Juhannus anopin kanssa = Kuin suoraan painajaisesta
Saavuimme mökille torstai aamuna. Päästyämme ovesta sisään anoppi tuli luokseni listan kanssa ja sanoi että listalla olevat asiat ovat minun hommani. Hän antoi myös miehelle oman listan.
Ajattelin että no, ihan kiva että anoppi sanoo mitä pitää tehdä niin ei tarvitse sitten kysellä ja ihmetellä.
Iltaan mennessä olimme saaneet hommat hoidettua. Emme juurikaan pitäneet mitään taukoja, ruuan lisäksi.
Kun sitten istuskelimme terassilla illalla nauttimassa ensimmäisiä viinilasillisia anoppi tuli terassille karjumaan että aiommeko aloittaa nyt jo "sen ryyppäämisen". No, emme varsinaisesti ryyppää vaan juomme lasin tai kaksi viiniä, juhlapyhinä sitten satunnaisesti hieman enemmän. Sanoimme nätisti anopille että kyse ei ole mistään ryyppäämisestä vaan muutamasta viinilasillisesta johon anoppi vain tuhahti että ne muutamat kyllä tiedetään ja poistui paikalta loukkaantuneena.
Aamulla heräsin järkyttävään herätyksellon pirinään. Ihmettelin että mitä ihmettä sillä en ollut laittanut herätystä soimaan. Hetken päästä selvisikin että herätyksen takana oli anoppi. Kello oli 07.00. Tehtävänä oli kuulemma vielä vaikka mitä joten oli noustava ylös, koska aikaa ei tosiaan ollut hukattavaksi. Aamukahvien jälkeen puuhastelimme koko aamupäivän jonka jälkeen aloimme laittaa ruokaa. Ruuan jälkeen menimme pienille päiväunille. Kun heräsimme anoppi totesi jotakin tyyliin meni sitte makailuksi. Sanoin että väsytti hieman joten ajattelin että pienet päiväunet voisi piristää. Anoppi pokkana vain totesi että ei tänne kyllä makaamaan olla tultu. No, illalla sitten grillasimme jne. Puoli yhdeksän maissa illalla anoppi ilmoitti että on aika mennä nukkumaan jotta jaksaa sitten huomenna puuhastella. Tässä kohtaa minulla napsahti ja sanoin anopille että minä ainakin olen tullut tänne rentoutumaan, mutta voin kyllä myös tehdä niitä hommiakin eli pelkäksi makaamiseksi ei ole menossa. En silti jaksa mitään aikataulutettua hikihatussa puurtamista. Anoppi loukkaantui ja sanoi että en minä tietenkään kaupunkilaisena voi ymmärtää että mökkeily ei ole mitään pelkkää lomailua. Niin, ei todellakaan, ainakaan anopin kanssa, kaukana siitä! Juhannuspäivä menikin sitten anopin mykkäkoulua katsellessa. Toivottavasti muilla oli kivempi juhannus.
Kommentit (148)
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 20:36"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 19:57"][quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 19:48"]
Anteeksi nyt vain. Mutta jos minun vaimoni alkaisi kiristämään äitiäni meidän lapsillamme, niin olisi kyllä entinen vaimo.
Oma vaimoni onneksi tulee toimeen äitini kanssa ja toisinpäin. Jos jotain kärhämää joskus tulee niin toivon, että molemmat pystyvät käyttäytymään kuin aikuiset. Ei niihin aikuisten väleihin kuulu lapsia sotkea. Lapset ovat kyllä ansainneet vanhempansa ja isovanhempansa aina.
[/quote]
Hyvä. Normaali ihminen tulee toimeen ihmisten kanssa ja lapsia ei sotketa "retteloasioihin". Oletatko kuitenkin vaimosi saavan aina lomilla ja pyhinä "pas... nis....", jos äitisi ei hänestä pidä? Tuskin kukaan vapaaehtoisesti haluaa tapella oman miehen äidin kanssa. Jotain napanuoran katkaisu ongelmaa on äidin ja aikuisen pojan välillä, jos miniää ei sulata.
[/quote]
Juurihan minä kirjoitin, että oletan aikuisten ihmisten... Jne. Äitini on myös aikuinen ihminen, joten yhtälailla oletan häneltä kuin vaimoltani. Ja jos tosiaan eivät keskenään yhtään toimeen tulisi, niin luulisi, että lasten aikana voisivat käyttäytyä.
En usko tuohon teidän tilitykseen, että kaikki syy olisi anopissa. Eiköhän syytä ole aika usein ihan molemmissa. Taas noita naisten "ongelmia" ;)
[/quote] Oletko sellainen äidin poika, joka nakkaa sen vaimon mielipiteen ---jonnekin? Äiti tietää ja hoitaa... Pipi on.. Naisten ongelmia... ;)
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 20:19"][quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 20:11"][quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 19:09"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 18:16"]Ja meillä miniä inisi, kun ei kutsuttu juhannuksena mökille. Eikä koko kesänä. Tämä on meidän perheen kesäparatiisi, johon ei kaivata ulkopuolisia tekemään töitä tai nauttimaan levosta.
Ehkä kannattaa olla väleissä anopin kanssa, jos huvilaloma saaristossa kiehtoo.
[/quote]
Just joo. Samat sulle. Ehkä kannattaa olla väleissä jos haluaa ylipäätään suhteen tuleviin lapsenlapsiin. Ystävyys on kuule kahden kauppa! Siinä molempien täytyy kunnioittaa toista eikä vain miniän nuolla anopin persettä!
[/quote]
Voi kuule, minulla on ihan kivat tyttäret ja heillä mukavat lapset. Panostan heihin ja annan miniän kiehua liemessään. Tietty sitä sukujuhlissa harmittaa, kun sanon kaikille, että pojan perheen lasten kanssa en ole ollut tekemisissä, kun niillä on käytöshäiriöitä. Tai kun kustannan tyttäret perheineen talvilomalle Alpeille laskettelemaan.
Miniän lapset eivät ole lapsenlapsiani, joten minun ei tarvitse muistaa heitä mitenkään. Eikä heidän minua.
[/quote]
Eli vain siksi ettet pidä miniästäsi, aiheutat poikasi lapsille tunteen etteivät he ole sukua? Olet aika hirveä ihminen, todellakin, ja luulenpa että loppu sukusikin pitää sinua melko kohtuuttomana. Anteeksi mutta minusta tässä olisi pojallasi hyvät perusteet hylätä vanhempansa. Tokihan sinä varmaan uhkaat jättää silloin perinnöttömäksi niin asiallisesti kun kerran itse toimit.
[/quote] no se kai on jo perusasia, että jojainen tekee sellaisen testanentin, että lasten puolisoilla ei ole osuutta ei arpaa perintöön. Luulin,m että se nyt nykyisten erojen superkautena on jo ihgan päivänselvää
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 20:23"][quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 20:15"]Meillä miniällä ei ole mitään tekemistä muun perheen kanssa. Viettäkööt ihan sellaisen juhannuksen kuin haluaa ihan siellä, missä haluaa. Kunhan ei tule meidän mökille.
Anopilla ei ole mitään velvollisuutta järjestää miniälle leppoisaa juhannusta eikä miniällä ole mitään velvollisuutta lähteä mökille, jos ei osaa siellä olla ihmisiksi. Puolin ja toisin pidetään huolta siitä, että ei missään nähdä niin hyvin menee.
Ja anoppi voi myydä sen mökin siinä vaiheessa, kun pitää mennä palvelutaloon. Ei jää miniälle riesaksi euroakaan.
[/quote]
Juuri näin. Poika voi perheineen ostaa oman kesämökin ja viettää siellä omalla perheellä kaikki kesät ilman anoppien paheksuntaa tai hyväksyntää. Ja pakata ne äitinsä mökkirahat arkkuun mukaan lautturille!
[/quote] ei kun appi ja anoppi maksaa omilla rahoillaan hyvän vanhustenhoidon itselleen laadukkaassa palvelutalossa. Voi jeesus mitä akkoja. Kieli pitkällä odotetaan, että anoppi kuolee ja saa sen rahat
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 23:52"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 20:23"][quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 20:15"]Meillä miniällä ei ole mitään tekemistä muun perheen kanssa. Viettäkööt ihan sellaisen juhannuksen kuin haluaa ihan siellä, missä haluaa. Kunhan ei tule meidän mökille.
Anopilla ei ole mitään velvollisuutta järjestää miniälle leppoisaa juhannusta eikä miniällä ole mitään velvollisuutta lähteä mökille, jos ei osaa siellä olla ihmisiksi. Puolin ja toisin pidetään huolta siitä, että ei missään nähdä niin hyvin menee.
Ja anoppi voi myydä sen mökin siinä vaiheessa, kun pitää mennä palvelutaloon. Ei jää miniälle riesaksi euroakaan.
[/quote]
Juuri näin. Poika voi perheineen ostaa oman kesämökin ja viettää siellä omalla perheellä kaikki kesät ilman anoppien paheksuntaa tai hyväksyntää. Ja pakata ne äitinsä mökkirahat arkkuun mukaan lautturille!
[/quote] ei kun appi ja anoppi maksaa omilla rahoillaan hyvän vanhustenhoidon itselleen laadukkaassa palvelutalossa. Voi jeesus mitä akkoja. Kieli pitkällä odotetaan, että anoppi kuolee ja saa sen rahat
[/quote]
Entäs jos ne nuoret maksaa ihan omat mökkinsä? Vanhukset sitten omat kulunsa... Vierailuja on kai turha odottaa? Vai miten on? Miniää ei tietysti lasketa sukuun, tollukka mies vaan. Lapset ovat mitä ovat...niitäkään ei lasketa sukuun?
Meillä anoppi suorastaan hermostuu jos me (minä ja mies) tehdään jotakin mökillä. Siinä sivussa yleensä ajaa meidät vaikka kalaan ja vahtii lapsia sen aikaa. Häntä ei haittaa sekään että yhtäkkiä pamahdetaan paikalle vaan päinvastoin, heti alkaa kauhea hössöttäminen =)
Toki minä ja mies mökillä puuhaillaan kaikenlaista, ei me nyt ihan jouden osata olla. Mutta ei niihin pakollisiinkaan hommiin saa millään kulumaan koko päivää. Niin ja mökki on hyvin alkeellinen, ei juoksevaa vettä eikä sähköä.
Ilmeisesti pitää olla hyvin kiitollinen ihanasta anopista =)
Miehen vanhojen vanhempien mökillä touhutaan aamusta iltaan, aina näyttää löytyvän jotain tekemistä, jollei rannassa, kasvimaalla niin sitten metsässä. Appiukolla on tehtävälista, josta viivaa yli mitä on tehty ja kirjoittaa samalla uutta alle. Mutta suurin osa hommista on ihan keksimällä keksitty, että sitä puuhastelua olisi jatkuvasti. En viihdy siellä mökilla, mutta yritän olla näyttämättä sitä ja yritän olla avuksi. Korkeintaa 5-7 päivää kestän ja aina on ollut sopuisaa kun anoppikin on ystävällinen. Huokaistaan varmaan molemmat vierailun jälkeen, näin on menty viisitoista vuottta.
kuulostaapa tutulta: tai ei onneksi mökkeily mutta ylipäätään anopin luona vierailu!! anoppi herää itse aikaisin aamulla, niinpä hänen luonaan ei nukuta kuin max 7.00 asti, oli sitten valvottu lasten kanssa yö tai ei, eli 7 aikaan anoppi laittaa läpivedon, radion ja tv:n täysille huutamaan ja käskee lapset herättämään meidät miehen kanssa :( ihan vain kiusallaan. eikä väliä vaikka mies pyytäisi että saisin ainakin minä nukkua jos vauva syönyt tunnin tai kahden välein läpi yön, ehei...kaikesta napisee, tehtiin oikein tai ei tehty kun hyvä ei ole milloinkaan ja anna olla jos jätetään menemättä, siitä tulee vähintään mykkäkoulua. mä vihaan mun anoppia ja sen ongelmakäytöstä!!!
Mitä ihmeen töitä ihmisillä oikeasti mökeillään on, jos kaiket päivät pitää rehkiä? Vanhemmillani on vanha torppa, apella ja anopilla on vähän uudemmanmallinen huvila, mutta kummassakin paikassa rentoutuminen on pääasia, ja puutarhanhoitoa y.m. tehdään sen mukaan miten kutakin huvittaa. Kamalalta kuulostaa tuollainen pakonomainen rehkiminen:(
Jep. Meillä anoppi jostain syystä jota kukaan ei tiedä inhoaa minua. Olen aina hieman varuillaan kun hänen mökilleen pitää mennä. Nyt hän ilmoitti että ikkunat pitää pestä, mm. Ruoan tein minä jonka ilmoitti syötyään että ei ollut hyvää. (aamulla kuulin jollekin puhelimeen kertovan kuinka hyvä ruoka eilen oli). Minä kuulemma jätän astioita ympäriinsä (minä olen tiskannut kokoajan) ja roskaan niin että minun täytyy imuroida (elän ihan kuin kotonakin eikä ole roskia). Muurahaiset tuli sisälle, minä kuulemma toin ne koska ikinä aiemmin ei ole ollut...... Tämä on kidutusta.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 20:45"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 20:00"][quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 19:50"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 19:44"][quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 19:35"][quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 19:27"][quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 19:22"][quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 19:09"][quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 18:16"]Ja meillä miniä inisi, kun ei kutsuttu juhannuksena mökille. Eikä koko kesänä. Tämä on meidän perheen kesäparatiisi, johon ei kaivata ulkopuolisia tekemään töitä tai nauttimaan levosta.
[/quote]
Just joo. Samat sulle. Ehkä kannattaa olla väleissä jos haluaa ylipäätään suhteen tuleviin lapsenlapsiin. Ystävyys on kuule kahden kauppa! Siinä molempien täytyy kunnioittaa toista eikä vain miniän nuolla anopin persettä!
[/quote]
Kyllähän se suhde lapsenlapsiin tulee jos on anoppi poikansa kanssa väleissä. Onhan ne pojankin lapset! Määräysvalta lapsista tuskin on vain miniän.
[/quote]
Kyllä mä luulen, että moni poika ei katso suopeasti äitinsä paskakäytöstä vaimoaan kohtaan. Siinä vaiheessa voi olla vaikea vinistä äidin oikeuksista lapsenlapsista kun kohtelee lapsen äitiä kuin kuramattoa.
[/quote]
Tässähän märistiin siitä että anopin pitää pysyä väleissä miniään jos haluaa olla lastenlasten kanssa tekemisissä. Minusta kyse oli ennemminkin miniän uhkauksesta. Anopin pitäisi vain mielistellä miniää jotta saa tavata lapsenlapsiaan.
Minä kasvatan omat poikani ainakin niin että eivät ota vaimoiksi sellaisia naisia jotka alkavat käymään valtapeliä lapsenlapsia hyväksi käyttäen.
[/quote]
Eli petaatko tulevaisuutta inhottavana anoppina? Aivopeset pojatkin jo valmiiksi olemaan aina sun puolellasi... just jo...
[/quote]
Ei en ollenkaan. Vaan oletan poikieni ottavan sen verran älykkäät vaimot, että eivät kuvittele ykdin omistavansa lapsia jotka ovat myös poikieni lapset.
[/quote]
Sinun vätykset jää passattaviksi peräkammarinpojiksi, ei ne naisia saa kuin unelmissaan. Eikä niille munattomille tule jälkipolveakaan.
Kun sinusta aika jättää, saaristohuvilasi ränsistyy ja myydään halvalla huutokaupalla. Sinne ei ole halukkaita menossa, eikä vätyspoikasi osanneet hoitaa paikkoja kuntoon. Siinä sinun unelmasi valuu, kuin hiekka tiimalasissa ja muuttuu tyhjäksi tomuksi.
Kiukuttele haudassa sitten... hähä!!! xD
[/quote]
Miten tämä teksti on saanut niin kovasti tykkäyksiä? Tämä kirjoittaja haukkuu täysin tuntemattoman ihmisen ja hänen lapsensa, syystä??? Henkilö kenet hän haukkuu, toivoo vain poikansa valitsevan vaimon joka ei käytä YHTEISIÄ lapsia valtakapulana. Minusta ihan järkevä toive.
[/quote]
No onneksi tuollaisille miniöille voi tehdä ylläripyllärin testamentissa ja sulkea lasten puolisot ulos perinnöstä.
Siinä sitten temmeltää lastensa kanssa ja selittelee niille, miksi ei antanut niiden tutustua isän puolen vanhempiin ja miksi se isikin lopulta kyllästyi valtapeliä harrastavaan vaimoonsa ja lähti läiskimään.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 21:57"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 20:11"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 19:09"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 18:16"]Ja meillä miniä inisi, kun ei kutsuttu juhannuksena mökille. Eikä koko kesänä. Tämä on meidän perheen kesäparatiisi, johon ei kaivata ulkopuolisia tekemään töitä tai nauttimaan levosta.
[/quote]
[/quote]
Voi kuule, minulla on ihan kivat tyttäret ja heillä mukavat lapset. Panostan heihin ja annan miniän kiehua liemessään. Tietty sitä sukujuhlissa harmittaa, kun sanon kaikille, että pojan perheen lasten kanssa en ole ollut tekemisissä, kun niillä on käytöshäiriöitä. Tai kun kustannan tyttäret perheineen talvilomalle Alpeille laskettelemaan.
Miniän lapset eivät ole lapsenlapsiani, joten minun ei tarvitse muistaa heitä mitenkään. Eikä heidän minua.
[/quote]
Aika hurjaa! Ei sillä että 2 naista tarvisi saman katon alla asua tai oleskella pidempään, mutta että noin lapsenlapsistakin puhutaan!
[/quote]
Jos miniä ei anna anopin tavata lapsenlapsiaan, niin nehän on outoja lapsia, kun niihin ei ole syntynyt tunnesidettä. Ei kai kukaan oudoille lapsille maksa lomamatkoja tai muutenkaan anna lahjoja. Jos miniä haluaa omistaa lapset ja kiristää anoppiaan hyppimään pillunsä mukaan lapsilla, niin pitää muistaa, että niin makaa, kuin petaa.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 22:14"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 20:59"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 20:23"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 20:15"]
Meillä miniällä ei ole mitään tekemistä muun perheen kanssa. Viettäkööt ihan sellaisen juhannuksen kuin haluaa ihan siellä, missä haluaa. Kunhan ei tule meidän mökille.
[/quote]
Siis mistä näitä katkeria naisia oikein sikiää? Olitpa sitten anoppi tai se antileppoisa miniä? Myykää oikeasti kaikki mökit. Ostajissa jos on anoppia tai miniää, älkää nyt niille ainakaan...
[/quote]
En tarvitse miniää mökilleni! Osaan itse siivota, korjata, kunnostaa ja lepäillä. Jos miniä haluaa mökkeillä, en keksi yhtäkään syytä, miksi hänen olisi oltava minun kanssani samalla mökillä. Vuokratkoon oman, juhannuksena hinnat olivat 300 e - 4500 e eli sopiva löytyy ihan varmasti.
[/quote]
Saat varmasti siivoilla ja korjailla siellä yksin. Ikää valitettavasti karttuu... Poikasiko sitten kelpaa apumieheksi, vaikka MINIÄLLÄ ja pojalla olisikin omat talot ja mökit, joita hoitaa? Pitäähän se SINUN mökki laittaa ykköseksi, viis pojan arjesta. Täh?!
[/quote]
Mökin voi myydä pois ja tuhlata rahat. Tai sitten tyttöjen miehet mielellään tulevat auttamaan, samalla kun tuovat lapsenlapsia kylään. En ole kyllä elämäni aikana nähnyt yhdenkään miniän auttavan anoppiaan esim. halkojen hakkaamisessa, mutta lukemattomia vävypoikia olen nähnyt auttelemassa monissa hommissa. En yhtään ihmettele, että tyttärien perheet ovatkin läheisempiä.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 18:31"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 18:16"]
Ja meillä miniä inisi, kun ei kutsuttu juhannuksena mökille. Eikä koko kesänä. Tämä on meidän perheen kesäparatiisi, johon ei kaivata ulkopuolisia tekemään töitä tai nauttimaan levosta.
[/quote]
Hirveä ihminen jos pitää poikansa puolisoa ulkopuolisena henkilönä. Pitäköön paskansa ja mädäntyköön helvetissä.
[/quote]
No, meillä minä olen edelleen ulkopuolinen ihminen, jolle ei tarvitse kertoa asioista yhtään mitään. Selän takana puhutaan sitten kaikenlaista, jotka saan kiertokautta kuulla. Kasvokkain ollaan yhtä hymyä.
Olen ollut mieheni kanssa 30 vuotta. Pahinta tässä on se, että myös mieheni on omaksunut tämän äitinsä ja isänsä asenteen eli minä, hänen vaimonsa ja lastensa äiti, olen ulkopuolinen. Minulle ei tarvitse kertoa juuri mitään, ihan sama, mistä asiasta on puhe. Äidille puhutaan asioista sitäkin enemmän....
Nyt olen vain saanut tarpeekseni, en enää jaksa tätä. Lapset ovat isoja, ei minun enää tarvitse sietää tätä kohtelua miehen ja sukunsa puolelta. Nuorena sitä vielä oli siinä uskossa, että kaikki muuttuu ja elämä on ihanaa, mutta nyt on silmät avautuneet. Mikään ei muutu: kun lapsuudenkodissa on opetettu, että äiti ja isä ovat maailmannapa ja oma vaimo ei ole mitään, niin ei se asenne siitä mihinkään muutu. Tämä suhde oli tässä, vihdoinkin. Kaikkeni yritin, mutta on pakko myöntää tappioni.
Asioista pitäisi puhua oikeasti, ennen kuin jommasta kummasta vanhemmasta aika jättää. Välejäneimåitäisi mitättömästä asiasta pistää poikki. Puhuminen tuntuu olevan vanhoille vaikeaa. Kokemusta on.mkuolemaa einhaluta tietenkään miettiä, mutta kun se kuitenkin tulee, on melkoinen savotta selvitettävänä, missä mikäkin paperi on. Samalla puhuessa voisi selvittää mökkiin ja muuhun omaisuuteen liittyvät asiat ja toiveet. Näin mikäli,kaikki perheenjäsenet ovat ns normaalijärkisiä ja -käytöksisiä. Jos perheessä on mustialampaita, suosikkeja jne myrkyttyy suhteet västämättä jopa eri sukupolvien mittaisiksi. Olen itsevseurannutvsivusta, kun pieneltä tuntuva metsänmyyntijuttu oli vienyt 40 vuodeksi veljesten välit samalla paikkakunnalla! Olkaa siis itse armollisia muita kohtaan! Vanhemmille ikäpolville omaisuus ja raha-asiat ovat hyvin merkitykellisiä ja arkoja mutta siltikin niistä pitäisi keskustella! Mietin myös miten pätkätöiden ja työttömyyden Suomessa perhesuhteissa vointulla vääristyneitä asenteita, kunnjokunleimataan hyökiöksi eikä hänelle haluta jättää mitään. Ihmisen pitäisi siis ansaita työllään omaistensa asiallinen kohtelu. Kovaa peliä pelataan monesti.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 18:16"]
Ja meillä miniä inisi, kun ei kutsuttu juhannuksena mökille. Eikä koko kesänä. Tämä on meidän perheen kesäparatiisi, johon ei kaivata ulkopuolisia tekemään töitä tai nauttimaan levosta.
[/quote]
Olisit varmaan ihanaa seuraa. Miniää varmaan harmittaa, kun ei kutsu käyntyt.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 18:37"]Olen valmis tekemään töitä, mutta minusta on liikaa että kello pistetään juhlapyhänä pirisemään seitsämältä ja tehtävistä hommista tehdään lista. Tauot ovat merkki siitä että olet typerä kaupunkilainen joka ei ymmärrä sitä että mökki on työleiri eikä mikään kesäkoti.
[/quote]Anopilla olisi ollut katsottuna pojalle joku kotikylän tyttö, mutta se meni ottamaan jonku kaupunkilaishuoran. Siitähän tässä vain on kyse.
Katsoitteko muuten sen "Kaupunki ilman naisia"? Se Amerikkalainen versio, jossa oli mielenkiintoinen äiti. Hän oli aivan järkyttynyt , kun 21vee palopäällikkö poika kosi naisystäväänsä. Aika creepyä, sen äidin käytös. Hui. Mökkeily olisi varmaan todella hienoa anopin kanssa...
Ei voi olla totta. Aivan kamala anoppi. Mikä ihmeen pakko on juhannuksena raataa kellon ympäri? Kyllä silloin kuuluu rentoutua, kyllä aattoiltana pitäisi muutama punkku saada kietasta. Varsinkin, kun on jo tehnyt oman osansa töistä.
Olen kieltämättä kiitollinen omasta anopistani. Toimeen tulemme hyvin, vaikka ei nyt ihan bestiksiä olla. Vietämme miltei koko kesän mieheni kanssa anopin ja apen luona, koska emme kumpikaan saaneet kesätöitä opiskelupaikkakunnalta. Ja ilomielin ovat ottaneet minutkin vastaan. Ruuanlaittoon ja siivoukseen osallistun enemmän kuin mieheni ja hänen kotona asuva pikkusiskonsa, mitä anoppi selkeästi arvostaa. Kaikki talon ikkunat olen lupautunut pesemään, mistä kuulemma vaativat maksaa korvauksen? Hullua minusta, mutta maksavat miehellenikin pientä palkkaa erinäisistä urakoista.
Kaiken kaikkiaan myötätuntoni sulle ap, vissiin oli viimenen mökkireissu anopin kanssa!
En tee vieraiden ihmisten mökeillä mitään kunnostustöitä. Jos se on ehtona mökkivierailuille, voin ihan hyvin jäädä kotiinkin. Mitään niin ihmeellistä yhdenkään anopin mökillä voi olla, että sen vuoksi pitäisi tuhlata aikaansa fyysisissä töissä. Olisin antanut hymyillen listan takaisin ja sanonut: "Kiitos, mutta me tulimme tänne ihan vain rentoutumaan."
En mäkään ymmärrä, miksi hommat piti juhannukselle jättää?
Onhan tässä aikaa ollu vaikka miten anopilla ja apuvoimilla laittaa mökki siihen kuntoon, ettei juhannuksena tarvitsisi seitsemältä mennä aittaa korjaamaan..
Tai vaihtoehtoisesti lykätä hommia heinäkuulle, joita ei tarvitse heti hoitaa.
Voihan kaikki korjaushommat sopia suvun kesken, että pidetään joukolla talkoot, että saadaan asiat kuntoon ja sitten mökkeillessä tarvitsee vain huolehtia pienemmistä asioista, kuten vaikka rikkaruohoista yms.