Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Juhannus anopin kanssa = Kuin suoraan painajaisesta

Vierailija
22.06.2014 |

Saavuimme mökille torstai aamuna. Päästyämme ovesta sisään anoppi tuli luokseni listan kanssa ja sanoi että listalla olevat asiat ovat minun hommani. Hän antoi myös miehelle oman listan.
Ajattelin että no, ihan kiva että anoppi sanoo mitä pitää tehdä niin ei tarvitse sitten kysellä ja ihmetellä.
Iltaan mennessä olimme saaneet hommat hoidettua. Emme juurikaan pitäneet mitään taukoja, ruuan lisäksi.
Kun sitten istuskelimme terassilla illalla nauttimassa ensimmäisiä viinilasillisia anoppi tuli terassille karjumaan että aiommeko aloittaa nyt jo "sen ryyppäämisen". No, emme varsinaisesti ryyppää vaan juomme lasin tai kaksi viiniä, juhlapyhinä sitten satunnaisesti hieman enemmän. Sanoimme nätisti anopille että kyse ei ole mistään ryyppäämisestä vaan muutamasta viinilasillisesta johon anoppi vain tuhahti että ne muutamat kyllä tiedetään ja poistui paikalta loukkaantuneena.
Aamulla heräsin järkyttävään herätyksellon pirinään. Ihmettelin että mitä ihmettä sillä en ollut laittanut herätystä soimaan. Hetken päästä selvisikin että herätyksen takana oli anoppi. Kello oli 07.00. Tehtävänä oli kuulemma vielä vaikka mitä joten oli noustava ylös, koska aikaa ei tosiaan ollut hukattavaksi. Aamukahvien jälkeen puuhastelimme koko aamupäivän jonka jälkeen aloimme laittaa ruokaa. Ruuan jälkeen menimme pienille päiväunille. Kun heräsimme anoppi totesi jotakin tyyliin meni sitte makailuksi. Sanoin että väsytti hieman joten ajattelin että pienet päiväunet voisi piristää. Anoppi pokkana vain totesi että ei tänne kyllä makaamaan olla tultu. No, illalla sitten grillasimme jne. Puoli yhdeksän maissa illalla anoppi ilmoitti että on aika mennä nukkumaan jotta jaksaa sitten huomenna puuhastella. Tässä kohtaa minulla napsahti ja sanoin anopille että minä ainakin olen tullut tänne rentoutumaan, mutta voin kyllä myös tehdä niitä hommiakin eli pelkäksi makaamiseksi ei ole menossa. En silti jaksa mitään aikataulutettua hikihatussa puurtamista. Anoppi loukkaantui ja sanoi että en minä tietenkään kaupunkilaisena voi ymmärtää että mökkeily ei ole mitään pelkkää lomailua. Niin, ei todellakaan, ainakaan anopin kanssa, kaukana siitä! Juhannuspäivä menikin sitten anopin mykkäkoulua katsellessa. Toivottavasti muilla oli kivempi juhannus.

Kommentit (148)

Vierailija
141/148 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seliseli

Vierailija
142/148 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä viitsi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/148 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku keksiä jo uudenlaisen provon, nää anoppiprovot on saatanan tylsiä.

Vierailija
144/148 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Meillä anoppi jostain syystä jota kukaan ei tiedä inhoaa minua. Olen aina hieman varuillaan kun hänen mökilleen pitää mennä. Nyt hän ilmoitti että ikkunat pitää pestä, mm. Ruoan tein minä jonka ilmoitti syötyään että ei ollut hyvää. (aamulla kuulin jollekin puhelimeen kertovan kuinka hyvä ruoka eilen oli). Minä kuulemma jätän astioita ympäriinsä (minä olen tiskannut kokoajan) ja roskaan niin että minun täytyy imuroida (elän ihan kuin kotonakin eikä ole roskia). Muurahaiset tuli sisälle, minä kuulemma toin ne koska ikinä aiemmin ei ole ollut...... Tämä on kidutusta.

Minäkin inhoan sinua, enkä (onneksi) edes tunne sinua.

Vierailija
145/148 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveä eukko. Anopit on vaan.. No, ei kovinkaan rakastettavia. Kestän anoppiani maksimissaan viikon, sitten napsahtaa. Odottakaa vaan sitten kun teillä on lapsi tai pari, yleensä muuttuu vaan kaameemmaksi kun anoppi on huolissaan siitä miten napero on hoidettu. Tunnistan kyllä että oma äitinikäön ei ole mikään ihana anoppi veljen avovaimoa kohtaan.

Anopit on yleisesti ottaen kamalia.

Ei kaikki anopit ole kamalia. Mun vaimolla on tooosi mukava ja reilu anoppi.

Vierailija
146/148 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No johan akat pääsivät vauhtiin. Aika hiljaista onkin ollut viime aikoina.

Vierailija
147/148 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku keksiä jo uudenlaisen provon, nää anoppiprovot on saatanan tylsiä.

Niin varsinkin nämä seitsemän vuotta vanhat.

Vierailija
148/148 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tututut