Juhannus anopin kanssa = Kuin suoraan painajaisesta
Saavuimme mökille torstai aamuna. Päästyämme ovesta sisään anoppi tuli luokseni listan kanssa ja sanoi että listalla olevat asiat ovat minun hommani. Hän antoi myös miehelle oman listan.
Ajattelin että no, ihan kiva että anoppi sanoo mitä pitää tehdä niin ei tarvitse sitten kysellä ja ihmetellä.
Iltaan mennessä olimme saaneet hommat hoidettua. Emme juurikaan pitäneet mitään taukoja, ruuan lisäksi.
Kun sitten istuskelimme terassilla illalla nauttimassa ensimmäisiä viinilasillisia anoppi tuli terassille karjumaan että aiommeko aloittaa nyt jo "sen ryyppäämisen". No, emme varsinaisesti ryyppää vaan juomme lasin tai kaksi viiniä, juhlapyhinä sitten satunnaisesti hieman enemmän. Sanoimme nätisti anopille että kyse ei ole mistään ryyppäämisestä vaan muutamasta viinilasillisesta johon anoppi vain tuhahti että ne muutamat kyllä tiedetään ja poistui paikalta loukkaantuneena.
Aamulla heräsin järkyttävään herätyksellon pirinään. Ihmettelin että mitä ihmettä sillä en ollut laittanut herätystä soimaan. Hetken päästä selvisikin että herätyksen takana oli anoppi. Kello oli 07.00. Tehtävänä oli kuulemma vielä vaikka mitä joten oli noustava ylös, koska aikaa ei tosiaan ollut hukattavaksi. Aamukahvien jälkeen puuhastelimme koko aamupäivän jonka jälkeen aloimme laittaa ruokaa. Ruuan jälkeen menimme pienille päiväunille. Kun heräsimme anoppi totesi jotakin tyyliin meni sitte makailuksi. Sanoin että väsytti hieman joten ajattelin että pienet päiväunet voisi piristää. Anoppi pokkana vain totesi että ei tänne kyllä makaamaan olla tultu. No, illalla sitten grillasimme jne. Puoli yhdeksän maissa illalla anoppi ilmoitti että on aika mennä nukkumaan jotta jaksaa sitten huomenna puuhastella. Tässä kohtaa minulla napsahti ja sanoin anopille että minä ainakin olen tullut tänne rentoutumaan, mutta voin kyllä myös tehdä niitä hommiakin eli pelkäksi makaamiseksi ei ole menossa. En silti jaksa mitään aikataulutettua hikihatussa puurtamista. Anoppi loukkaantui ja sanoi että en minä tietenkään kaupunkilaisena voi ymmärtää että mökkeily ei ole mitään pelkkää lomailua. Niin, ei todellakaan, ainakaan anopin kanssa, kaukana siitä! Juhannuspäivä menikin sitten anopin mykkäkoulua katsellessa. Toivottavasti muilla oli kivempi juhannus.
Kommentit (148)
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 18:22"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 18:16"]
Ja meillä miniä inisi, kun ei kutsuttu juhannuksena mökille. Eikä koko kesänä. Tämä on meidän perheen kesäparatiisi, johon ei kaivata ulkopuolisia tekemään töitä tai nauttimaan levosta.
Ehkä kannattaa olla väleissä anopin kanssa, jos huvilaloma saaristossa kiehtoo.
[/quote] En sanonut että olisin kaivannut huvilomaa. Olen jo moneen otteeseen sanonut ettei töiden tekemisessä mökillä ole mitään ongelmaa, vaan siinä että anopin piti tehdä siitä työleiri. Ymmärrän että mökin ylläpito vaatii työtä, mutta työleiriä siitä ei tarvitse tehdä. PS. Emme ole vieläkään ängenneet anopin riesaksi vaan meidät kutsuttiin. Huokaus...
[/quote]
Miten ne työt tulee tehtyä, jos niitä ei tehdä?
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 18:33"]
Ja meillä miniä inisi, kun ei kutsuttu juhannuksena mökille. Eikä koko kesänä. Tämä on meidän perheen kesäparatiisi, johon ei kaivata ulkopuolisia tekemään töitä tai nauttimaan levosta.
[/quote] En sanonut että olisin kaivannut huvilomaa. Olen jo moneen otteeseen sanonut ettei töiden tekemisessä mökillä ole mitään ongelmaa, vaan siinä että anopin piti tehdä siitä työleiri. Ymmärrän että mökin ylläpito vaatii työtä, mutta työleiriä siitä ei tarvitse tehdä. PS. Emme ole vieläkään ängenneet anopin riesaksi vaan meidät kutsuttiin. Huokaus...
[/quote]
[/quote]
Ap:han ei suinkaan valittanut siitä että pitää tehdä töitä. Se selviäisi sullekin jos lukisit ketjun ajatuksella.
Nämä uhrautujamartyyrianopit kuvittelevat että se heidän rupinen läävänsä jossain hevonvitussa on joku paratiisi, jonne kaikki haaveilee pääsevänsä. Sitten yritetään teettää paskamaisia hommia sillä varjolla että pääsevät nauttimaan mökkeilystä. Ei muuten ihan oikeasti kiinnosta vähääkään. Seuraavalla kerralla mökkeilukutsuun vastataan kohteliaasti että ei kiitos.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 18:33"]
[/quote]
[/quote] Olen valmis tekemään töitä, mutta minusta on liikaa että kello pistetään juhlapyhänä pirisemään seitsämältä ja tehtävistä hommista tehdään lista. Tauot ovat merkki siitä että olet typerä kaupunkilainen joka ei ymmärrä sitä että mökki on työleiri eikä mikään kesäkoti.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 18:32"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 18:31"]
[/quote]Hirveä ihminen jos pitää poikansa puolisoa ulkopuolisena henkilönä. Pitäköön paskansa ja mädäntyköön helvetissä.
[/quote]
Pitäähän ap:kin anoppiaan ulkopuolisena henkilönä. Hänkö ei ole paska?
[/quote]Oliko kommetti ap:lle? Tollo!
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 11:11"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 21:57"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 20:11"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 19:09"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 18:16"]Ja meillä miniä inisi, kun ei kutsuttu juhannuksena mökille. Eikä koko kesänä. Tämä on meidän perheen kesäparatiisi, johon ei kaivata ulkopuolisia tekemään töitä tai nauttimaan levosta.
[/quote]
Just joo. Samat sulle. Ehkä kannattaa olla väleissä jos haluaa ylipäätään suhteen tuleviin lapsenlapsiin. Ystävyys on kuule kahden kauppa! Siinä molempien täytyy kunnioittaa toista eikä vain miniän nuolla anopin persettä!
[/quote]
Voi kuule, minulla on ihan kivat tyttäret ja heillä mukavat lapset. Panostan heihin ja annan miniän kiehua liemessään. Tietty sitä sukujuhlissa harmittaa, kun sanon kaikille, että pojan perheen lasten kanssa en ole ollut tekemisissä, kun niillä on käytöshäiriöitä. Tai kun kustannan tyttäret perheineen talvilomalle Alpeille laskettelemaan.
Miniän lapset eivät ole lapsenlapsiani, joten minun ei tarvitse muistaa heitä mitenkään. Eikä heidän minua.
[/quote]
Aika hurjaa! Ei sillä että 2 naista tarvisi saman katon alla asua tai oleskella pidempään, mutta että noin lapsenlapsistakin puhutaan!
[/quote]
Jos miniä ei anna anopin tavata lapsenlapsiaan, niin nehän on outoja lapsia, kun niihin ei ole syntynyt tunnesidettä. Ei kai kukaan oudoille lapsille maksa lomamatkoja tai muutenkaan anna lahjoja. Jos miniä haluaa omistaa lapset ja kiristää anoppiaan hyppimään pillunsä mukaan lapsilla, niin pitää muistaa, että niin makaa, kuin petaa.
[/quote]
Tuossa aiemmin sanottiin, että miniän lapset eivät ole lapsenlapsia. Toisin sanoen ne lapset ovat miniän aikaisemmasta suhteesta. (Ja näin lapsilla on omat isovanhempansa, jotka huomioivat heidät.)
Jotkut eivät osaa vain olla, rentoutua ja seurustella leppoisasti muiden kanssa. Työleirimentaliteetilla vain peitetään tämä puute itsessä tai sitten oikeasti nautitaan jatkuvasta puuhastelusta.
'
Sitä en tajua, että juuri juhannukseksi pitää kasata hommia jotka voisi tehdä muulloinkin. Jos arvostaa ja tykkää vieraistaan ei heitä laita tekemään töitä noin paljon. Osallistuminen ruokien ostamiseen, ruuanlaittoon ja vaikka saunan lämmitykseen riittää.
Minä olen ratkaissut mökki-anoppi ongelman siten että en mene sinne.
Siellä mökki ei ole työleiri muille kuin miehelleni, joka on "myyty" koko suvulle tekemään "pikku-hommia". Mieheni on tietyn alan ammattilainen ja suku käyttää heti hyväkseen ilmaisen ammattilaisen suvussa kun hän tulee lomailemaan. Ukko painaa töitä aamusta iltaan siellä ja minä ja lapset sitten istutaan mökillä.
Anoppi ei anna muiden tehdä mitään. Grilli on vain makkaran grillaukseen. Muuta ei voi grillata, tulee karsinogeenejä ja saa syövän. Ruokaa hän tekee aina siten että perunoita on liian vähän.... Mielummin kuulemma niin kuin että jää yli. Leivän leikkeleitä pihtaa jääkaapissa ja niitä pitää erikseen pyytää. Joka aamu. On olevinaan yllättynyt että tarvitaan niitäkin vielä.
Mökillä on tuhat sääntöä. Jos sataa niin pitää kulkea rantaan tuosta ja jos ei sada pitää kulkea tuosta...eri reittiä siis. Vessassa ei saa pissata vaan jonnekin puskaan. Vain isompi hätä vessaan. Jne.
Mutta olen jo yli 5 v. Välttänyt menemistä sinne. Vain yksi pakollinen sukujuhla on ollut ja edelleenkin oli mökin säännöt "kohdallaan".
En ymmärrä miksi sinne mökille pitää esim juhannuksena mennä ahertamaan, suurimmalle osalle se juhannuskin on semmoinen rentoutumisen aika. Me pidetään mökillä keväällä/alkukesästä ne talkoot niin juhannuksen ja loppukesän voi olla rennosti. Toki jos mökki nyt on monen sadan kilometrin päässä niin eri asia.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 17:47"]
Sama täällä, entisessä elämässä kävimme mökillä ja kivointa oli olla oman perheen kanssa ja annas olla jos anoppi ja appi olivat myös siellä. Appiukko oli onneksi rento ja ymmärsi myös ns makoilun. Anoppi esitti marttyyria. Jos menit tarjoutumaan avuksi vaikka perunoiden pesussa niin "ei tarvii, kyllä minä..." ja sitten kun meni itse meni pesemään niin alkoi napina että kyllä tässäkin on hommaa... Tiskamaan tarjouduin monesti niin "ei tarvii..." Jossain vaiheessa tajusin että ei luottanut minun tiskaustaitoihini ja ei siksi antanut. Mieleenpainuvin kohtaus oli kun olimme isolla porukalla kahvittelemassa ja kahvi loppui. Mieheni sanoi että jos minä menisin keittämään?? Siihen anoppi suureen ääneen että "ei se kuiteskaan osaa edes kahvia keittää!!" sen kuultuani päätin että en tikku laita ristiin kyseisessä paikassa ja en laittanut. Mulla meni makoiluksi :D No se ajanjakso on ohi ja kyseistä anoppia ei tarvitse enää katsella ;)
[/quote]
Miehesi ei osannut keittää itse kahvia vaan ehdotti sinua, wau mikä mies :D
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 20:11"][quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 19:09"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 18:16"]Ja meillä miniä inisi, kun ei kutsuttu juhannuksena mökille. Eikä koko kesänä. Tämä on meidän perheen kesäparatiisi, johon ei kaivata ulkopuolisia tekemään töitä tai nauttimaan levosta.
[/quote]
Just joo. Samat sulle. Ehkä kannattaa olla väleissä jos haluaa ylipäätään suhteen tuleviin lapsenlapsiin. Ystävyys on kuule kahden kauppa! Siinä molempien täytyy kunnioittaa toista eikä vain miniän nuolla anopin persettä!
[/quote]
Voi kuule, minulla on ihan kivat tyttäret ja heillä mukavat lapset. Panostan heihin ja annan miniän kiehua liemessään. Tietty sitä sukujuhlissa harmittaa, kun sanon kaikille, että pojan perheen lasten kanssa en ole ollut tekemisissä, kun niillä on käytöshäiriöitä. Tai kun kustannan tyttäret perheineen talvilomalle Alpeille laskettelemaan.
Miniän lapset eivät ole lapsenlapsiani, joten minun ei tarvitse muistaa heitä mitenkään. Eikä heidän minua.
[/quote]
Kenen poika se sun miniän mies sitten on? Jos hänen lapsensa eivät ole lapsenlapsiasi?
Osa näistä mökkihelveteistä voi selittyä alkavalla muistisairaudellakin. Muisti ei niissä ole aina ensimmäinen rappeutuja, vaan oireet voivat alkaa juuri tuollaisella oikeassaolemisella, jossa ei ole mitään neuvotteluvaraa. Jos ihminen on alunperinkin hankala persoona, se helposti peittää totuuden pitkään, ja omaiset ovat aivan uuvuksissa ennen kuin vaivan luonne selviää dramaattisten muistioireiden myötä, ehkä vasta kymmenen vuodenkin päästä. Ja samalla helpottava lääkitys myöhästyy pahasti, koska maahan lyötyjen omaisten kyky hakea apua raivokkaasta vastarinnasta huolimatta on heikko.
Lääkäri taas tajuaa tilastojen mukaan tilanteen kaksi vuotta omaisten jälkeen, ja mmse voi pitkään olla erinomainen. Kuitenkin sitä tuijotetaan terveydenhuollossa, samoin kuin sivuutetaan omaisten kertomus, vaikka tämä yksisilmäisyys tuhoaa sukuja. Niin kauan kuin muistin heikkenemistä ei pystytä pyydystämään alkuvaiheessa, tähän ongelmaan ei auttaisi edes vanhusten rutiinitestaaminen.
Jos teillä on tuollainen muiden rajoista piittaamaton pässinpää suvussa, yrittäkää huolehtia, että ette anna sen kuitenkaan hajoittaa ja hallita. Yhdistäkää voimanne kaikessa hiljaisuudessa ja despootin selän takana, jolloin yksittäinen uhri kokee vähemmän tarvetta alkaa riidellä lillukanvarsista. Puhukaa siitä, mikä on kohtuullista, ensin keskenänne, pyytäkää ja antakaa toisillenne tukea. Jos muu ei auta, niin unohtakaa rehellisyyden yms vaatimukset - ne toimivat silloin, kun niiden kohde pystyy hyödyntämään kuulemansa jollain tavalla, joka ei ole tuhoava. Jästipää helposti vain ahdistuu mistä tahansa palautteesta ja käytös huononee entisestään.
Puhukaa siitä keskenänne, millä tavoin voitte itse purkaa sähikäisen aiheuttamaa painetta tukeutuen toisiinne. Se jota kohdellaan kaltoin, poistuu lepäämään, ja muut kuuntelevat kohteliaasti ja pikkuisen myötäillen kaikki valitukset ja vaikka lupaavat yrittää puhua tämän sätityn kanssa. Ja sitten tekevätkin niin, mutta eivät siitä, mistä despootti haluaisi. Joka kerran kun hampaat iskevät kiinni, teette kahta enemmän töitä korjataksenne vauriot ja lujittaaksenne patoa. Jos se tuntuu epärehelliseltä, miettikää, että toimitte kuitenkin hankalan ihmisen omaksi hyväksi. Se päivä tulee, jolloin hän on suvun armoilla, ja olisi parempi, että kiirastulivaiheessa suku oppisi pitämään yhtä, kuin että opitaan luikkimaan kukin omaan koloon.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 12:23"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 20:11"][quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 19:09"] [quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 18:16"]Ja meillä miniä inisi, kun ei kutsuttu juhannuksena mökille. Eikä koko kesänä. Tämä on meidän perheen kesäparatiisi, johon ei kaivata ulkopuolisia tekemään töitä tai nauttimaan levosta. Ehkä kannattaa olla väleissä anopin kanssa, jos huvilaloma saaristossa kiehtoo. [/quote] Just joo. Samat sulle. Ehkä kannattaa olla väleissä jos haluaa ylipäätään suhteen tuleviin lapsenlapsiin. Ystävyys on kuule kahden kauppa! Siinä molempien täytyy kunnioittaa toista eikä vain miniän nuolla anopin persettä! [/quote] Voi kuule, minulla on ihan kivat tyttäret ja heillä mukavat lapset. Panostan heihin ja annan miniän kiehua liemessään. Tietty sitä sukujuhlissa harmittaa, kun sanon kaikille, että pojan perheen lasten kanssa en ole ollut tekemisissä, kun niillä on käytöshäiriöitä. Tai kun kustannan tyttäret perheineen talvilomalle Alpeille laskettelemaan. Miniän lapset eivät ole lapsenlapsiani, joten minun ei tarvitse muistaa heitä mitenkään. Eikä heidän minua. [/quote] Kenen poika se sun miniän mies sitten on? Jos hänen lapsensa eivät ole lapsenlapsiasi?
[/quote]
Nykyisten ussperheiden aikana miniällä voi olla omia lapsia edellisestä liitosta, eikö niin :)
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 18:03"]
Kiitos Isä taivaan siitä, että ainokaisemme on tyttö. Minä en koskaan tule olemaan anoppi naispuoliselle ihmiselle. Kiitos vielä kerran!
[/quote]
Sinä olet luultavasti jonkun miniä, samoin tyttärestäsi tulee todennäköisesti jossain vaiheessa jonkun miniä. Mikä teissä on niin kamalaa, että tuntematta voi tuomita ja todeta, ettei ikinä haluaisi miniää?
Muutenkaan en ymmärrä lainkaan näitä täällä huutelevia anoppeja. Pelkäättekö jotenkin menettävänne poikanne vai miksi ette voi kuvitellakaan sietävänne miniöitä, vaikka ette olisi edes tavanneet heitä? Ymmärrättekö te lainkaan, että puhutte omien lastenne rakkaimmista ihmisistä? Miten voitte tuomita heidät tutustumatta edes? Olisin todella loukkaantunut ja vihainen, jos oma äitini tai omat vanhempani suhtautuisivat noin minun puolisooni. Jos välit poikiinne jossain vaiheessa kärsivät, on syynä todennäköisimmin teidän vihamielinen suhtautumisenne.
Sanomattakin lienee muuten selvää, että myös miniöiden ja vävyjen on kohdeltava appivanhempiaan hyvin.
Minulla on onneksi aivan huippuanoppi, samoin mieheni tulee loistavasti toimeen minun äitini kanssa. Tulemme anopin kanssa todella hyvin juttuun, hän kohtelee minua kuin omaa tytärtään. Voimme hyvin jutella pitkään ja viettää aikaa yhdessä. Hän ilahtuu nähdessään meidät, ja me käymme huomattavasti mieluummin mukavan ja vastaanottavaisen anopin luona kuin vihamielisesti suhtautuvan. Tietysti jos haluaa erakoitua ja katkaista välit lapsiinsa, kannattaa suhtautua ilkeästi heidän puolisoihinsa ja kohdella heitä törkeästi.
Aiheesta on siksikin hyvä puhua, että kun nykyinen konservatiivinen ikäluokka tulee ikään, jossa takuukilometrit ovat täynnä, tämä ilmiö voimistuu. Suomalainen anoppi on ollut siitä mukava, että hänellä on yleensä ollut muitakin pätemisen aiheita kuin oma perhe. Kun on käännytty perheeseenpäin ja monella työura menee päreiksi ja yhteiskunnan turvaverkkojen heikkeneminen aiheuttaa pelkoja ja ripustautumista omiin lapsiin, miniän ja anopin suhde muuttuu paitsi ladatummaksi, myös sillätapaa vaaralliseksi, että heidän kuitenkin pitäisi kyetä yhteistyöhön, johon heidän ei ole ollut pakko opetella pienestä pitäen, kun on voinut luottaa pärjäävänsä ilmankin.
Nyt jo tulee mielenkiintoiset ajat, kun sudeettisuomalaiset aktiivieläkeläiset alkavat valua sukujensa turviin, vaikka eivät itse ole olleet hoitamassa lapsenlapsiaan. Veikkaan, että tulevien vuosien aikana nähdään paljon surullisia vanhuskohtaloita. Ikään kuin niitä ei olisi jo nyt riittävästi.
Pitäisikö järjestää vanhustenhoidon tutustumiskursseja, joissa itse kukin voisi käydä keräämässä pohjatietoja vaihtoehdoista ja todellisuudesta mainoslauseiden takaa tehdessään tulevaisuudenratkaisujaan? Samalla voisi opetella perustaitoja ja tehdä vapaaehtoistyötä, jos rahkeita riittää. Eläkkeelle jo päässeet hoitajat voisivat vetää niitä. Osanottajat voisivat olla hyvinkin halukkaita maksamaan pientä korvausta saamastaan perehdytyksestä, josta heille itselleen saattaa vielä olla mittaamaton hyöty. Jo nyt omaisen osa on vaikea, jos ei tiedä etukäteen vanhustenhoidosta paljonkaan. Puhumattakaan vanhuksesta itsestään. Miettikää tilannetta muutaman vuoden sisään, kun hoidettavien määrä paisuu ja rahat vain vähenevät.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 17:52"][quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 17:11"]
Saavuimme mökille torstai aamuna. Päästyämme ovesta sisään anoppi tuli luokseni listan kanssa ja sanoi että listalla olevat asiat ovat minun hommani. Hän antoi myös miehelle oman listan.
Ajattelin että no, ihan kiva että anoppi sanoo mitä pitää tehdä niin ei tarvitse sitten kysellä ja ihmetellä.
Iltaan mennessä olimme saaneet hommat hoidettua. Emme juurikaan pitäneet mitään taukoja, ruuan lisäksi.
Kun sitten istuskelimme terassilla illalla nauttimassa ensimmäisiä viinilasillisia anoppi tuli terassille karjumaan että aiommeko aloittaa nyt jo "sen ryyppäämisen". No, emme varsinaisesti ryyppää vaan juomme lasin tai kaksi viiniä, juhlapyhinä sitten satunnaisesti hieman enemmän. Sanoimme nätisti anopille että kyse ei ole mistään ryyppäämisestä vaan muutamasta viinilasillisesta johon anoppi vain tuhahti että ne muutamat kyllä tiedetään ja poistui paikalta loukkaantuneena.
Aamulla heräsin järkyttävään herätyksellon pirinään. Ihmettelin että mitä ihmettä sillä en ollut laittanut herätystä soimaan. Hetken päästä selvisikin että herätyksen takana oli anoppi. Kello oli 07.00. Tehtävänä oli kuulemma vielä vaikka mitä joten oli noustava ylös, koska aikaa ei tosiaan ollut hukattavaksi. Aamukahvien jälkeen puuhastelimme koko aamupäivän jonka jälkeen aloimme laittaa ruokaa. Ruuan jälkeen menimme pienille päiväunille. Kun heräsimme anoppi totesi jotakin tyyliin meni sitte makailuksi. Sanoin että väsytti hieman joten ajattelin että pienet päiväunet voisi piristää. Anoppi pokkana vain totesi että ei tänne kyllä makaamaan olla tultu. No, illalla sitten grillasimme jne. Puoli yhdeksän maissa illalla anoppi ilmoitti että on aika mennä nukkumaan jotta jaksaa sitten huomenna puuhastella. Tässä kohtaa minulla napsahti ja sanoin anopille että minä ainakin olen tullut tänne rentoutumaan, mutta voin kyllä myös tehdä niitä hommiakin eli pelkäksi makaamiseksi ei ole menossa. En silti jaksa mitään aikataulutettua hikihatussa puurtamista. Anoppi loukkaantui ja sanoi että en minä tietenkään kaupunkilaisena voi ymmärtää että mökkeily ei ole mitään pelkkää lomailua. Niin, ei todellakaan, ainakaan anopin kanssa, kaukana siitä! Juhannuspäivä menikin sitten anopin mykkäkoulua katsellessa. Toivottavasti muilla oli kivempi juhannus.
[/quote]
Luuleekohan miniät ihan oikeasti, että aikuiselle naiselle on mikään nautinto ottaa kotiinsa/mökille jotain vierasta ihmistä, joka suhtautuu jo etukäteen, että miehen äitien täytyy olla perseestä.
Olen itse vanhempi nainen ja kun seuraan töissäkin nuoria naisia, ymmärrän niitä vittumaisia anoppeja todella hyvin. Yritä siinä nyt viettää monta päivää jonkun typerän pimatsun kanssa omassa kodissasi tai omalla mökillä.
Pojilleni olen tehnyt selväksi, että sitten kun vaimoja hommaavat, tämä on minun koti, mökki on minun. Sinne ei sitten tule kukaan nyrpeä pimu valittamaan ja vinkumaan. Vaimokokelaita saa käyttää kotona, mutta asumaan ei minun kotiini jäädä. Kahvit keitän ja olen ystävällinen, mutta se miniä on ihan oikeasti ihan vieras ihminen, vaikka paneekin poikani kanssa. Se ei tee meistä ystäviä.
[/quote]
huh luojan kiitos et ole anoppini! Ennakko-oletuskin on, että miniä on pimatsu, mukavaa!
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 20:17"]Aika harva kehtaa mennä toisten mökeille katsomaan, kun talonväki raataa ja itse istutaan viinipullon kanssa terassilla. Saattaa olla ap:lla menossa jo kymmenes anoppikokelas, harva mies katsoo hyvällä noin huonokäytöksistä puolisoa.
[/quote]
Etkö osaa lukea?
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 18:31"]
[/quote]Hirveä ihminen jos pitää poikansa puolisoa ulkopuolisena henkilönä. Pitäköön paskansa ja mädäntyköön helvetissä.
[/quote]
Pitäähän ap:kin anoppiaan ulkopuolisena henkilönä. Hänkö ei ole paska?