Harmittaako FB kuulumattomat?
Onko ärsyttävää kun joku tuttusi ei kuulu FB:iin etkä voi tirkistellä?
Kommentit (27)
Ei. En oel kiinnostunut muiden tekemisistä niinkään, vaan siitä että saan itse huomiota heiltä :D
Miten niin TIRKISTELLÄ? Eiköhän jokainen ihan itse valitse mitä sinne Facebookiin laittaa. Jos joku kaverisi kertoo sinulle jonkin asian, tirkisteletkö silloin?
Ja ei, ei ärsytä, vaikka kyllähän se vaikeauttaa yhteydenpitoa vähän kaueampana asuviin. Jää yhteydenpito vähemmälle.
Ei harmita. Se harmittaa, kun yhden rakkaimman ystävän kanssa yhteydenpito on vähän vaivalloisempaa ja hänelle täytyy muistaa kertoa monet asiat erikseen.
Ei, mutta harrastusringissämme yksi ei kuulu ja v*tuttaa viestitellä sille aina erikseen. Kaikkea en viestitä (en edes muista) ja keskusteluista seinällä hän jää paitsi, ja nämä aiheuttavat sen, että hän on usein pihalla kuin lintulauta. Kuin vaikeeta olis liittyä vaikka feikkinimellä?
Harmittaa vain ja ainoastaan se, että yhden kaverin takia on vaikea sopia mitään porukassa, kun hän ei ole Facebookissa. Meitä on siis sellainen neljän kaverin jengi, jotka kaikki asuu eri paikkakunnilla, on eri päivärytmit tällä hetkellä jne. Tämän yhden takia ei sitten voida laittaa ryhmäviestejä Facebookissa eikä se lue sähköpostiakaan, vaikka on yritetty kaivaa vanhat sähköpostitilitkin käyttöön. Joten sitten yritetään laittaa kaikille samoja tekstareita ja sopia sillä tavalla, mutta on vaan niin harvinaisen hankalaa.
Facebook haluaa vain ilmaista tietoa ihmisistä markkinointia varten. Miettikää, millainen tiedosto niillä on teistä, koulutuksestanne, työpaikoistanne, perheestänne, asuinpaikastanne, kavereistanne ja heidän vastaavista tiedoistaan, puhumattakaan siitä, mitä kaikkea tietoa FB saa testeistä joita siellä teette tai leffoista/musiikista/TV-sarjoista /tuotteista joita käytätte ja suositte.... Tämä kaikki ihan ilmaiseksi. Ja pois niitä tietoja ei enää heiltä saa.
Isoveli valvoo.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 15:57"]
Facebook haluaa vain ilmaista tietoa ihmisistä markkinointia varten. Miettikää, millainen tiedosto niillä on teistä, koulutuksestanne, työpaikoistanne, perheestänne, asuinpaikastanne, kavereistanne ja heidän vastaavista tiedoistaan, puhumattakaan siitä, mitä kaikkea tietoa FB saa testeistä joita siellä teette tai leffoista/musiikista/TV-sarjoista /tuotteista joita käytätte ja suositte.... Tämä kaikki ihan ilmaiseksi. Ja pois niitä tietoja ei enää heiltä saa.
Isoveli valvoo.
[/quote]
Ei minua haittaa millään tavalla. Olen ihan tavallisessa paikassa töissä, opiskellut kivaa alaa eikä mun Facebookiin laittamissani tiedoissa ole muutenkaan mitään salattavaa eikä vahingollista minulle. Siinäpähän lähettävät kohdennettuja mainoksia jos lähettävät. Ei kiinnosta.
Laittakaa niitä ryhmäviestejä wats apissa. Paljon helpompaa ja saa nopeasti kiinni
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 16:01"]
Laittakaa niitä ryhmäviestejä wats apissa. Paljon helpompaa ja saa nopeasti kiinni
[/quote]
Ei ole tällä minun Facebookittomalla kaverillani sitäkään.
Tätä lukiessa ei voi kuin ihmetellä, että miten ennen facebookia pärjättiin.
Miksi mua kiinnostaisi tirkistellä tuttuja? En jaksa edes fb-kavereitani seurata.
Onneks en ole facebookissa, enkä ikinä liity..
Seiskaa muuten kiinnostaisi tietää, miksi teitä alapeukuttajia niin ärsyttää se, kun kerron totuuden siitä, että yhden kaverin kanssa on menojen sopiminen vaikeampaa, kun hän ei ole Facebookissa? Se vaan on nyt ihan totta ja tietenkin harmittaa. Eri asia olisi, jos hänet pitäisi tavata kahden kesken, mutta isomman porukan kanssa on hankalaa.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 16:02"]
Tätä lukiessa ei voi kuin ihmetellä, että miten ennen facebookia pärjättiin.
[/quote]
Silloin olikin menojen sopiminen useamman ihmisen kanssa yhtä aikaa hankalampaa. Vielä hankalampaa oli tietysti esivanhemmilla, joilla ei ollut edes sitä puhelinta, mutta noin yleisesti ottaen kommunikaatio on helpottunut viime vuosina. Ollaan nyt vain totuttu parempaan kuin entisaikaan eikä ole kivaa, että yhden ihmisen takia tämä nykyajan helppous ei toteudu.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 15:31"]
Ei harmita. Se harmittaa, kun yhden rakkaimman ystävän kanssa yhteydenpito on vähän vaivalloisempaa ja hänelle täytyy muistaa kertoa monet asiat erikseen.
[/quote]
Mistä lähtien normaali yhteydenpito esim. puhelimitse ja kasvotusten on ollut vaivalloista? Juuri tämän takia EN kuulu Facebookiin enkä liity!
Alapeukuttajat on niitä, joilla ei itsellään ole sosiaalista elämää.
minä en kauan jaksa infota enää sitä yhtä, vaan hän tulee jäämään kaiken ulkopuolelle ennen pitkää, ellei itse ala aktiiviseksi kyselijäksi.
Facebookissa voi olla myös kertomatta itsestään juuri mitään.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 16:13"]Alapeukuttajat on niitä, joilla ei itsellään ole sosiaalista elämää.
minä en kauan jaksa infota enää sitä yhtä, vaan hän tulee jäämään kaiken ulkopuolelle ennen pitkää, ellei itse ala aktiiviseksi kyselijäksi.
[/quote]
Niin tai alapeukuttajat ovat juuri niitä joilla on se sosiaalinen elämä eikä Tarvi jokaseen sormeen lampaana liittyä. Ompa sulle kova paikka tämä asia tosiaan, tui tui.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 15:57"]
Isoveli valvoo.
[/quote]Isoveli tietää just sen mitä sille ihan itse kertoo. Minä en ole laittanut FB:hen mitään noita tietoja mitä tuossa luettelit, että siinähän valvoo sitten vain. Mainoksiakaan en näe yhden yhtäkään, kiitos adblockin.
Ei mulla ole tuttuja, ja kavereita fb:ssä on niin vähän ettei niissä ole tirkistelemistä, ja eihän ne mulle näy jotka ei oo kavereissa. Ja jotka on kavereissa, niin ei se ole tirkistelyä jos toivoisin heidän kirjoittavan joskus jotain että tietäisin mitä heille kuuluu.