No, mikä eläin Nipsu on?
Kommentit (87)
[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 21:44"]
Nipsu on ötökkä.
[/quote]
Tämä on oikea vastaus. Eivät vissiin ole Muumi-kirjat kovin tuttuja palstalla?
Tässä tylsä ja kuiva vastaus: Muumeissa ei mun mielestäni ole eläimiä, ne on vain hahmoja, jotka ovat saaneet piirteitä eläinmaailmasta.
Mä oon luullu että Nipsu on kissa..
Nipsu on kolipää rotta! Niin ainakin Hemuli tituleerasi Nipsua yhdessä muumikirjassa.
[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 22:03"]
Mä oon luullu että Nipsu on kissa..
[/quote]
Ai, en oo tuota tullut ajatelleeksi. Luulin, että Nipsu on joku rotta-eläimen tapainen.
Nipsun on Tove Janssonin kirjoissa ilmoitettu olevan "pikkueläin" eikä lajia ole sen tarkemmin määritelty. Samoin Nipsun vanhempien lajeja ei ollut määritelty. Muut ovat omia lajejaan tai ryhmiään: muumit muumeja, Pikku Myy ja Mymmeli mymmeleitä, hemulit hemuleita, viljonkat viljonkkia jne. Nuuskamuikkunenkin taitaa olla itseasiassa mymmeli, sillä hän on sukua Pikku Myylle (Muumipapan urotyöt)
Nipsu on Hosulin ja Sosulin poika. Ruotsiksi Hosuli ja Sosuli ovat Rädd-djuret ja Sås-djuret. Huonolla ruotsillani ja google translaterin avulla päättelin, että suomeksi ne ovat pelkoeläin ja kastike-eläin. Mikä siis tulee, jos pelkoeläin ja kastike-eläin risteytyy? Ei koira ainakaan?
Karkeakarvainen keskikaljannoutaja
[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 22:04"]
Nipsu on kolipää rotta! Niin ainakin Hemuli tituleerasi Nipsua yhdessä muumikirjassa.
[/quote]
No niin! Ja minä sanoin jo kysymysketjussa heti kärkeen että Nipsu on rotta, niin kaikki vaan alapeukuttivat, hemmetti.
Istuva tirolilainen matikkakoira.
[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 21:46"]Koiraa veikkaisin minäkin. Muumihan on oma lajinsa, kuten hemulikin, mutta onko nipsu joku laji, vai onko se vain sen yhden tyypin nimi? Mitä lajia Vilijonkka on?
[/quote]
Vilijonkka, tämän lapset ja Vilijaana ovat lajiltaan vilijonkkia.
Eläintieteilijä vastaa: Nipsu on satuhahmo.
[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 22:17"]
http://hikipedia.info/wiki/Nipsu
[/quote]
Onko tuossa kuvassa sileäkarvainen portugalinpodengo vai mikä?
Mikähän ehkäisykeino Muumipapalla ja Mammalla on käytössä? Kun ovat päättäneet olla yksilapsinen perhe.
Mä olen ihan sairaan rakastunut Muumimammaan. :(
Haluaisin sellaisen vaimon jolla on isoäidin reseptejä ja kotitekoista hilloa.