piilotteleviksi paskahousuiksi. Kannattaisi olla tarkempi tällaisissa asioissa kun puhut ihmisistä jotka jo kantavat sosiaalisesti raskaita stigmoja ja leimoja. Tosin voidaan toki elää pimeää aikaa ihan vaan siksi kun muu olis turhantarkkaa nipottamista. Sinun diagnoosisi alkanee k:lla ja loppunee ä:hän.

Vierailija
82/88 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tiedän erään joka on näitä elämän koulun käyneitä.

Peruskoulun jälkeen ei päästy opiskelemaan kun tupakkapaikalla hengailu kiinnosti koulua enemmän ja tärkein puheenaihe oli aina viime viikonlopun MAHTAVA känni. Koulu ja vanhemmat oli niiiin perseestä!

Siinä sitten elellään sossun rahoilla, joskus ehkä viitsii tehdä jonkun työkeikan jossain, JOS viitsii. On rankkaa laskea niitä tuloja ettei vaan sossun tuki pienene. Aina täytyy muistaa meidän työssäkäyvien se, että niiden tukilappujen täyttely käy päivätyöstä. Kavereilta pummataan rahaa ja maksetaan kun jaksetaan. Jos ne kaverit enää viitsivät lainatakkaan.

Viikonloput menee "juhliessa", lähipubin kanta-asiakkaaksi pääsy ei ole kaukana. Sieltä pubista se mieskin löytyi. Se on niin ihana ja se rakastaa mua. Niin ja se on myös alkoholisti ja ollut vankilassa. Mutta se rakastaa. Kiireellä naimisiin kun on niin IHANAA. Häät viimeisen päälle kliseiset,morsiamen ryöstö ja sukkanauhan kaivaminen hameen alta takaavat onnellisen liiton.

Vielä kiireemmällä sitten erotaan kun se ihana mies tosiaan onkin rahat juova alkoholisti ja häistä jäi velkaa. Ja kännissä se löi vaikka ei se sitä tarkoittanut.

Suunnitelmat on aina suuret. Vähän tosin tarttis taas rahaa lainaan, ens viikol kyl meen työkkäris käymään jos siel olis jotain tarjolla. Mut ei mitään rankkaa. Ja syksyllä kyllä haen opiskelemaan. Tai sit ens syksynä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/88 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 21:24"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 21:14"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 21:12"]

Toisilla ihmisillä esim. ne elämänlähtökohdat ovat olleet erilaiset. Kotiolot ovat mitä ovat, kyllä siinä murtuu fiksumpikn kaveri (päihteet?). Minä en lähde arvostelemaan ketään tuolta ap:n osoittamalta pohjalta. Mitäs sinulla siellä " elämänkokemuksen" tilalla lukee? Parempi ihminen?

[/quote]

Minkä ihmeen "elämänkokemuksen"? Ei Facebook ainakaan minulta ole ikinä mitään "elämänkokemusta" kysynyt. Kouluja kyllä (mutten ole vastannut).

[/quote]

Taidat olla kyllä aika nuori. No se " elämän kova koulu" tjsp. Sitä elämänkokemusta näiltä löytyy enemmän kuin joltain... Minulta tai sinulta?

[/quote]

En tiedä, miten ikäni kuuluu asiaan. Elämänkokemusta... mitä se sitten on? Minulta on jäänyt kokematta paljon, mitä ikäiseni ihmiset ovat normaalisti kokeneet, ja toisaalta olen kokenut paljon sellaista, mitä monet muut eivät koe. En ole käyttänyt huumeita, mutta olen ollut omaishoitajana. En ole hankkinut lapsia enkä kallista autoa, mutta olen kirjoittanut kirjoja. jne. Ihan sama. Jokaisella on oma polkunsa (vai pitäisikö sanoa ELÄMÄN POLKU, jotta se kuulostaisi tarpeeksi autenttiselta). Turha sitä on korostaa, että vain tietynlaiset ihmiset kävisivät "elämänkoulua", kun kaikki me tätä elämää eletään kuitenkin - ja kaikkien koulu päättyy hautaan. Tärkeintä lienee se, mitä elämän varrella oppii. Useimmat eivät näytä oppivan paljonkaan.

Tässä nyt kuitenkin puhutaan vain jostain helkkarin Facebookista, ja siitä, ettei siellä ole mitään "elämänkokemus" -kohtaa. Eikä ylipäätään mitään kohtaa, joka olisi PAKKO täyttää. Mutta kirjoittakaa mitä haluatte, ei ole minulta pois.

Jane Austenin sanoin: "Mitä varten me elämme, ellemme huvittaaksemme lähimmäisiämme ja nauraaksemme heille vuorostamme?"

Vierailija
84/88 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaus ei ole koskaan syy kohdella läheisiään kaltoin hakematta apua. Anteeksi vaan mutta jos on lapsia, on vastuuta. Vaikka olisi mikä diagnoosi!

Ainahan se asianosaisen selitys kyllä kuuluu että ei pysty ja kykene. Ja että nyyyh, tervetuloa vaan minun kenkiini kokeilemaan tätä loputonta kurjuutta ja surkeutta joka ei koskaan sekunniksikaan hellitä.

Vierailija
85/88 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 21:40"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 21:24"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 21:14"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 21:12"]

Toisilla ihmisillä esim. ne elämänlähtökohdat ovat olleet erilaiset. Kotiolot ovat mitä ovat, kyllä siinä murtuu fiksumpikn kaveri (päihteet?). Minä en lähde arvostelemaan ketään tuolta ap:n osoittamalta pohjalta. Mitäs sinulla siellä " elämänkokemuksen" tilalla lukee? Parempi ihminen?

[/quote]

Minkä ihmeen "elämänkokemuksen"? Ei Facebook ainakaan minulta ole ikinä mitään "elämänkokemusta" kysynyt. Kouluja kyllä (mutten ole vastannut).

[/quote]

Taidat olla kyllä aika nuori. No se " elämän kova koulu" tjsp. Sitä elämänkokemusta näiltä löytyy enemmän kuin joltain... Minulta tai sinulta?

[/quote]

En tiedä, miten ikäni kuuluu asiaan. Elämänkokemusta... mitä se sitten on? Minulta on jäänyt kokematta paljon, mitä ikäiseni ihmiset ovat normaalisti kokeneet, ja toisaalta olen kokenut paljon sellaista, mitä monet muut eivät koe. En ole käyttänyt huumeita, mutta olen ollut omaishoitajana. En ole hankkinut lapsia enkä kallista autoa, mutta olen kirjoittanut kirjoja. jne. Ihan sama. Jokaisella on oma polkunsa (vai pitäisikö sanoa ELÄMÄN POLKU, jotta se kuulostaisi tarpeeksi autenttiselta). Turha sitä on korostaa, että vain tietynlaiset ihmiset kävisivät "elämänkoulua", kun kaikki me tätä elämää eletään kuitenkin - ja kaikkien koulu päättyy hautaan. Tärkeintä lienee se, mitä elämän varrella oppii. Useimmat eivät näytä oppivan paljonkaan.

Tässä nyt kuitenkin puhutaan vain jostain helkkarin Facebookista, ja siitä, ettei siellä ole mitään "elämänkokemus" -kohtaa. Eikä ylipäätään mitään kohtaa, joka olisi PAKKO täyttää. Mutta kirjoittakaa mitä haluatte, ei ole minulta pois.

Jane Austenin sanoin: "Mitä varten me elämme, ellemme huvittaaksemme lähimmäisiämme ja nauraaksemme heille vuorostamme?

[/quote]

En vaan ymmärrä miksi toisia ihmisiä täytyy loukata/arvostella. Kirjoittakoon tosiaan mitä haluavat. Niin sinä tai minä. Nyt meni Austenin Jane ihan boikottiin...;)

Vierailija
86/88 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi siihen pitää kirjoittaa ylipäätään mitään?

Ei ole tullut mieleenkään kirjoittaa itsestään mitään julkisena näkyviä yksityisasioita. Kaikkein naurettavin on "syntymäpäivä". Sitten kaikkien on pakko kirjoittaa onnittelut. Tosi persoonallisiakin on: onneva,  onnea ponnea jne. :D

Vierailija
87/88 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se sääli ettei joku besserwisser voi tulla määrittelemään sinun arvoasi. Totta kai koulutetulla ihmisellä pitää olla suurempi oikeus määritellä kuka on ja mitä.

Vierailija
88/88 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 21:42"]

Sairaus ei ole koskaan syy kohdella läheisiään kaltoin hakematta apua. Anteeksi vaan mutta jos on lapsia, on vastuuta. Vaikka olisi mikä diagnoosi!

Ainahan se asianosaisen selitys kyllä kuuluu että ei pysty ja kykene. Ja että nyyyh, tervetuloa vaan minun kenkiini kokeilemaan tätä loputonta kurjuutta ja surkeutta joka ei koskaan sekunniksikaan hellitä.

[/quote]

Pidän ihan omat kenkäni. Voiko kaltaisiasi olla nykypäivänä sivistysvaltiossa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi