AV-lääkärit! Mistä johtuu joka-aamuinen suonenveto?
Nyt jo kahden viikon ajan olen herännyt siihen, että molemmista jaloista vetää hulluna suonta. Tekee tosi kipeää! Syön magnesiumia, mutta se ei auta. Yöunet jäävät lyhyiksi, kun on pakko nousta ylös. Jos menen takaisin sänkyyn, suonenveto alkaa taas. Vaivaa vain aamuisin.
Kommentit (6)
Kiitos vinkeistä! Minulla on kyllä lämpimät sukat, ja olen yrittänyt myös ilman sukkia, mutta ei muutosta. Täytyypä kokeilla kaliumia ja merisuolaa. (En edes tiennyt, että ihmisellä on kaliumarvot!)
Myös verenohennuslääkettä voi varovasti ottaa, eli esim. n. 25-50mg asperinia/disperiniä
Mulla oli ALS:in ensioire. Söin magnesiumia ja muita ravintolisiä kuin hullu, silti suonenvedot jatkuivat. Puolen vuoden jälkeen veti öisin suonta jatkuvasti varpaista lonkkaan ja sormista hartioihin. Sitten ei enää pysynyt vesilasi kädessä. Nyt noin vuosi elinaikaa jos hyvin käy. Enää ei toimi jalat eikä niska.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 08:39"]
Mulla oli ALS:in ensioire. Söin magnesiumia ja muita ravintolisiä kuin hullu, silti suonenvedot jatkuivat. Puolen vuoden jälkeen veti öisin suonta jatkuvasti varpaista lonkkaan ja sormista hartioihin. Sitten ei enää pysynyt vesilasi kädessä. Nyt noin vuosi elinaikaa jos hyvin käy. Enää ei toimi jalat eikä niska.
[/quote]
:-O Otan osaa.
ap
Osanottoni vitoselle. Mä olen lapsesta asti ollut herkkä suonenvedolle, yleisimmin jalkaterässä, välillä pohkeessa, nyt tämäm vuoden uutuus on ollut tosi tuskainen lonkan suonenveto jota on ollut useamman kerran viikossa, tuntuu että silloin kun se iskee niin se halvaannuttaa koko kehon hallinnan.
-sivullinen
Itse pidän jalat lämpiminä eli yleensä minulla on öisin villasukat jalassa. Tämä auttaa siis jos suonenveto on jalkaterissä tai nilkoissa. Myös kalium auttaa. Sitä saa apteekista ilman reseptiä, mutta se on tiskin alla eli pitää osata pyytää. Minulta löytyi verikokeessa alhaiset kaliumarvot ja sain lääkäriltä reseptin, joten en ole ihan varma, myyvätkö sitä ihan noin vaan. Suolan ja nesteen puute aiheuttaa myös suonenvetoa. Pahoissa suonenvedoissa otan merisuolarakeita kielen alle ja juon kaksi kolme lasillista vettä. Kokeile myös magnesiumista eri merkkiä, itse olen parhaimmaksi todennut apteekissa myytävän valmisteen.