Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jäin työttömäksi eikä enää minkäänlaista innostusta palata oravanpyörään. Muita?

Vierailija
21.06.2014 |

Voin tehdä niin paljon muutakin mukavaa kuin käydä töissä! Miksi tajusin tämän vasta yli nelikymppisenä, sitä vain ihmettelen. Työttömyyskorvauksen määrä riittää kyllä hyvin minun tarpeisiini.

Kommentit (84)

Vierailija
81/84 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä nyt jotkut lusmujen kokoontumisajot?

Vierailija
82/84 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 20:14"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 19:32"]

Minusta on turha syyllistää ap:n kaltaisia, kun töitä ei todellakaan ole kaikille. Olin itse pari vuotta työttömänä, tosin ansiosidonnaisella opiskelin itseni maisteriksi, mutta siinä sivussa hain töitä ja kävin haastatteluissa. Kaiken kaikkiaan kävin kahdeksassa haastattelussa näiden kahden vuoden aikana ennen kuin tärppäsi. Sinänsä ihan sama, vaikka olisin pötkötellyt tuon kaksi vuotta tyytyväisenä kotisohvalla ja mennyt vasta siihen yhdeksänteen.

[/quote]

Ai että kahdeksassa haastattelussa? Noin paljon tulee jo kuukaudessa haastatteluja. 

Jos on työttömänä niin pitää laittaa kaikkiin paikkoihin hakemus mihin vain taito riittää. Sen lisäksi pitää tehdä esim. monsteriin ja vastaaviin profiilit.

Et selvästi ole edes yrittänyt saada töitä

[/quote] Heh, ei minulla vaan, mutta ilmeisestikin olet minua paljon pätevämpi ja parempi ihminen ja työntekijä, koska hain kaikkia töitä, joita oli realistisesti mahdollista saada. Hyvä sinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/84 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 20:14"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 19:32"]

Minusta on turha syyllistää ap:n kaltaisia, kun töitä ei todellakaan ole kaikille. Olin itse pari vuotta työttömänä, tosin ansiosidonnaisella opiskelin itseni maisteriksi, mutta siinä sivussa hain töitä ja kävin haastatteluissa. Kaiken kaikkiaan kävin kahdeksassa haastattelussa näiden kahden vuoden aikana ennen kuin tärppäsi. Sinänsä ihan sama, vaikka olisin pötkötellyt tuon kaksi vuotta tyytyväisenä kotisohvalla ja mennyt vasta siihen yhdeksänteen.

[/quote]

Ai että kahdeksassa haastattelussa? Noin paljon tulee jo kuukaudessa haastatteluja. 

Jos on työttömänä niin pitää laittaa kaikkiin paikkoihin hakemus mihin vain taito riittää. Sen lisäksi pitää tehdä esim. monsteriin ja vastaaviin profiilit.

Et selvästi ole edes yrittänyt saada töitä

[/quote]

No aika hyvä suoritus, että nyt sitten sain töitä, vai mitä? Ihan yrittämättä.

Vierailija
84/84 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 19:37"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 19:14"]

Parinkymmenen työvuoden jälkeen todellakin alkaa oravanpyörä kyllästyttää. Aivan ymmärrettävää. Se on helppo nuorena opiskelijana vaahdota asiasta kun ei ole vielä pitkää työhistoriaa takana.

Itse olen juuri jäämässä työttömäksi noiden työvuosien jälkeen. Olen saanut koulutuspaikan, mutta jos TE-toimisto ei suostu omaehtoisen opiskelun tukemiseen ansiosidonnaisella, on minun jäätävä vaan työttömäksi kotiin.

Haen koko ajan töitä, mutta hakijoita on paljon joten ei ole helppoa.

Osa-aikatyötä on tarjolla, mutta on ajateltava sen verran järkevästi perheen taloutta, että ansiosidonnaisella saa paremmin käteen rahaa.

En todellakaan mene näiden työvuosien jälkeen "ilmaiseksi"töihin.

Kun ansiosidonnainen loppuu, on taas otettava vastaan mitä tahansa työtä. Siihen saakka nautin ansaitsemastani päivärahasta, kuten olisin vaikka vuorotteluvapaalla, jota en ehtinyt koskaan pitää.

[/quote]

Samoin, en ymmärrä miksi yhtäkkiä pitäisi tinkiä palkkatasosta vain te-toimiston  mieliksi. Niihin heidän kautta ehdotettuihin haettaviin olen laittanut saman palkan palkkatoiveeksi kuin mitä sain juuri ennen työttömyyttä. Vaikka tiesinkin että paikat on ihan muuta tasoa kuin  mitä olen tottunut tekemään. Mutta en myy itseäni ilmaiseksi. 1,5 vuoden kuluttua ajattelin ottaa puolen vuoden määräaikaisen työn, sen lyhyempää ei kannata. Siihen saakka nautin elämästäni

56/71

[/quote]

Buahahahaaa! =D Viikon vitsin murjaisit! =D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi