Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitini kanssa meni välit kai lopullisesti.

Vierailija
22.06.2014 |

Kaksi naista on kasvattanut minut pienestä pitäen. Toinen heistä on synnyttänyt minut. He ovat aina kierrelleet isä kysymystä. Ainoa vastaus on ollut, ettei minulla ole isää, vaan kaksi äitiä. En kumminkaan ole ikinä tykännyt ajatella niin, vaan toista naista kutsun nimellä ja kaipaan isää elämääni.

Tänään äiti sai aivan mielettömät kilarit, kun tuli juttua ja kerroin, etten laittanut nimeäni tahdon-kamppanian adressiin, enkä tule laittamaan jatkossakaan mihinkään vastaavaan. Hän alkoi avautua, kuinka minun pitäisi olla ylpeä perhetaustoistani. Suutuspäissäni sanoin, etten puolla homoavioliittoja, koska sen pelleilyn takia olen isätön.

Nyt kaduttaa jo hieman sanomiset, mutta äidilläni on sekopäinen, ärsyttävä ja katkera luonne kaikkea heterouteen liittyvää kohtaan. Hänestä se on suunnilleen ensinnäkin jo yksistään takinkääntö homoja kohtaan, että minä, hyvänen aika kahden naisen tytär, olen visusti hetero. Vituttaa myös, etten saa itse päättää, olenko yhteydessä isääni.

En ainakaan ekana pyydä anteeksi.

Kommentit (115)

Vierailija
1/115 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 08:15"]

Ymmärrän kyllä äitiäsi, että suuttui kun sinä ilmaisit ehdottoman kantasi Tahdon 2013 -kampanjasta. Onhan se surullista, että oma lapsi ei halua puolustaa äidin oikeuksia. Mietipä asiaa siltä kantilta.

[/quote]

Minä en tiedä äidin oikeuksista, mutta olisin pettynyt minäkin, jos lapseni ei kannattaisi ihmisoikeuksia.

Vierailija
2/115 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että ongelma on enemmän äitisuhteessasi kuin isättömyydessä itsessään. Pioneeri-ihmiset ovat usein yhden asian ihmisiä ja he eivät ole hyviä vanhempina. Eli olet jäänyt tuon äitisi intoilun ja "tämä on varmasti oikein"- marssin jalkoihin. Näen sen isättömyyttä isompana ongelmana. 

Realistinen äiti ymmärtäisi että asia voi olla sinulle ongelma, mutta olisi myös kasvattanut sinut niin että se ei olisi sinulle ongelma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/115 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän nuoren miehen jolla oli äiti ja isä joiden kanssa kasvoi, mutta nainen alkoi naisen kanssa suhteeseen kun poika murrosiässä, eli vieras nainen muutti heille. Oli vaikeaa aikaa hänelle, koulussa kiusattiin tuon takia että mutsis on emälepakko, ja poika yritti itsemurhaa. Löysi tyttöystävän ja muutti tämän perheen kanssa saman katon alle siihen saakka kun täytti 18-19v, ja kunnes muuttivat omilleen kun lähtivät opiskelemaan. Poika ei tietääkseni enää ole pitänyt yhteyttä äitiinsä, koska koki pitkään että äiti nolasi hänet :(

Vierailija
4/115 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erään lesbopariskunnan yläasteikäinen tyttö on sekakäyttäjä, ja huoraa itseään miehille jotta saa tupakkaa, viinaa ja lääkkeitä. Ystävän lapsi on samalla luokalla, joten nähnyt tätä aika läheltä.

Vierailija
5/115 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on niin puolustamassa homoliittoja ja heidän oikeuksia lapsiin ja kasvatukseen, mutta kukaan näistä puolustajista ei itse olisi halunnut tulla kahden äidin tai kahden isän kasvatiksi :DDDD Siitä olen varma!

Vierailija
6/115 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap:n isänkaipuun, sillä se on tuttu tunne minullekin. Äiti ei ollut lesbo, mutta isästäni ei saanut puhua tai kysellä mitään. Minulla oli kyllä kasvaessani sekä naisen että miehen malleja eli siitä ei ole kysymys. Minulla oli myös ihan hyvä isäpuoli, mutta hän ei ollut koskaan isä minulle, ainoastaan velipuolelleni. Jotain tärkeää puuttui aina väliltämme, jotain sellaista, joka ei ehkä normaaliarjessa tullut esiin, mutta kun tuli tiukka paikka, ongelmia, niin huomasin kyllä aina olevani yksin. Henkinen yhteys ja tuki puuttui. Veri on vettä sakeampaa, niinhän sitä sanotaan ja uskon, että se kyllä pitää paikkansa. Nyt olen vähitellen alkanut etsiä isän sukua (hän on itse jo kuollut, on kerrottu). Jo se, että sain tietää isäni nimen, paikkasi muutaman aukon sielussani. Jospa vihdoin löytäisin edes haudan, jlle voisin viedä kukkakimpun. Ja ehkä tavata sen puolen sisaruksia ja muita sukulaisia. 

Se joka on elänyt ehyessä perheessä molempien vanhempiensa kanssa, ei voi ymmärtää, mitä isänkaipuu on. En jaksa ymmärtää 26:n näkemystä. Ei kyse ole viihdeohjelmista eikä kuvitelmista maagisuudesta puhumattakaan. Tämän olen todennut monesti, kun asioista on keskusteltu normaaliperheistä peräisin olevien ystävien kanssa. Monet kuvittelevat, että kun asia on kerran mainittu, niin sen voi siten pyyhkiä pois mielestään ja keskittyä uusiin asioihin. Mutta eihän se niin mene. Ne tunteet seuraavat hautaan asti.

Vierailija
7/115 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 00:56"][quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 00:52"]

[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 00:39"]

Isän ja miehen hyväksyntä luo terveen itsetunnon ja pohjan sille.

--

Aivan sama mitä lesboteoreetikot sanovat. Heidän mielipiteitä ohjaa oma teoria, joka ei voi olla väärässä, koska uskovat siihen.  

[/quote]

Ja sinä et voi olla väärässä, koska et usko siihen, mitä sanot? Vai?

[/quote]

Tuosta on tehty maailman sivu tutkimuksia ja kaikki tilastot tukee tätä. Isättömät ovat yliedustettuja huorissa, vankiloissa, murhatilastoissa jne jne jne jne. Ei tämä ole mitään rakettitiedettä, ihan maalaisjärjellä luulisi suurimmalta osalta onnistuvan.

[/quote]

Voisitko kertoa esimerkkejä tällaisista tutkimuksista ja niin että on tutkittu nimenomaan lesboperheissä kasvaneita.

Vierailija
8/115 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 10:34"]Erään lesbopariskunnan yläasteikäinen tyttö on sekakäyttäjä, ja huoraa itseään miehille jotta saa tupakkaa, viinaa ja lääkkeitä. Ystävän lapsi on samalla luokalla, joten nähnyt tätä aika läheltä.

[/quote]

Wau mitä tutkimusta! Mä taas tiedän yhden erävaeltajan joka kiertää veroja!

Vierailija
9/115 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä ei ole mitään merkitystä elämässä pärjäämisen kannalta että onko kasvanut kahden äidin/isän kanssa, vaiko isän ja äidin, tai mahdollisesti vain jomman kumman. Yhtälailla niitä mielenterveysongelmia, huumekokeiluja, rikollisuutta, huonoja välejä vanhempien kanssa, kiusaamista ym. on niin sanotussa "ydinperheessä", eli äiti ja isä, pari lasta ja koira ja omakotitalo. Mun mielestä on typerää yleistää lasten pärjäämistä elämässä sen perusteella että kuka/ketkä hänet on kasvattanut, jokainen on yksilö ja tekee omat päätöksensä, vaikka tokikin perhetausta vaikuttaa tietyissä asioissa. Se, että ketjun aloittajalla on huonot välit äitiinsä ei johdu hänen äitinsä lesboudesta, vaan siitä miten molemmat ovat suhtautuneet asioihin, varsinkin tähän isäkeskusteluun. Turhaan tuota lesboutta tähän sotkette.

Vierailija
10/115 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 08:20"]

[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 08:15"]

Ymmärrän kyllä äitiäsi, että suuttui kun sinä ilmaisit ehdottoman kantasi Tahdon 2013 -kampanjasta. Onhan se surullista, että oma lapsi ei halua puolustaa äidin oikeuksia. Mietipä asiaa siltä kantilta.

[/quote]

Minä en tiedä äidin oikeuksista, mutta olisin pettynyt minäkin, jos lapseni ei kannattaisi ihmisoikeuksia.

[/quote]

Toisaalta aika moni olisi pettynyt jos äitinsä ei kannata lapsensa ihmisoikeuksia.

Vierailija
11/115 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 08:20"][quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 08:15"]

[/quote]

[/quote]

Entäs sitten lapsen oikeus isään? Eikös sekin ole ihmisoikeus, ja silti ap:n äit on sitä räikeästi rikkonut.

Vierailija
12/115 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 12:11"][quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 08:20"][quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 08:15"]

[/quote]

[/quote]

Entäs sitten lapsen oikeus isään? Eikös sekin ole ihmisoikeus, ja silti ap:n äit on sitä räikeästi rikkonut.

[/quote]

Ei ole, sillä tällä tarinan (joka ei välttämättä ole totta) henkilöllä on molemmat vanhemmat, joiden kanssa hän on kasvanut. Kyse ei siis ole tilanteesta, jossa hänellä olisi joskus ollut isä, joka olisi kadonnut. Lapsella on oikeus kotiin ja vanhempiin, ei jonkun tietyn sukupuolen edustajiin.

Vierailija
13/115 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli muuten mieleen, että avioliittoa ei ole kyllä kirjattu ihmisoikeuksiin.

Vierailija
14/115 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 12:19"]Tuli muuten mieleen, että avioliittoa ei ole kyllä kirjattu ihmisoikeuksiin.

[/quote]

Tasa-arvo on. Voi sen toki poistaa muiltakin.

Vierailija
15/115 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lesboissa on havaittavissa paljonkin katkeruutta ja vihaa.. väkisinkin se heijastuu lapsiin.. voin perustella.

Olin itse ennen lesbo ja parisuhteessa naisen kanssa. Ikäkriisin myötä tajusin, että lesbouteni johtui ennen kaikkea vihasta miessukupuolta kohtaan. Kun työstin asiaa aloin kiinnostua miehistä ja olen nykyään heterosuhteessa. Monet lesbotutut katkaisivat välit ja pitävät mua hirviönä ja takinkääntäjänä. Kun olen yrittänyt selittää mistä muutokseni johtui niin useasti tuloksena on raivarit. He eivät halua kuulla mitään vaihtoehtoa lesboudelleen. 'Minä synnyin näin' huudetaan ja jatketaan miesten ja heteroiden vihaamista. Olkoon mun puolesta. Ite ennemmin olen vihaamatta ketään..

Vierailija
16/115 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 12:48"]

Lesboissa on havaittavissa paljonkin katkeruutta ja vihaa.. väkisinkin se heijastuu lapsiin.. voin perustella.

Olin itse ennen lesbo ja parisuhteessa naisen kanssa. Ikäkriisin myötä tajusin, että lesbouteni johtui ennen kaikkea vihasta miessukupuolta kohtaan. Kun työstin asiaa aloin kiinnostua miehistä ja olen nykyään heterosuhteessa. Monet lesbotutut katkaisivat välit ja pitävät mua hirviönä ja takinkääntäjänä. Kun olen yrittänyt selittää mistä muutokseni johtui niin useasti tuloksena on raivarit. He eivät halua kuulla mitään vaihtoehtoa lesboudelleen. 'Minä synnyin näin' huudetaan ja jatketaan miesten ja heteroiden vihaamista. Olkoon mun puolesta. Ite ennemmin olen vihaamatta ketään..

[/quote]

Kiitos hyvästä kirjoituksestasi. Hienoa, kun joku kirjoittaa näin rehellisesti! Upeaa, että olet löytänyt naiseutesi ihan sanan varsinaisessa merkityksessä, jota mies siis sopivasti täydentää! :) Nykypäivän lesbo/homohyyssämiset ja hurja kaapeistatulobuumi tympii ja kyllästyttää.

Itse olen onnellisessa asemassa oleva nuori 17-v. naisenalku, sillä minulla on äiti ja isä. Tuntuisi ällöttävältä ajatella, että minun äitini olisi lesbo, tai isäni homo. Näistä ollaan juteltu kavereiden kanssa ja ollaan hyvin pitkälti samaa mieltä. Siis myös kavereilta tulisi yrjöt, jos vanhemmat olisi noin poikkeavia otuksia. Myös pojat sanoivat, että ukon vois hirttää munistaan, jos näkis sen äijän kanssa pehkuissa. Näin uskoaksen ajattelee suurin osa lapsista ja nuorista. Lapsilla on luontainen vaisto kaivata sekä äitiä että isää. Ei siis koskaan adoptiolapsia homppeleille !!!

Vierailija
17/115 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun isäni on homo ja sillä on homokaveri. elä siinä sitten niiden kanssa. kavereitakaan en voi pyytää kylään kun hävettää niin kovasti. inhottaa syvästi niiden lemmenleikit.  terveisin 15v. poika joka ei enää kauan kestä tällaista kotia.

Vierailija
18/115 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 11:28"]

[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 10:34"]Erään lesbopariskunnan yläasteikäinen tyttö on sekakäyttäjä, ja huoraa itseään miehille jotta saa tupakkaa, viinaa ja lääkkeitä. Ystävän lapsi on samalla luokalla, joten nähnyt tätä aika läheltä.

[/quote]

Wau mitä tutkimusta! Mä taas tiedän yhden erävaeltajan joka kiertää veroja!

[/quote]

tuo nyt taisi olla vain yksi esimerkki siitä ettei homoliittoperheiden elämä ole niin ihanan autuasta, sopevaa ja pilvillä leijumista kun annetaan ymmärtää. vai oliko vaikea ymmärtää?

Vierailija
19/115 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni muukin kuin homoperheen lapsi kaipaa sitä biologista vanhempaa, yleensä isää. Ihan normaalia haluta tietää jotakin biologisesta vanhemmastaan.

Vierailija
20/115 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 10:32"]

Tiedän nuoren miehen jolla oli äiti ja isä joiden kanssa kasvoi, mutta nainen alkoi naisen kanssa suhteeseen kun poika murrosiässä, eli vieras nainen muutti heille. Oli vaikeaa aikaa hänelle, koulussa kiusattiin tuon takia että mutsis on emälepakko, ja poika yritti itsemurhaa. Löysi tyttöystävän ja muutti tämän perheen kanssa saman katon alle siihen saakka kun täytti 18-19v, ja kunnes muuttivat omilleen kun lähtivät opiskelemaan. Poika ei tietääkseni enää ole pitänyt yhteyttä äitiinsä, koska koki pitkään että äiti nolasi hänet :(

[/quote]

Mihin sen pojan isä katosi? Miksi isä ei ottanut poikaa luokseen, vaan tämän piti muuttaa vieraaseen perheeseen? Onko isällä mitään vastuuta tässä tarinassa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme