Nimestä Jasmin
Kommentit (39)
Minä tiedän yhden aivan mahdottoman suloisen Jasmin tytön. Kaunis nimi kauniille tytölle.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 11:02"]Nimi ihan ok. Mutta kun Se annetaan suomalaiselle lapselle, niin ei vain sovi. Jasmin Nieminen, Virtanen. Möttönen. Huh. Huh. Ei tule välttämättä mielikuvaa tummasta itämaisesta... Ei siis suomineidolle.
[/quote]Jasmin on mielestäni ihan Suomessakin vakiintunut nimi, en näe Jasmin-nimessä mitään erikoista. Aika harva nimi on alunperin suomalainen.Ja minkälainen etunimi sitten on sellainen, että sopii kyseisiin nimiin? Ei kyllä olla Virtasia/Niemisiä/Möttösiä, mutta siis ihan mielenkiinnosta kyselen?(:
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 11:02"]Pikkunätti lähiönimi. Samaa sarjaa kuin muut J-nimet (joiden luulin olevan jo historiaa).
[/quote]
Ai niin kuin vaikkapa Jani, Jutta, Jukka, Jaana ja Jaakko?
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 11:26"][quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 11:02"]Pikkunätti lähiönimi. Samaa sarjaa kuin muut J-nimet (joiden luulin olevan jo historiaa).
[/quote]
[/quote]
Jimi, Jami, Jesse, Jessica, Janina, ...
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 11:26"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 11:02"]Pikkunätti lähiönimi. Samaa sarjaa kuin muut J-nimet (joiden luulin olevan jo historiaa).
[/quote]
[/quote]
Ai sulle ei ole termi "J-nimi" tuttu? No valaistaanpas: esim. Jasmin, Janette, Jade, Jessica, Jenna ja Jesse sekä kaikki Y-väännöksensä. Tämänkin on palstailu minulle opettanut.
[/quote]Miksi kaikki J-nimet tuomitaan lähes poikkeuksetta lähiönimiksi? Ja mitä pahaa lähiönimissä on?
Kaunis. Vanhimman tyttöni kolmas nimi. Tyttö täyttää pian 18v.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 11:34"][quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 11:26"]
[/quote]
[/quote]
Ai sulle ei ole termi "J-nimi" tuttu? No valaistaanpas: esim. Jasmin, Janette, Jade, Jessica, Jenna ja Jesse sekä kaikki Y-väännöksensä. Tämänkin on palstailu minulle opettanut.
[/quote] Mutta et ole tästä osannut omaa mielipidettä muodostaa?
Sopii kauniille, tummalle tytölle/naiselle. Ois hassu jollain haaleen vaaleella perunanenäisellä persejalkaisella finninaamalla...
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 11:36"]Sopii kauniille, tummalle tytölle/naiselle. Ois hassu jollain haaleen vaaleella perunanenäisellä persejalkaisella finninaamalla...
[/quote]Miksi kuvittelet että tyttäreni on tälläinen? Minun Jasminini on ainakin tumma ja kaunis. Mutta niinhän kaikki lapset ovat äitinsä mielestä kauniita;)
No en siis kuvittelekaan :) Minunkin Jasmin on tumma kaunotar. Olisi vaan hassua JOS olisi sellaisella vaatimattoman näköisellä tuollainen "tumma" nimi.
ed
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 11:39"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 11:36"]Sopii kauniille, tummalle tytölle/naiselle. Ois hassu jollain haaleen vaaleella perunanenäisellä persejalkaisella finninaamalla...
[/quote]Miksi kuvittelet että tyttäreni on tälläinen? Minun Jasminini on ainakin tumma ja kaunis. Mutta niinhän kaikki lapset ovat äitinsä mielestä kauniita;)
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 11:42"]No en siis kuvittelekaan :) Minunkin Jasmin on tumma kaunotar. Olisi vaan hassua JOS olisi sellaisella vaatimattoman näköisellä tuollainen "tumma" nimi.
ed
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 11:39"]
[/quote]
[/quote]Ai, taisin ymmärtää väärin:)
Vanha ketju, mutta pitihän tähän kommentoida, että aivan ihana ja todella kaunis nimi:) Ei minusta ole mitenkään ulkomaalainen nimi, vaan ihan jo Suomessakin vakiintuneesta nimestä kyse;)
Kaikki tuon nimiset jotka tunnen on huoria
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 12:48"]Kaikki tuon nimiset jotka tunnen on huoria
[/quote] Ja mitä tällä vihjaat? Ja kuinka monta Jasmin-nimistä tunnet? Yksi tai peräti kaksi?:D No mun tytär ei ole huoraa nähnytkään, vaikka onkin Jasmin nimeltään. Kertoo myös aikalailla ihmisestä, jos oikein tuntee huoria.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 13:02"][quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 12:48"]Kaikki tuon nimiset jotka tunnen on huoria
[/quote] Ja mitä tällä vihjaat? Ja kuinka monta Jasmin-nimistä tunnet? Yksi tai peräti kaksi?:D No mun tytär ei ole huoraa nähnytkään, vaikka onkin Jasmin nimeltään. Kertoo myös aikalailla ihmisestä, jos oikein tuntee huoria.
[/quote]
Kyllä niitä useampia on. Ja jokainen ollut kauhea jakorasia. Ja olen pyörinyt huonoissa porukoissa joskus ja niissä olen näihin törmännyt.
Ihan ok nimi, itselleni aiheuttaa aika neutraaleja tuntemuksia. En vihaa, mutten rakastakaan. Tunnen yhden Jasminin, joka on aivan ihana ihminen, mutta en silti nimeäisi lastani Jasminiksi :)
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 10:04"][quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 09:57"]Tulee mieleen Jasmin Mäntylä ja ISOT rinnat paljaana kuvat...
[/quote]No tuskin sitä kukaan enää kukaan muistaa muutaman vuoden päästä:) Vaikka ei tuo ole mielestäni ole lainkaan paha mielikuva, onhan hän oikeastaan aika kaunis;)
[/quote]
On ja mielleyhtymä isoihin hinkkeihin on aina hyvä asia.