Olen sairaalloisen ylipainoinen, kysy mitä vaan
Vastaan asiallisiin kysymyksiin.
Kommentit (42)
Olen parisuhteessa, ei lapsia, ikä 40 vuotta. Olen sikäli tyytyväinen, että olen hyväksynyt sen, että tulen olemaan lihava koko ikäni.
Teen kohtalaisen raskasta tehdastyötä. Harrastan liikuntaa mielestäni monipuolisesti.
Millä tavoin painosi ja kokosi rajoittaa elämääsi?
Mahdutko lentokoneessa tai junassa yhdelle istuimelle?
[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 15:08"]Hävettääkö sinua liikkua ihmisten ilmoilla, vaatiiko sairaalloinen ylipainoisuus myös hyvän itsetunnon kehittämistä? Minulla on sairaalloisen ylipainoinen sukulainen, joka oli jo nuorena lihava, mutta nyt todellakin vakavasti ylipainoinen. Hän ei juuri poistu kotoaan, hän oli jo nuorena ujo ja luulen, ettei hän vaan kehtaa olla ihmisten katsottavana.
[/quote]
Joskus hävettää, mutta se johtuu ennemmin siitä, että olen täysin tyylitajuton, ja en oikein osaa pukeutua kuin farkkuihin ja t-paitaan. Nuorempana en kehdannut käydä esim uimahallissa. Normaalisti en ajattele läskejäni kylillä ollessani
[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 15:12"]
Haukutaanko sua paljon kun liikut ihmisten ilmoilla?
Ei ollenkaan. Nuorempana joskus kuuli kuittailua. Lapset joskus saattaa jotain sanoa, ja kerran on pari pikkutyttöä hihitellyt uimahallissa, mutta lapsilta nyt ei voi kauheasti hienotunteisuutta aina odottaa :)
Millä tavoin painosi ja kokosi rajoittaa elämääsi?
Mahdutko lentokoneessa tai junassa yhdelle istuimelle?
Paino rajoittaa siten, että en uskalla esim. juosta. Ja joskus pelottaa, että kestääkö tuoli alla :P En lennä, mutta uskoisin että yksi istuin riittää. Leffateatterissa mahdun istumaan, samoin bussissa.
painatko enemmän kuin minä? olen 175cm ja panan 145kg
Painan vähemmän. Tammikuussa n. 134 kg, kuukausi sitten 125 kg. Pituutta on 167 cm
Hieno suoritus tuo yhdeksän kilon painonpudotus! Onko tavoitteenasi pudottaa enemmänkin painoa?
[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 15:18"]
Mitä söit eilen? Entä tänään?
[/quote]
Eilen söin aamupalaksi kahvia ja ruisleipää, päällä juustoa ja kurkkua. Ruuaksi pyttipannua (eli paistettuja ruuantähteitä), salaattia, iltapalaksi maitoa ja ruisleipää samoilla päällisillä kuin aamulla. Lisäksi söin suklaapatukan jämät, n 200 g irtokarkkeja, tölkin siideriä, grillimakkaran ja mehua. Voi olla, että jotain unohtui.
[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 15:20"]
Saanko kysyä, että miksi et laihduta?
[/quote]
Koska laihduttamin tässä painossa on aivan järkyttävän raskas prosessi henkisesti. Olen joskus laihduttanut melko nopeassa tahdissa 30 kg, ja kuten yleensä käy, kävi minullekin, kilot tulivat takaisin kavereiden kanssa. Se hyvä puoli tuossa projektissa oli, että entisestä liikunnanvihaajasta tuli kokeilunhaluinen liikunnan harrastaminen. Tietoisesti en pyri enää laihduttamaan, yritä toki olla mässyttämättä herkkuja aivan rajattomasti, ja yritän torjua niitä lihavuuden mukanaan tuomia haittoja liikunnalla.
Muten suhtaudut miehiin, joilla on lihavuusfetissi ja jotka himoitsevat sinua upean, valtavan vartalosi vuoksi?
[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 15:27"]
Milloin aloit lihoa? Olitko ylipainoinen jo lapsena ja nuorena?
[/quote]
Lapsena olin pyöreä, mutta en varsinaisesti lihava. Lihominen alkoi murrosiän alkaessa, tosin nyt kun katsoo teini-iän valokuvia, niin en ollut ollenkaan niin lihava, kuin silloin kuvittelin olevani.
[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 15:32"]
Hieno suoritus tuo yhdeksän kilon painonpudotus! Onko tavoitteenasi pudottaa enemmänkin painoa?
[/quote]
Kiitos :) Ei ole tavoitteita sen suhteen. Tavoitteeni on jatkaa nykyisiä liikuntajuttuja, ja kokeilla vähintään kahta uutta lajia joka vuosi. Ja ruokailupuolella lopettaa karkin mässytys ja mehun juominen.
[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 15:36"]
Muten suhtaudut miehiin, joilla on lihavuusfetissi ja jotka himoitsevat sinua upean, valtavan vartalosi vuoksi?
[/quote]
Lihavuusfetissimiehet kiertää mut kaukaa, koska mulla on b-kupin tissit :D
Hävettääkö sinua liikkua ihmisten ilmoilla, vaatiiko sairaalloinen ylipainoisuus myös hyvän itsetunnon kehittämistä? Minulla on sairaalloisen ylipainoinen sukulainen, joka oli jo nuorena lihava, mutta nyt todellakin vakavasti ylipainoinen. Hän ei juuri poistu kotoaan, hän oli jo nuorena ujo ja luulen, ettei hän vaan kehtaa olla ihmisten katsottavana.