Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harmittaako FB kuulumattomat?

Vierailija
22.06.2014 |

Onko ärsyttävää kun joku tuttusi ei kuulu FB:iin etkä voi tirkistellä?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihminen ei koskaan itse ota aktiivisesti yhteyttä joihinkin ihmisiin, niin silloin hän ei niitä ihmisiä kaipaa. Ihan sama onko facea vai ei. Puhelimet nyt on kaikilla.

Vierailija
22/27 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 16:13"]

Alapeukuttajat on niitä, joilla ei itsellään ole sosiaalista elämää.

minä en kauan jaksa infota enää sitä yhtä, vaan hän tulee jäämään kaiken ulkopuolelle ennen pitkää, ellei itse ala aktiiviseksi kyselijäksi.

[/quote]

Niin se ikävä kyllä on. Meillä vaan tuo Facebookin ulkopuolelle jäänyt on aika keskeinen henkilö ystävissä, joten ei oikein voida jättää ulkopuolelle. Harmittaa vaan, kun nytkin on hänen takiaan tahkottu yhteistä tapaamista hänen, minun ja kahden muun kanssa jo viikon verran näillä tekstiviesteillä, joista ei aina tiedä, kenelle ne ovat milloinkin menneet. Minulla on toisia ystäväporukoita, joissa kaikki kuuluvat Facebookiin. Niissä nämä asiat saadaan äkkiä selville ryhmäviestillä yhdessä illassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka nykyään puhuu / sopii tapaamisistaan Facebookissa? WhatsAppkin on olemassa, paljon kätevämpi kuin joku Facebook

Vierailija
24/27 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 16:24"]

Kuka nykyään puhuu / sopii tapaamisistaan Facebookissa? WhatsAppkin on olemassa, paljon kätevämpi kuin joku Facebook

[/quote]

Tässä kai on kyse lähinnä siitä, mikä se tietyn ystävä- tai harrastuspiirin yhteisten tapaamisten sopimisväline on. Meillä se on Facebook eikä tuo Facebookiton ole Whats Appissakaan. 

Kysyn vain näiltä viisastelijoilta, että miten sovitte jopa kymmenen ihmisen kanssa kaikki tapaamiset kasvotusten tai puhelimitse, jos ette edellisen kerran tavatessanne vielä tiedä seuraavaa aikaa? Näitä on nimenomaan helpottaneet tällaiset viestivälineet, ensin sähköposti ja myöhemmin muut. Todella hankalaa on, jos yksi porukasta ei kuulu samoihin kuin muut.

Vierailija
25/27 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 16:09"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 15:31"]

Ei harmita. Se harmittaa, kun yhden rakkaimman ystävän kanssa yhteydenpito on vähän vaivalloisempaa ja hänelle täytyy muistaa kertoa monet asiat erikseen.

[/quote]

Mistä lähtien normaali yhteydenpito esim. puhelimitse ja kasvotusten on ollut vaivalloista? Juuri tämän takia EN kuulu Facebookiin enkä liity!

[/quote]

Ei minua kiinnosta, mihin sinä liityt. Sanoin vain, että harmittaa, kun muille voin laittaa kätsysti nopean viestin koska vain ja tälle yhdelle en voi. Minua myös harmittaa, että hän jää usein ulkopuolelle ja itsekin harmittelee sitä, mutta se on hänen valintansa. Toki minä pidän häneen yhteyttä, joten ei sinun tarvitse siitä murehtia.

Vierailija
26/27 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 16:17"]

Isoveli tietää just sen mitä sille ihan itse kertoo. Minä en ole laittanut FB:hen mitään noita tietoja mitä tuossa luettelit, että siinähän valvoo sitten vain. Mainoksiakaan en näe yhden yhtäkään, kiitos adblockin.

[/quote]

Niin. Aika moni näyttää kertovan esim. LinkedInille OMAN SÄHKÖPOSTIN SALASANAN! Minun ei tarvitse onneksi olla FB-käyttäjä arvatakseni kuinka helvetisti tyhmempiä ihmisiä siellä vielä saattaa olla.

Puhumaatakaan siitä, että kun olet kirjautuneena feseen niin IHAN ITSE kerrot sille missä menet joka ainut kerta kun näet fb-palikan missä tahansa web-sivulla.

Sille joka valitti siitä miten vaikeaa kaikki oli ennen: joo niin oli, nimittäin suunnitelmien hämmentäminen. Lankapuhelimessa tai peräti kirjeellä hyvissä join sovittiin, että tavataan siellä ja siellä sinä päivänä sitä kuuta kello se ja tämä. Sitten tavattiin ja jos joku ei ollut paikalla niin mitäs ei ollut, eipähän ollut myöskään selittelemässä et "hei eikun mä ajattelin et jos nähtäis kuitenki tuolla ja tuohon aikaan mut emmäsit tiiä kun se riippuu siitä et ehdinks muuttaa yhen toisen suunnitelman".

Vierailija
27/27 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 16:28"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 16:24"]

[/quote]

Tässä kai on kyse lähinnä siitä, mikä se tietyn ystävä- tai harrastuspiirin yhteisten tapaamisten sopimisväline on. Meillä se on Facebook eikä tuo Facebookiton ole Whats Appissakaan. 

Kysyn vain näiltä viisastelijoilta, että miten sovitte jopa kymmenen ihmisen kanssa kaikki tapaamiset kasvotusten tai puhelimitse, jos ette edellisen kerran tavatessanne vielä tiedä seuraavaa aikaa? Näitä on nimenomaan helpottaneet tällaiset viestivälineet, ensin sähköposti ja myöhemmin muut. Todella hankalaa on, jos yksi porukasta ei kuulu samoihin kuin muut.

[/quote]

Tämäpä juuri. Kun kanavia on monia, niin saattaa joutua vähän tasapainottelemaan sen mukaan, mikä on minkäkin yhteisön tavanomaisin yhteydenpitokanava. Itseäni ei enää juurikaan kiinnosta julkaista facebookissa, mutta yhden yhteisön yhteydenpidon kannalta se on tärkeä. Minulla on omat kanavani ystävien kanssa keskustelemiseen, perheenjäsenten kanssa keskustelemiseen ja puolison kanssa viestittelyyn silloin, kun emme ole samassa tilassa.