Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaksoset n. 1v. Harrastukset

23.08.2006 |

Meillä on vajaa 1 v. kaksoset ja olen kotona lasten kanssa. Ollaan tähän asti oltu paljon kotosalla, mutta nyt tekisi mieli saada vaihtelua päiviin. Kävimme avoimessa päiväkodissa musiikkituokiossa ja siellä tanssittiin piirissä äiti lastaan kantaen. Kun tanssin toisen vauvan kanssa toinen joutui istumaan yksin syrjässä ja katsomaan tanssivaa piiriä. Tuli vähän paha mieli, kun toinen vauva niin joutui aina syrjään, eikä ohjaajilta juuri apua tullut. Millaisia harrasteita / menoja teillä muilla n. 1 v. kaksosten kanssa on? Missä iässä alkaa hiekkalaatikolla istuskelu? Meillä kun vielä ainakin tuppaa hiekka ja kaikki muukin menemään suuhun... Jonkin verran ollaan kyllä nurmella konttailtu.

Tietääkö kukaan pk-seudulta jotain pienille kaksosille ystävällistä ohjattua toimintaa?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me aloitettiin viime syksynä sekä kaksoskerho, että tavallinen MLL:n muskari ja ikää oli silloin 6kk. Aluksi koitin saada aina jonkun mukaan muskariin (naapurin tädin, kaverin, anopin) ja välillä kävin yksin. Opin nostamaan tytöt yhtäaikaa syliin tuolilla istuessa, sekä seisoessa. Eihän sillain kaikkia liikkeitä saa tehtyä, mutta pääsipähän molemmat mukaan piiriin ja se oli tärkeintä. Nyt ensi viikolla alkaa taas muskari ja meinaan koittaa käydä yksin. Anoppi ei ole kovin innoissaan mukaan tulemisesta, vaikka onkin jo kotona (ja vaikka hakisin ja veisin, hänen mielestään muskarit näin pienille on huuhaata). Mieluummin käyn sitten yksin kun en ollenkaan.

Ylipäätään mielestäni siinä vaiheessa helpottaa hirveästi, kun lapset oppii itse käveleen. Vauvoissa ja kahdessa turvakaukalossa on aina aikas raahaaminen yksin. Hiekkalaatikkokautesi saattaa alkaa hyvinkin pian :-) siitä vaan kakkuja tekemään. Ja kyllä se hiekan syöminenkin sitten jää. Tsemppiä ja terkkuja,

Frankie ja tytöt 1v. 6kk

Vierailija
2/5 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me aloitamme kaksosten kanssa muskarin ensi viikolla (heillä ikää 1v4kk) ja olen pyytänyt siskoani mukaan aina kun vain hänelle sopii. Lisäksi meillä on 3v. esikoinen joka tulee muskareihin mukaan " odottamaan" omaa muskariaan, mikä on pienten muskarin jälkeen. Hiekkalaatikolla meillä on istuskeltu jo 1v. synttäreistä lähtien ja nykyisin ovat puistossa kuin vanhat tekijät konsanaan, leikit sujuvat hienosti ja jaksavat touhuta täysillä 1-1½ tuntia, Eli ei muuta kuin rohkeasti puistoon yms. On totta, että monet lasten harrastuksista yms. on tarkoitettu vain äidille ja yhdelle lapselle, mutta itse ainakin yritän tuppautua sellaisiinkin ryhmiin mukaan ja vielä toistaiseksi olen saanut niissä auttavia käsiä tarvittaessa.

Hauskaa syksyn alkua kaikille =0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

me käytiin viime syksynä äiti-vauva -jumpassa. Mulla oli onni, sillä ohjaaja suostui pitämään tyttöä salin edessä " mallikappaleena" itse olin sitten ihan eturivissä pojan kanssa. Joten hyvin onnistui meillä. Lisäksi olemme käyneet vauvauinnissa. Sielläkin viihtyvät hyvin.

Nyt täksi syksyksi on vauvauintia ja lasten liikuntakerho.

hopsi ja taaperot 1v8kk

Vierailija
4/5 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja meillä on kyllä ulkoiltu hiekkiksellä jo pari kuukautta. Hiekan syöminenhän ei ole kuoleman vaarallista jos ei hiekkis ole esim. alueen kissojen kokoontumispaikkana :-) Alkuun sitä hiekkaa tungettiin suuhun koko ajan, mutta uutuuden viehätys laantui aika nopsaan. Nyt lähinnä syödään hiekkaleluja, keinutaan ja konttaillaan ympäri pihaa.

Harrastuksiin ei ole oikeastaan kauheasti intoa mennä, mulle riittää tää puistoilu ja mettissä koluaminen koiran ja poikien kanssa. Avoimeen päiväkotiin ehkä suunnataan jossain vaiheessa. Meillä on kyllä paljon kavereita joilla on samanikäisiä lapsia, joten lenkkeilyt ja kahvittelut puolin ja toisin käy harrastuksista ja saa lapsetkin seuraa.

Älkäähän ottako nokkiinne, mutta mä vähän ihmettelen tätä nykyajan tarvetta harrastaa lasten kanssa jotain. Mun ajatus on että näille taaperoille riittää " harrastukseksi" maailman tutkiminen ja uusien elämysten saaminen luonnon ja yhteisten hetkien kautta. Ehkä mä olen vähän vanhanaikanen ja jumittunut tyyppi ;-)

Mutta joka tapauksessa kaikille toivotan mukavia hetkiä valitsemiensa harrastusten parissa!

Sankku ja pojat

Vierailija
5/5 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo oikeassa olet, ei ne vuoden ikäiset mihinkään harrastuksiin halaja. Ennemmin mamma niitä kaipaa. Mulla ei taas ollut ketään, joten olin kaiket päivät yksin lasten kanssa kotona. Ja mä taas kaipaan jotain seuraa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi