mikä on vartalonne ongelmakohta, kun pitäisi löytää sopivia vaatteita?
Mulla ne on:
-pitkä selkä→ paidat jää liian lyhyiksi
-lyhyet jalat→ lahkeet liian pitkät
=olen persjalkainen siis. :-/
Kommentit (79)
Isot kädet.
Joudun ostamaan pitkähihaisia paitoja jotka osittain peittäisivät käteni.
Ei ole naisena kiva omistaa miehen kädet
Käsivarsien lerpattavat allit ja pigmenttimuutokset. Aina pitää ostaa paitoja, joissa hihat ulottuvat vähintään kyynärtaipeeseen. Kuumalla ilmalla katson kateellisena hyväkroppaisia topin käyttäjiä.
Rinnat ovat niin isot, etteivät ne mahdu mihinkään vaatteisiin. En ole voinut poistua kotoani vuosiin ollenkaan sen vuoksi. :(
- Paidat eivät istu rintojen kohdalta ja jos istuvat, ovat muuten mallia teltta ja istuvuus vyötäröllä on olematon
- Iso peppu, en pysty käyttämään farkkuja vaan käytän stretchiä sisältäviä housuja, koska muuten se ei mahtuisi mihinkään sopivaan malliin
- Lyhyet jalat, mutta onneksi caprit näyttävät olevan muodissa = minulle normaalikokoiset housut
- Mekot ovat usein aivan liian pitkiä ihan missä tahansa koossa, joten minimekot ovatkin sitten sellaisia sieviä miltei polveen asti ulottuvia
Olen tällainen lyhyt ja ghettomuodot omaava nainen, en tiedä mistä supisuomalainen äitini moiset geenit sai.
vyötärö/reidet -suhde.. Aina kaikki housut on joko sopivia reisistä ja liian pieniä vyötäröstä tai sopivia vyötäröstä ja ihan liian löysiä reisistä :( Toisin sanottuna läski maha/perse
[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 21:53"]Isot kädet.
Joudun ostamaan pitkähihaisia paitoja jotka osittain peittäisivät käteni.
Ei ole naisena kiva omistaa miehen kädet
[/quote]
Ei kuulosta isolta ongelmalta! Minkä kokoiset kädet sinulla on? Minulla 8,5, enkä tosiaan yritä peitellä niitä. En usko, että yhtään kukaan muu kuin sinä itse kiinnittää huomiota käsiesi kokoon.
Omat ongelmakohtani ovat isot jalat (43, vaikea löytää kivoja kenkiä) ja isot hartiat ja pitkät käsivarret: paidat kiristää aina olkapäistä ja hihat on lyhyet. Jos ostan niin ison paidan, että olkapäät sopii, niin, sitten helma lerpattaa ja hihat on edelleen yhtä lyhyet.
Parikin kohtaa. Ylipaino kertynyt mahan alueelle, joten istuvia housuja vaikea löytää. Vähän sama kuin 13:lla, kun vyötärö sopii, niin lahkeet lepattaa. Toinen ongelmakohta on rinnat, jotka on kohtuullisen isot. Erityisesti ärsyttää kun tyylin puolesta minulle sopisi sellaiset paidat, joissa on leikkaus tai kiristys rintojen alla/vyötärön kohdalla. Usein kuitenkin tällaisissa vaatteissa rinnoille jätetty tila on ihan liian pieni, joten pahimmillaan se leikkaus/rajakohta tulee rintojen päälle. Suurempi koko ei yleensä paljoa auta ja ennen pitkää tietysti hartiat ja loppuosa paidasta menee liian isoksi.
Pohkeet, monet housut ois muuten hyvät mut pohkeista krinnaa. Isot rinnat.
Pömppömaha. Jalat on nätit ja muutenkin kroppa kelpaisi, mutta kun mitkään vaatteet ei mahdu tai istu ton pallomahan kanssa.
Mulla kans pitkä selkä ja lyhyet jalat! :( Inhottavaa kun mitkään vaatteet ei meinaa näyttää kivalta.
Isot tissit, iso perse, housut aina isot vyötäröltä. Paidat ei mene kiinni ja isot vyötäröltä. Oon kans tosi lyhyt, 157cm, ja luikku muuten :/. 46kg.
Liian isot tissit ja maha sekä aivan olematon pylly aiheuttaa ongelmia vaatehankinnoissa.. laihutuskuurille (lue elämään terveellisemmin ja liikkumaan) tässä pitää alkaa kunhan synnytyksestä toipuu. :)
First world problem, mutta
a. liian isot tissit (65E/70E riippuen mallista)
b. liian leveä lantio suhteessa vyötäröön (vyötärön ympärys 60cm pitkän treenaamisen tuloksena ja lantio päälle 90cm, kuten myös tissit)
Yritäppä noiden kanssa sit löytää istuvua vaatteita, kun opiskelija bujetilla mennään.
minulla on leveät hartiat ja isot tissit. Kuitenkin minulla on vyötärö, jota haluaisin korostaa. Jos vaate sopii ylhäältä, loppuosa muistuttaa yleensä telttaa.
Oon niin epäsuhta joka kohdasta että vaatteiden osto on tuskaa :D
1. Lyhyt selkä (paidat jää ruttuun)
2. Isot rinnat (paidat pinkeitä rintamuksen kohalta ja jos ostan isomman, paita lörpöttää rumasti mahasta, tunikoissa näytän raskaana olevalta)
3. Pituus eli lyhyys, lahkeet ovat liian pitkiä
4. Iso takamus, reisistä mahtuu, mutta kiinnimeno jää pienestä kiinni. Kyse ei siis mahasta vaan nimenomaan peräosastosta
T. Lyhyt, lievästi ylipainoinen tiimalasi, jolle kaikki kasaantunut rintoihin ja takamukseen :(
Pitkät ja hoikat jalat. Housut liian lyhyitä ja leveitä.
Pitkät kädet. Hihat liian lyhyitä.
Isot rinnat. Olen ylipainoinen, mutta silti: paitapuseroissa paita ei ikinä istu rintojen kohdalta, vaan näyttää juuri siltä, että nappi singahtaa menemään minä hetkenä hyvänsä. Paljon on myös paitoja ja mekkoja joissa koristenauha tai leikkaus kuuluu mennä rintojen alta - minulla se jää rintojen korkeimmalle kohdalle, eli siis paita/mekko kauppaan. Kuljen t-paidoissa, onneksi on työ, jossa ei tarvita edustuspukeutumista.
Toinen ongelma on paksut pohkeet. Moni on ehdotellut, että minun kropallani pitkät saappaat näyttäisivät hyviltä. Muuten hyvä idea, mutta kun näillä pohkeilla en saa niitä saappaita jalkaan...
Pitkät jalat JA pitkä selkä, mikä on sinänsä jotenkin hassua kun olen kuitenkin vain 171 cm pitkä.
Tissittömyys.
Mun alaselkä kaartaa tosi voimakkaasti sisäänpäin saaden perseeni näyttämään suhteettoman isolta muuten luisevassa ruhossani, käytän siis lähinnä cargo-tyyppisiä housuja koska niissä takamus ei erotu :D
Reidet/perse/vatsa. Housujen ostaminen on tuskaa.