Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

FB: Miksi ns.luusereilla lukee aina "elämän kova koulu"?

Vierailija
22.06.2014 |

Itse pidän "elämän koulua" erilaisena käsitteenä, kuin että on jättänyt peruskoulun kesken (tai päässyt juuri ja juuri läpi) ja ryypännyt ja kiskonut huumeita sen jälkeen 10-20 vuotta tekemättä yhtään mitään. Harmittaa, että "elämän koulu" on käsitteenä pilattu.

Kommentit (88)

Vierailija
61/88 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä huomasin, että lapsen opettajalla lukee koulutuksen kohdalla "elämän koulu", kun pläräilin facebookista mieleen putkahtavia nimiä. Lisäksi sillä oli julkinen profiili.

Niin fiksu ja filmaattinen kun koululla onkin, niin sitten löytyikin melkoinen bilettäjä ja "humoristi".

Vierailija
62/88 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 20:38"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 20:29"][quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 20:18"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 20:11"][quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 19:09"]

Itse pidän "elämän koulua" erilaisena käsitteenä, kuin että on jättänyt peruskoulun kesken (tai päässyt juuri ja juuri läpi) ja ryypännyt ja kiskonut huumeita sen jälkeen 10-20 vuotta tekemättä yhtään mitään. Harmittaa, että "elämän koulu" on käsitteenä pilattu.

[/quote]Minäpä pidän sitä peruskoulun kesken jäämistä, alkoholi- ja huumeongelmaa useinkin oireena vakavasta sairaudesta, eikä laiskuudesta ja asennevammasta.

[/quote]

Jep, yksi juttu mikä myös yhdistää elämänkoululaisia: yksikin mt-diagnoosi vapauttaa kaikesta vastuusta "kun ei pysty kun on niin vaikeaa tän sairauden kanssa". Lääkkeet ja terapia, ei väliä, sairauden taakse on kiva mennä säälittelemään itseään.

[/quote]toivottavasti sinä sairastut, niin katsotaan saatko "itseäsi niskasta kiinni" ja parannettua itsesi. Mutta tietenkinhän sinä saat. Minäkin olen lähes täysin invalidi, ja ilman tuollaisia typeriä mielipiteitä en toivoisi samaa kohtaloa kenellekään.

[/quote]

Aarrggh! Tarkoitan hieman eri asiaa kuin hyvin vakavaa parantumatonta sairauden tilaa. Pystyt kai käsittämään että kaikki masennus tms ei invalidisoi loppuelämäksi ja sitä voi käyttää myös tekosyynä ha selityksenä. Minä todellakin tiedän että näin voi olla koska olen saanut sitä todistaa. Kaikki dokaamiset, lapsen vakavat laiminlyönnit tms selitetään sairaudella. Mutta oudosti sairaus mahdollistaa kyllä elämän kaikki mukavat energiaa vaativat asiat!

Joo toivo vaan mulle vakavaa sairautta, huomaan kyllä ettet ole ok.

[/quote]No sinähän yleistit että yksikin mt-ongelma oikeuttaa valittamaan turhaan ja on vain merkki laiskuudesta ja tekosyy. Tulepa minun kenkiini hetkeksi niin katsotaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/88 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 19:25"][quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 19:17"]

Taidat ap olla aika nuori ja mustavalkoisesti ajatteleva. Elämän kova koulu tarkoitta vastoinkäymisiä, ja niitä - kas kummaa - voi tulla aivan kenelle tahansa. Esim. itselleni syntyi vaikeavammainen lapsi, eikä siihen ollut akateemisella koulutuksellani ja hyvätuloisella ammatillani mitään hitonkaan vaikutusta suuntaan tai toiseen.

[/quote]

Ei tainnut olla kyse tästä. Näiden Facebookin(kin) "elämäm koululaisten" ansioista koko käsite kalskahtaa Kiitos-huppareilta, lähiöpunaiselta hiusväriltä ja leijonatatskoilta. Eikä noissa yhdessäkään olisi mitään vikaa, mutta tietty kansanosa on niistäkin tehnyt tunnusmerkkinsä.

[/quote]

Juuri näin.

Vierailija
64/88 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa tehdä enää lainausta. En yleistänyt,sinä tulkitsit. Kerroin että jotkut käyttävät yhtäkim diagnoosia tekosyynä laistaa kaikesta. Tiedän kyllä että kaltaistesi takia pitäisi aina listata ja luetella ketä ei tarkoita mutta en jaksa koska aina löytyy joku vänkääjä kuitenkin. Selitin jo mitä tarkoitin, ja kun ei mene jakeluun niin ei mene.

Vierailija
65/88 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 19:17"]Taidat ap olla aika nuori ja mustavalkoisesti ajatteleva. Elämän kova koulu tarkoitta vastoinkäymisiä, ja niitä - kas kummaa - voi tulla aivan kenelle tahansa. Esim. itselleni syntyi vaikeavammainen lapsi, eikä siihen ollut akateemisella koulutuksellani ja hyvätuloisella ammatillani mitään hitonkaan vaikutusta suuntaan tai toiseen.

Älä jauha paskaa. Ne vastoinkäymiset ovat itse aiheutettuja huumeilla, päihteillä ja rikoksilla. Saunan taakse vaan ja Nagantilla niskaan.

Vierailija
66/88 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 20:51"]

En jaksa tehdä enää lainausta. En yleistänyt,sinä tulkitsit. Kerroin että jotkut käyttävät yhtäkim diagnoosia tekosyynä laistaa kaikesta. Tiedän kyllä että kaltaistesi takia pitäisi aina listata ja luetella ketä ei tarkoita mutta en jaksa koska aina löytyy joku vänkääjä kuitenkin. Selitin jo mitä tarkoitin, ja kun ei mene jakeluun niin ei mene.

[/quote]No onpa harmi että ilmaiset itseäsi niin epäselvästi. "Jep, yksi juttu mikä myös yhdistää elämänkoululaisia: yksikin mt-diagnoosi vapauttaa kaikesta vastuusta"

Vierailija
67/88 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaa, ap oli filosofian maisteri ?

Vierailija
68/88 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisilla ihmisillä esim. ne elämänlähtökohdat ovat olleet erilaiset. Kotiolot ovat mitä ovat, kyllä siinä murtuu fiksumpikn kaveri (päihteet?). Minä en lähde arvostelemaan ketään tuolta ap:n osoittamalta pohjalta. Mitäs sinulla siellä " elämänkokemuksen" tilalla lukee? Parempi ihminen?

Vierailija
69/88 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 20:54"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 19:17"]Taidat ap olla aika nuori ja mustavalkoisesti ajatteleva. Elämän kova koulu tarkoitta vastoinkäymisiä, ja niitä - kas kummaa - voi tulla aivan kenelle tahansa. Esim. itselleni syntyi vaikeavammainen lapsi, eikä siihen ollut akateemisella koulutuksellani ja hyvätuloisella ammatillani mitään hitonkaan vaikutusta suuntaan tai toiseen.

Älä jauha paskaa. Ne vastoinkäymiset ovat itse aiheutettuja huumeilla, päihteillä ja rikoksilla. Saunan taakse vaan ja Nagantilla niskaan.

[/quote]

?? sulla on muuten kusta päässä. Naganilla niskaan vaan, nagant-nimistä asetta ei ole olemassakaan.

Vierailija
70/88 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 21:12"]

Toisilla ihmisillä esim. ne elämänlähtökohdat ovat olleet erilaiset. Kotiolot ovat mitä ovat, kyllä siinä murtuu fiksumpikn kaveri (päihteet?). Minä en lähde arvostelemaan ketään tuolta ap:n osoittamalta pohjalta. Mitäs sinulla siellä " elämänkokemuksen" tilalla lukee? Parempi ihminen?

[/quote]

Minkä ihmeen "elämänkokemuksen"? Ei Facebook ainakaan minulta ole ikinä mitään "elämänkokemusta" kysynyt. Kouluja kyllä (mutten ole vastannut).

Vierailija
71/88 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua välillä hävettää että omast kaverilistasta löytyy niin paljon näitä elämänkoululaisia. En itsekään ole mikään akateeminen, mutta ammattini puolesta monet luulee minunkin kuuluvan tuohon elämänkoululaisten iloiseen joukkoon.

Vierailija
72/88 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 20:58"][quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 20:51"]

[/quote]No onpa harmi että ilmaiset itseäsi niin epäselvästi. "Jep, yksi juttu mikä myös yhdistää elämänkoululaisia: yksikin mt-diagnoosi vapauttaa kaikesta vastuusta"

[/quote]

Jos haluaa tahallaan ymmärtää väärin niin siitä vaan! Ei näemmä rautalankakaan auttanut!

Vierailija
73/88 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä ketjuissa on aina jotain huvittavaa. Toinen puoli pitää tuon yhden fraasin - "elämän kovan koulun" - mainostamista Facebookissa nolona, ja toinen puoli käsittää sen (tahallaan?) niin, että kouluttamattomia, elämän kolhimiä ja mt-ongelmaisia halveksitaan ja potkitaan tässä.

Siis se kommunikaatiokatkos itsessään on jotenkin niin... kiehtova.

Vierailija
74/88 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 21:19"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 20:58"][quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 20:51"]

[/quote]

Jos haluaa tahallaan ymmärtää väärin niin siitä vaan! Ei näemmä rautalankakaan auttanut!

[/quote]

No ei hän ole ainut, joka ymmärsi sinua noin. Opettele kirjoittamaan. Empatiataitojakin voisit kyllä opetella.

(ei se mt-potilas)

Vierailija
75/88 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko facebook on yhtä ja samaa klisheistä paskaa kirjoitti niinhin profiileihin mitä tahansa. Oli sitten niitä perustietoja enemmän tai vähemmän, niin pelkkää huomion hakemista ja "täytyy olla samanlainen kuin muutkin"- henkistä toimintaa. TOivotaan että kaikki tykkäis kuvista ja päivityksistä, esittellään omaa elämää ja vertaillaan sitä koko ajan muihin. Missä on konkreettinen elämä ihmisten kanssa todellisuudessa ja tässä hetkessä? nykyään kaikilla on se älypuhelin kanssa.  Esim kahvilassa kaikilla se puhelin kädessä ja vaikka siellä ollaan kaverin kanssa, katsekontaktia ei oteta ja päivitetään faceen: "kahvilla kaverin kanssa yms." okei. mun teksti lähti vähän rönsyilemään mutta ärsyttää teidän pienit pikkusieluiset ongelmat missä mietitte jotain hiton facebookkia ja sitä mitä kaikki sinne kirjoittaa. On teillä isot murheet

Vierailija
76/88 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 21:14"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 21:12"]

[/quote]

Minkä ihmeen "elämänkokemuksen"? Ei Facebook ainakaan minulta ole ikinä mitään "elämänkokemusta" kysynyt. Kouluja kyllä (mutten ole vastannut).

[/quote]

Taidat olla kyllä aika nuori. No se " elämän kova koulu" tjsp. Sitä elämänkokemusta näiltä löytyy enemmän kuin joltain... Minulta tai sinulta?

Vierailija
77/88 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollain vanhemmilla ihmisillä näkyy tätä "elämänkoulua" facebookissa, vaikka olisivat ihan tavallisia työssäkäyviä ja asiansa hoitavia ihmisiä, mutta suurin osa "elämänkoululaisista" valitettavasti on näitä juoppoja/narkkareita/rikollisia. Oikeastaan nyt kolmekymppisenä on helppo todeta, että näistäpä näki sen jo yläasteajoilta.

Vierailija
78/88 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 21:15"]

Mua välillä hävettää että omast kaverilistasta löytyy niin paljon näitä elämänkoululaisia. En itsekään ole mikään akateeminen, mutta ammattini puolesta monet luulee minunkin kuuluvan tuohon elämänkoululaisten iloiseen joukkoon.

[/quote]

Hei, jos tuo on sinun ystävyytesi kriteeri. Hae oikeasti muita ihmisiä ympärillesi ja kavereiksi. Ei edes "elämänkoululainen" ansaitse tuollaista "ystävää".

Vierailija
79/88 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 21:20"]Näissä ketjuissa on aina jotain huvittavaa. Toinen puoli pitää tuon yhden fraasin - "elämän kovan koulun" - mainostamista Facebookissa nolona, ja toinen puoli käsittää sen (tahallaan?) niin, että kouluttamattomia, elämän kolhimiä ja mt-ongelmaisia halveksitaan ja potkitaan tässä.

Siis se kommunikaatiokatkos itsessään on jotenkin niin... kiehtova.

[/quote]

Hahhah ihan kuin mun aviokeskustelut täällä kotona :D :D

Vierailija
80/88 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina luullut että ne on täällä Vauvallakin just ne elämänkoululaiset jotka on tarpeeksi tyhmiä pitämään mielen sairauksia laiskuutena. Olen ollut osastolla töissä ja siellä oli oikein laiskoja psykoosipotilaita ja pari laiskaa sarjaitsemurhaajaa. Ihan lievemmässäkin päässä se sairaus on todellinen, mutta tietysti aina löytyy joku joka haluaa sanella milloin joku muu on hänen mielestään tarpeeksi sairas. Akuuttiin eli lyhytaikaiseen masennukseen kuuluu se että ei jaksa edes niitä kivoja juttuja, pitkäaikaismasentuneet taas saattavat kärsiä pahasta ahdistuneisuudesta jolloin pienetkin vastoinkäymiset ovat ylitsepääsemättömiä. Kun tällaista on joka päivä, se jokin hauska asia ja siitä innostuminen on totaalinen henkireikä, eikä mitään lusmuilua tai on/off sairautta. Eikä se ryyppääminenkään kaikista kivaa ole, varsinkaan jos sitä on pakko tehdä.

Aina löytyy joku hienoperse joka levittää näitä aivopieruja. Tieto saattaa lisätä tuskaa mutta se lisää myös tietoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi