perhepeti - 2:n tulossa
Mites olette perhepedissä nukkuvat tehneet esikoisen kanssa kun kakkonen tulee?
omaan sänkyyn - samaan/erihuoneeseen?
Miten on onnitstunut siirto?
Meillä esikoinen melkein kaksi ja vierekkäin ollaan vielä nukuttu - vaikka vauva on kohta jo täällä.... Muuten ei mitään, vaikka kaikki nukuttaisiin samassa sängyssä, mutta pelottaa, jos esikoien riehuu vauvan päälle - se kun on sellainen menijä...
Kommentit (7)
eli nyt ollaan otettu esikoiselle oma sänky siihen meidän viereen jatkoksi. Illalla luetaan isossa sängyssä ja sitten on siirrytty omaan peiton alle - ihmeen kivottuomasti muuten. (nyt koputan puuta) aamulla kömpii sitten viereen.
Ihan hyvin tosiaan on mennyt, mutta ei se vieläkään poista sitä pelkoa, että mites sitten kun siellä meidän sängyssä on ykis pieni ja avuton jonka yli ei voikkaan mönkiä... Pikku touhuajan kun ei meinaa tajuta missä muiden ihmisten rajat menee..
Vauva nukkuu meidän keskellä. Ihan hienosti on mennyt. Lapset ja minä nukutaan vieri vieressä, miehellä on leveämmät oltavat. :)
Ainut vaan se että kuopusta en ole uskaltanut viedä nukkumaan ennen kuin vasta sitten kun itsekin menen nukkumaan. Siihen asti uinailee esim. vaunuissa tai patjalla lattialla. Esikoinen on kova pyörimään joten siitä syystä en tohdi viereen viedä.
Meillä nukuttiin esikoisen kanssa normaalissa 160 leveessä ja kun velivauva syntyi, niin saatiin runkopatja lahjaksi ja taas mahtuu eli nyt on 240 leveyttä sängyllä ja lapset 3v3kk ja 1v3kk mahtuu meidän lisäksi sinne ihan hyvin. Esikoinen nukkuu seinän vieressä ja pikkuinen meidän välissä. Hyvin uni maistuu koko perheelle.
Pitäisiköhän esikoinen vierottaa yötissistä ja laittaa nukumaan isän ja seinän väliin? Onko kellään kokemusta kahden lapsen yötissittämisestä perhepedissä?
omassa sängyssään johon hän tottui ennen vauvan syntymää. Minä ja vauva nukutaan parisängyssä johon esikoinen kömpii aamuisin. Mies nukkuu useimmiten eri huoneessa koska nukkuu kovin levottomasti enkä minä halua herätä aamuisin herätyskellon soittoon :)
esikoisen sänky on samassa huoneessa ja kiinni parisängyssä. Esikoista en halua ottaa enää viereen koko yöksi sillä hän nukkuu usein tosi levottomasti, pyörii kovasti enkä minä saa nukuttua. Muuten voitaisiin nukkua kaikki kolme samassakin.
Meitä mietityttää ihan sama asia. Meillä tosin esikoinen on vasta vuoden ikäinen kakkosen tulossa.