Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tehokkain tapa laihtua normaalipainoisena?

Vierailija
22.06.2014 |

Olen 170 cm pitkä ja painan 63 kiloa. Tavoitepainoni on 55 kiloa. Miten parhaiten pääsisin kyseiseen lopputulokseen? Kaurapuurodietti vai nälkäkuuri, mikä olisi helpoin tie painonpudotukseen?

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No onpas ihme kommentteja. Minäkin olen 170/60 ja haluaisin tiputtaa viitisen kiloa. Nyt housujen vyötärö kiristää ja tursuaa. En olisi 55-kiloisenakaan mikään anorektinen, vaan terveen hoikka."

Painoindeksisi on 20,8 eli lähellä normaalin painoindeksin 20 - 25 alarajaa. Miksi ihmeessä se pitäisi saada alla tuon maagisen 20:n? Jos vyötäröllä on läskiä, niin jumppa ja liikunta on järkevämpää kuin dieetillä laihduttaminen.

Vierailija
42/58 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laihduin 62 kilosta 57:ään (pituus170cm) harrastamalla kestävyysjuoksua ja rankkaa joukkuelajia ja syömällä pääsääntöisesti hyvin kevyesti. Silti treenasin keskimäärin vain 3x/vko (usein kyllä 4) enkä täysin herkutteluakaan lopettanut. Usein söin lounaaksi salaatin tai keiton, söin vain yhden varsinaisen aterian päivässä eli tuon lounaan. Illalla raejuustoa ja avokadoa, mysliä luonnonjogurtin kanssa, ruisleipää, rahkaa. Mulla toimi se "Kekkosen malli", jossa punnitaan itsensä joka aamu - kuulostaa ehkä sairaalta, mutta mä pystyin sen kautta hallitsemaan painoani todella helposti. Varsinaisessa laihduttamisessa ei varmaan kannata punnita noin usein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 21:46"]

"No onpas ihme kommentteja. Minäkin olen 170/60 ja haluaisin tiputtaa viitisen kiloa. Nyt housujen vyötärö kiristää ja tursuaa. En olisi 55-kiloisenakaan mikään anorektinen, vaan terveen hoikka."

Painoindeksisi on 20,8 eli lähellä normaalin painoindeksin 20 - 25 alarajaa. Miksi ihmeessä se pitäisi saada alla tuon maagisen 20:n? Jos vyötäröllä on läskiä, niin jumppa ja liikunta on järkevämpää kuin dieetillä laihduttaminen.

[/quote]

Pelkkä jumppa ja liikunta nyt ei vaan hävitä sitä läskiä vyötäröltä (tai muualtakaan), vaan laihtumiseen vaaditaan kalorivajetta. Minä olen 170/60, ja vyötärö 80 cm :( Treenaan kovaa nelisen kertaa viikossa, lisäksi työmatkapyöräilyä ja muuta hyötyliikuntaa. Maha vaan ei pienene, ellen tiputa kaloreita tosi alas.

Vierailija
44/58 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sama ongelma ! Koitan tiputtaa bmi 19 lievään alipainoon. Olen niin sirorakenteinen, että näytän helposti pullukalta, myös reidet on tosi kookkaat. Vaikea saada vikoja kiloja lähtemään, tekisi niin mieli makeaa. Syön vähemmän ja liikun enemmän.

Vierailija
45/58 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaus 46:seen, nyt siis bmi 19 koitan tiputtaa alle bmi 18,5.

Vierailija
46/58 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti ei tajuta, etteivät kaikki halua päästää itseään siihen ylipainoon vaan ehkä haluavat tehdä asialle jotain jo sitä ennen (jolloin se on kaiken lisäksi huomattavasti helpompaa). Itsekin normaalipainoisena olen laihduttanut nyt kahdessa viikossa 5 kiloa nutrilettilla. Koska tiedän, että kun saan sen haluamani painon, pystyn sen myös pitämään ruokavalion ja liikunnan avulla. Nyt vaan normaali ruokaa, toki mahdollisimman terveellistä ja kevyttä. Paljon kasviksia ja kanaa, mutta niitä syön pääasiassa muutenkin. Suosittelen, eikä tarvinnut nälkää nähdä.

Vierailija
47/58 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 13:47"]Täällä sama ongelma ! Koitan tiputtaa bmi 19 lievään alipainoon. Olen niin sirorakenteinen, että näytän helposti pullukalta, myös reidet on tosi kookkaat. Vaikea saada vikoja kiloja lähtemään, tekisi niin mieli makeaa. Syön vähemmän ja liikun enemmän.

[/quote]

19 ei ole alipainoa, 18,5 on.

Vierailija
48/58 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 14:13"][quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 13:47"]Täällä sama ongelma ! Koitan tiputtaa bmi 19 lievään alipainoon. Olen niin sirorakenteinen, että näytän helposti pullukalta, myös reidet on tosi kookkaat. Vaikea saada vikoja kiloja lähtemään, tekisi niin mieli makeaa. Syön vähemmän ja liikun enemmän.

[/quote]

[/quote]

Siis ALLE 18,5, joka on vielä normaali

Vierailija
49/58 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt terveellisesti ja liikut monipuolisesti, niin että keho alkaa kiinteytyä. Mutta älä laihduta noin paljoa koska ite oon ainakin tälläinen muodoton laiheli...

T: 170/55

Vierailija
50/58 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 14:15"]

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 14:13"][quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 13:47"]Täällä sama ongelma ! Koitan tiputtaa bmi 19 lievään alipainoon. Olen niin sirorakenteinen, että näytän helposti pullukalta, myös reidet on tosi kookkaat. Vaikea saada vikoja kiloja lähtemään, tekisi niin mieli makeaa. Syön vähemmän ja liikun enemmän.

[/quote]

[/quote]

Siis ALLE 18,5, joka on vielä normaali

[/quote]

Tarkoitinkin, että bmi:ni on tällä hetkellä 19 ja haluan sen olevan alle 18,5.

Vierailija
51/58 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen luonnostani hoikka. Ainoa kerta kun painoni on pudonnut vielä viitisen kiloa aikuisiällä, oli kun aloin 28v. kasvissyöjäksi. Nyt menty kasvisruoalla (joskus vähän kalaa) 6 vuotta eikä paino ole heilahdellut ylös. Syön monipuolisesti ja hyvin, en siis vedä mitään juustopizzoja ja frappuccinoja. Eineksiä en ollenkaan, vaan laadukasta ruokaa.

Vierailija
52/58 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienennä annoskokoja. Syöt ja liikut kuten ennenkin, mutta joka annos 20-25% pienemmäksi.

Vierailija
53/58 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut koko aikuisikäni ihan normaalipainoinen, mutta ns. laihaläski.
Vaikka itsekin olen sitä mieltä, ettei pelkkä liikunta laihduta, minulla se kyllä buustasi mun "get a rocking boy at 30" -urakan täydellisesti. En ollut siis aiemmin harrastanut mitään liikuntaa ja sen aloittamisen jälkeen olenkin laihtunut noin vajaa 10 kiloa.
Olen 165 cm pitkä ja painan nyt vähän vajaa 53 kg. Ennen liikunnan aloittamista painoin päälle 60 ja oli kyllä tuhti ja turvonnut olo. Nyt ihan ok, olis kiva päästä tasalukuun 50, mut se vaatis multa jo todella ponnisteluja.
Ruokavaliosta: olen ollut kasvissyöjä 13 vuotta, mutta siirryin vegaaniksi (plus gluteenittomalle) kovimman laihdutuskauden aikana - ja sillä kyllä kiloja ja turvotusta karisi.
Tsemppiä kiinteytys-/laihdutus-/terveyshommiin itse kullekin :)

Vierailija
54/58 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja piti siis olla rocking BODY :D
T. 55

Vierailija
55/58 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
56/58 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

dieetti on 90% laihduttamisessa

liikunta 10%

toki liikunnalla muita hyviä ominaisuuksia ja hyvää oloa,mutta se lisää myös ruokahalua

Vierailija
57/58 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 15:37"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 12:24"]

Arg lopeta perseily!! Laihduttaminen muista kuin terveydellisistä syistä on sairasta! Mikä helvetin into ihmisillä on näännyttää itsensä nälkään muutaman kilon tähden. Tuskin kukaan sussa tollaista muutosta huomaisi. Ja jos väkisin joudut tuohon painoon itsesi taistelemaan, on sen ylläpito myöskin vaativaa.

[/quote]

Kyllä minussa ainakin tämä 4 kiloa näkyy hyvin! Ja vaatteet istuu paremmin päällä eikä ole niin ahdistava olokaan. Ihanaa kun ei turvota eikä tursua:) Kilo-pari vielä ja olen ihannepainossani (omasta mielestäni) - tosin tuleva 3 vkon reissu varmaan tekee hieman "takapakkia" eli en ainakaan laihdu sen aikana.

En todellakaan näännytä itseäni nälkään - tänäänkin syöty 2 erilaista ihanaa perunasalaattia ja pulled porkia, salaatteja, paria erilaissta kalaa alkupalaksi ja mansikka-valkosuklaakakkua jälkkäriksi. Samalla herkuttelulinjalla menty viimeiset 3 pvää - 200g tullut painoa ja sen pudotan huomenna. Paastopäivät on ihania, rakastan smoothieita ja rahkoja joten mulle tuo on kuin namipäivä. Illallla sitten annos normaalia kotiruokaa.

7

[/quote]

Mitäs alaspeukuttamista tässä oli? Syön monipuolisesti, nautin elämästäni joka päivä, harrastan hyötyliikuntaa jne? Paastopäivä tulee ihan itsestään näin maanantaille kun on viikonloppuna syönyt normaalia enemmän ei edes maistu mikään. Elimistö pitää ihan itse huolen tasapainosta:D

Vierailija
58/58 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä tässä laihduttamisessa on jotenkin epäselvää?

Vähennä kaloreita. Vähennä syömistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi