Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Totuus "pahan puhumisesta selän takana"

Vierailija
21.06.2014 |

Vain pahat ihmiset joilla on jotain salailtavaa valittavat siitä, että muut "puhuvat pahaa selän takana". Normaalit ihmiset ymmärtävät, että pettäjät, rattijuopot ja pedoffilit täytyy käräyttää ja muita ihmisiä tulee varoittaa pahoista ihmisistä. Mitä vähemmän ihmiset puhuvat toisista ihmisistä ja vertailevat kokemuksiaan, sitä enemmän narsistit saavat mellastaa. Narsisteille on tyypillistä esittää joka ihmisille erilaista persoonaa eivätkä he jäisi kiinni tästä elleivät ihmiset puhuisi. Narsistit pyrkivät vaientamaan keskustelun. Huomatkaa myös, että narsistit eivät myöskään pidä "pahan puhumisesta" nenän edessä. "Jos ei voi sanoa mitään kaunista, niin on parempi olla hiljaa". Mitä kertoo ihmisestä se jos häntä ei saa arvostella? Mitä kertoo ihmisestä se jos hän yrittää kontrolloida millaisia mielipiteitä ihmisillä saa hänestä olla?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 23:00"]

[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 22:45"]

https://newscenter.berkeley.edu/2012/01/17/gossip/

[/quote]

Eli tutkimuksen mukaan juoruilu on juoruajalle terapeuttista ja alentaa juoruilijan verenpainetta. Mietityttää, että onko tutkimuksen taustalla joku iso työnantaja, joka haluaa työntekijänsä juoruilemaanmaan toisistaan. Mutta entä ihminen jonka joka solu janoaa vain puhua muista pahaa selän takana ja mitään muuta ei ole?

[/quote]

Olipas ahdistunut ja vihamielinen vastaanotto aloittajalla, minkä tietysti hyvin ymmärtää, kun ilkeillä juoruilla moni saatetaan pois raiteiltaan. Mutta kummasti samalla kun vastustettiin juoruamista, oltiin innokkaasti luomassa aloittajasta ilkeä ja vääristelty kuva, eikä taideta edes huomata sitä itse. Pidätelkää raivoanne kun ette ymmärrä, mistä yritetään puhua.

Tuossa jutussa kyllä vedottiin samaan kuin ap, eli juoruilemalla ihmiset vahtisivat riistäjiä ja estävät väärinkäytöksiä.

Ehkä olisi korkea aika harkita uudelleen juoruilun paheksumista. Kun hyvät ihmiset lakkaavat puhumasta "paskaa", pelkästään ne piittaamattomien ilkimysten juorut pääsevät leviämään rauhassa. Jos liikkeellä olisi sekä ilkeitä että aidosti hyödyllisiä puheita, ihmisten olisi ehkä helpompi oppia torjumaan ne myrkylliset arviot, ja etsimään perusteluja ja suodattamaan kateellisten juttuja.

Nyt kun juoruileminen on syntiä, monen on vaikeaa avata suutaan nimenomaan silloin, kun siihen olisi eniten aihetta. Kun juttu on tosissaan häpeällinen, siitä nolottaa edes puhua muille. Sitten sitä saattaa lonksuttaa leukojaan kyllä kaikesta turhasta, mutta kun joku varastaa toisen gradun tai mökkiläisten roskalaatikosta löytyy kalasääski, niin hiljaiseksi vetää porukan. Se saatetaan jopa kertoa urhoollisesti lähimmälle ystävälle, ja sitten yhdessä ihmetellään maailman pahuutta, muttei kerrota eteenpäin.

Lukekaa se Ylpeys ja ennakkoluulo, ajatuksella. Nilkin pysäyttäminen on vaikeaa, ja mahdotonta, jos kukaan ei puhu.

Vierailija
2/46 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 04:14"]

[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 23:00"]

[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 22:45"]

https://newscenter.berkeley.edu/2012/01/17/gossip/

[/quote]

Eli tutkimuksen mukaan juoruilu on juoruajalle terapeuttista ja alentaa juoruilijan verenpainetta. Mietityttää, että onko tutkimuksen taustalla joku iso työnantaja, joka haluaa työntekijänsä juoruilemaanmaan toisistaan. Mutta entä ihminen jonka joka solu janoaa vain puhua muista pahaa selän takana ja mitään muuta ei ole?

[/quote]

Olipas ahdistunut ja vihamielinen vastaanotto aloittajalla, minkä tietysti hyvin ymmärtää, kun ilkeillä juoruilla moni saatetaan pois raiteiltaan. Mutta kummasti samalla kun vastustettiin juoruamista, oltiin innokkaasti luomassa aloittajasta ilkeä ja vääristelty kuva, eikä taideta edes huomata sitä itse. Pidätelkää raivoanne kun ette ymmärrä, mistä yritetään puhua.

Tuossa jutussa kyllä vedottiin samaan kuin ap, eli juoruilemalla ihmiset vahtisivat riistäjiä ja estävät väärinkäytöksiä.

Ehkä olisi korkea aika harkita uudelleen juoruilun paheksumista. Kun hyvät ihmiset lakkaavat puhumasta "paskaa", pelkästään ne piittaamattomien ilkimysten juorut pääsevät leviämään rauhassa. Jos liikkeellä olisi sekä ilkeitä että aidosti hyödyllisiä puheita, ihmisten olisi ehkä helpompi oppia torjumaan ne myrkylliset arviot, ja etsimään perusteluja ja suodattamaan kateellisten juttuja.

Nyt kun juoruileminen on syntiä, monen on vaikeaa avata suutaan nimenomaan silloin, kun siihen olisi eniten aihetta. Kun juttu on tosissaan häpeällinen, siitä nolottaa edes puhua muille. Sitten sitä saattaa lonksuttaa leukojaan kyllä kaikesta turhasta, mutta kun joku varastaa toisen gradun tai mökkiläisten roskalaatikosta löytyy kalasääski, niin hiljaiseksi vetää porukan. Se saatetaan jopa kertoa urhoollisesti lähimmälle ystävälle, ja sitten yhdessä ihmetellään maailman pahuutta, muttei kerrota eteenpäin.

Lukekaa se Ylpeys ja ennakkoluulo, ajatuksella. Nilkin pysäyttäminen on vaikeaa, ja mahdotonta, jos kukaan ei puhu.

[/quote]

ap horottelee, huorittelee, ym tässä aloituksessaan ventovieraita ja sinä syytät muita ilkeydestä. Ajatteletko hänen juoruilunsa olevan jotenkin totuuspohjaisempaa ?

Hyvä ihminen ei puhu paskaa selän takana. Tutkimuksessa puhuttiin pelistä, pelaaja kertoi jos toinen petkutti. Olisi hyvä, jos rikoksista ja rikkomuksista kerrottaisiin. Se taas on eri asia kuin panettelu, huorittelu ym mitä ap harrastaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole noin yksioikoista. Kyllä normaalit aikuiset ihmiset tunnistavat narsistin suhteellisen pian ilman mitään selän takana varoitteluja.

Vierailija
4/46 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui! Taidat ap itse olla aikamoinen narsisti kun luulet olevasi oikea ihminen tuomitsemaan toiset ja määräämään mitä kenestäkin saa puhua ja mitä ei.

Ja on ihan oikeasti tuomittavaa puhua toisista selän takana, jos levittelee valheita ja vääristelee asioita!

Vierailija
5/46 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 20:20"]Hui! Taidat ap itse olla aikamoinen narsisti kun luulet olevasi oikea ihminen tuomitsemaan toiset ja määräämään mitä kenestäkin saa puhua ja mitä ei.

Ja on ihan oikeasti tuomittavaa puhua toisista selän takana, jos levittelee valheita ja vääristelee asioita!

[/quote]

Mutta ei nää ihmiset sano niin, että "jos vääristelee...". He sanovat, että minkä tahansa negatiivisen asian sanomisen on pahan puhumista selän takana, vaikka se olisi tottakin!

Vierailija
6/46 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 20:12"]No ei ole noin yksioikoista. Kyllä normaalit aikuiset ihmiset tunnistavat narsistin suhteellisen pian ilman mitään selän takana varoitteluja.

[/quote]

Sitten aika harvat ihmiset ovat normaaleja aikuisia.

Vierailija
7/46 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 20:20"]Hui! Taidat ap itse olla aikamoinen narsisti kun luulet olevasi oikea ihminen tuomitsemaan toiset ja määräämään mitä kenestäkin saa puhua ja mitä ei.

[/quote]

Missä minä olen mitään määrännyt?

Vierailija
8/46 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sä tiedät mikä on totta? Se on vain sen asian kertojan totuus.

Olisko itestäs mukavaa, jos sama mitä tekisit, niin aina susta vaan puhuttaisiin paskaa? Asioita, jotka ei ole totta.

Ihmisillä on joku kummallinen tapa joskus vääristelä asiat niin, että ne kuulostaa pahemmilta mitä on. Tiiät sen itsekin. Onko se sinusta kivaa?

Vierailija
9/46 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 20:32"]

[/quote]

[/quote]Kuvittelet tietäväsi, milloin joku juoru on totta. Pystyväsi tuomitsemaan ihmiset juorujen perusteella.

Vierailija
10/46 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 20:33"]Mistä sä tiedät mikä on totta? Se on vain sen asian kertojan totuus.

[/quote]

Normaalit ihmiset tietävät tämän ja osaavat suhtautua varauksellisesti jouruihin. Jos joku uskoo sinusta pelkän juorun perusteella jotain pahaa, niin se ihminen ei pitänyt sinusta alunperinkään.

Vierailija
11/46 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 20:34"][quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 20:32"]

[/quote]

[/quote]Kuvittelet tietäväsi, milloin joku juoru on totta. Pystyväsi tuomitsemaan ihmiset juorujen perusteella.

[/quote]

Mutta sinä pystyt tuomitsemaan ihmiset ilman juoruja? Naamasta katsomalla?

Vierailija
12/46 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 20:38"]

[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 20:34"][quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 20:32"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]Mä en tuomitse ketään vaan tutustun rauhassa itse. Muodostan itse omat mielipiteeni ihmisistä.

Vierailija
13/46 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon aina pitänyt juoruihin sokeasti uskovia vähän tyhminä. Ihan niinku niillä ei ois omia aivoja muodostaa omia mielipiteitä.

Myös suu vaahdossa juoruja levitteleviä olen pitänyt aina vähän yksinkertaisina.

Vierailija
14/46 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 20:38"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

???

Vierailija
15/46 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

12, amen.

Vierailija
16/46 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon huomanntu, että ihmiset jotka riepottelee toisten ihmisten asioita innokkaimmin, tuntevat usein oman olonsa jotenkin uhatuksi.

Esim. työpaikoilla jos pelätään irtisanomisia, levitellään kaikkein eniten ikäviä juoruja toisista.

Itsellä jos on paha olo ja pelkää jotakin, sitä tulee helpommin puhuttua paskaa toisista.

Silloin kun itsellä on hyvä olla, ei tarvitse mustamaalata muita.

Vierailija
17/46 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 20:40"][quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 20:38"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]Mä en tuomitse ketään vaan tutustun rauhassa itse. Muodostan itse omat mielipiteeni ihmisistä.

[/quote]

Sinun mielipiteesi perustuu puutteellisille tiedoille. Luuletko, että se naapurin pedofiili kertoo sinulle harrastuksistaan? Tietysti, jos lastesi turvallisuudella ei ole mitään väliä vaan tärkeintä on se, että naapuri on äidin meilestä tosi mukava heppu, niin sitten ymmärrän mielipiteesi. Sääliksi käy lapsiasi.

Vierailija
18/46 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kamoon. Oot sairas noiden pedofiili juttujes kanssa. Näät niitä vissiin jokapaikassa.

Suurin osa maailman ihmisistä on ihan normaaleja. Jokainen naapurin mies EI ole pedofiili.

Vierailija
19/46 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 20:53"]Hei kamoon. Oot sairas noiden pedofiili juttujes kanssa. Näät niitä vissiin jokapaikassa.

Suurin osa maailman ihmisistä on ihan normaaleja. Jokainen naapurin mies EI ole pedofiili.

[/quote]

Kuka täällä on väittänyt, että jokainen on? Oletko humalassa vai muuten vain tärähtänyt?

Vierailija
20/46 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti paskanjauhajat ovat maailman alinta pohjasakkaa, samaa sakkia kuin pedofiilit,raiskaajat ym. murhaajat. En kunnioita!!!!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan