Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juhannusmuistoja menneiltä vuosilta

Vierailija
25.06.2021 |

Aloitan.
Olin joskus viettämässä juhannusaattoa kavereiden kanssa ja lähdin ajamaan kotiin puolen yön aikoihin. Jostain huoltoaseman pihasta lähti poliisipartio seuraamaan minua. Seurasivat minua kotipihaani saakka.

Parkkasin autoni ja kaksi nuorta poliisia tulivat, että "puhallapa nyt reippaasti ja pitkään".
Tulos oli nolla. Poliisit lähtivät eivätkä toivottaneet edes hyvää juhannusta. Luulivat vissiin saavansa rattijuopon kiinni ja niitä vitutti, kun eivät saaneetkaan. Kuvittelivat vissiin, että kukaan ei ajele selvin päin tuohon aikaan.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin mökillä poppoolla:

- minä ja pikkusisko

- yksi kaveri kummallekin

- äiti ja isä

- äidin ja isän ystäväpariskunta, joiden lapsi siskoni kaveri oli

Vanhempieni ystäväpariskunnasta mies poltti takapuolensa kiukaaseen. Huusi koko illan kuin hyeena, lapsensa huutaa kilpaa, ja lopulta pariskunta riiteli niin rajusti, että minä ja ystäväni pystytimme tontille teltan ja nukuimme siellä.

Isä oli silloin jo ottanut taksin kaupunkiin.

Aamulla kai tuo takapuolen polttanut mies lähti hoitamaan palovammojaan.

Lapsuuden juhannusmuistoja ysäriltä!

Vierailija
22/35 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä Etelä-Pohjanmaalla on ollut menneinä vuosina, eli kauan sitten, hienoja juhannusjuhlia. Yksi oli Lappajärven Halkosaaressa. Siellä esiintyi kuuluisuuksia maailmalta, ihan huippujakin ja Suomesta, meno ja tunnelma oli ikimuistoinen. Taisin nähdä ensimmäistä kertaa silloin tummaihoisen ihmisen elävänä. Soul-musiikki ja progressiivinen rock oli parasta. Myös Kauhavan lentosotakoulun juhannusvalvojaiset oli upeat lentonäytöksineen. Voi niitä aikoja. Juhannuskoivut tuotiin porraspäihin, limsaa juotiin ja syötiin äidin leipomaa ihanaa pullaa saunan jälkeen. Isän työ oli pestä auto. Sellaista silloin täällä maalla..

Pahoittelut ajattelemattomasta lauseestani tummaihoisen tapaamisesta. Juttelimme amerikkalaisen yhtyeen jäsenten kanssa, ja kehuimme heidän upeaa musiikkiaan, jota ei tuohon aikaan kuullut muuta kuin radiosta. Upeita ystävällisiä ihmisiä. Hyvää juhannusta kaikille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanssilava 70-luvulla.

Juhannushumussa myöhästyin kotiin vievästä linja-autosta. Kotiin oli matkaa yli 30 kilometriä. Sain kyydin lossirantaan. Sen jälkeen talsin muutaman kilometrin ja kähvelsin pienen kaupan pihasta polkupyörän. Ajoin vesisateessa pientä hiekkatietä kotiin ja painuin uupuneena aittaan nukkumaan.

Seuraavana päivänä menin pyörän kanssa paikalliseen matkahuoltoon ja pyysin linja-autokuskia jättämään sen saman kaupan pihalle. Maksoin rahdin ja laitoin lapun: Kiitos lainasta.

Vierailija
24/35 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin Popedan keikkabussilla kotiin.

Vierailija
25/35 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin vuokramökillä noin 14 vuotta sitten. Uimarannasta löytyi muoviin kääritty ruumis. Siitä oli uutinenkin lehdissä. Ei jääty enää sinne mökille.

Vierailija
26/35 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
27/35 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä 1990-luvulla tykkäsin kuljeskella Helsingin keskustassa kun oli niin hiljaista eikä mu takuonoja näkynyt missään.

Vierailija
28/35 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä 1990-luvulla tykkäsin kuljeskella Helsingin keskustassa kun oli niin hiljaista eikä mu takuonoja näkynyt missään.

Oi niitä aikoja.

Vierailija
29/35 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut kutsuttiin kaverini mökille saareen. Sinne ei ollut pitkä matka. Otin mukaani kanoottini ja toivomus oli, että toisin lisää kaljaa ja he maksaisivat perillä.

Jätin auton parkkiin ja läksin melomaan. Kaljakoppa oli kanootin toisessa päässä ja myös puhelin siellä repussa. Tottakai se puhelin soi keskellä matkaa. Yritin saada puhelimeni, mutta kanootti meni nurin ja kaljat järven pohjaan. Niitä naarattiin illalla ja onneksi olin lähellä rantaa.

Vierailija
30/35 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oi niitä aikoja.

ja ennen kaikkea ei ollut p e r s u j a ölisemässä missään, nyt ihan minne ikinä vaan menee!

Vierailija
31/35 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nn oon 30 vuotta sitten telttaretkellä juhannuksena, kaikki oltiin niin humalassa että telttoja ei saatu pystytettyä millään. Yritystä oli kovastikin. Nukuttiin sitten siellä telttojen sisällä, vaikka olivat ihan littanat. Oli vähän kuin iso makuupussi. Seuraavana päivänä teltat saatiin pystytettyä. Yöllä satoi kaatamalla. Herättiin vesilammikoista. Teltat oli veden vallassa.

Vierailija
32/35 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän(kin) juhannuksen muistot on hämärän peitossa. Täytynee kysellä kavereilta, että oliko mulla kivaa.

Vierailija
33/35 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtenä Juhannuksena jalkaani tuli tikattava haava, kun naula viilsi auki.

Yhtenä Juhannuksena oli sietämätön korvakipu.

Yhtenä Juhannuksena olin kirveellä puita hakkaamassa ja sormeni jäi kipeästi puun väliin.

(Puuhun sain tehtyä uraa ja sormi jäi siihen uraan tiukasti puristuksiin)

Yhtenä Juhannuksena iski auringonpistos (kauhea huono-olo)

Yhtenä ja lapsuuden Juhannuksina en telonut itseäni.

Tänä Juhannuksena pottuvarpaat ovat revenneet auki.

Vierailija
34/35 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä juhannus jää varmasti muistoihin. Vielä en edes pysty siitä kirjoittamaan. Ehkä 10 vuoden päästä, jos olen elossa.

Vierailija
35/35 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena trampoliinilla hyppimistä ja uimaan ja sitä samaa lähes koko vuorokauden.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän