Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näen kaiken mustavalkoisena, voiko olla vaarallista?

Vierailija
09.07.2024 |

Heräsin ja näen kaiken mustavalkoisena. Muuten ihan normaali olo. Mistä voi johtua? 

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä siis oo migreeniäkään ollut ikinä. T: Ap

Vierailija
2/14 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi olla ainoa maailmassa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriin.

Vierailija
4/14 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä siihen on joku syy. Voisihan sitä kysyä lekurilta tai silmälääkäriltä. Se selviää, kerro muillekin sitten mikä se oli. Jos käytät e-pilleriä, pitäisi keskeyttää ne varmaan, ellei ole raskausriskiä. Onko joku muu lääke käytössä.

Vierailija
5/14 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kierukka. Sama kierukka nyt toista kertaa putkeen. Allergialääke ja mielialalääke. Ei muita. Nää on olleet samat kyllä jo vuosia eikä mitään tällaista oo aiemmin ollut. 

Tosi hassua. Kuin eläis mustavalkoelokuvassa. 

Mä en jaksais millään lähteä lääkäriin jonottamaan. Jospa tää kohta menis ohi. 

Vierailija
6/14 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita terveysneuvontaan. Voi olla vaarallista.

Vierailija
7/14 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtäkkiä kaiken näkeminen mustavalkoisena voi johtua useista syistä, joista jotkut voivat olla vakavia ja vaatia välitöntä lääkärin apua. Tässä on muutamia mahdollisia syitä:

1. **Aivoverenkiertohäiriö (TIA tai aivohalvaus)**: Ohimenevä aivoverenkiertohäiriö tai aivohalvaus voi aiheuttaa näköhäiriöitä, mukaan lukien värinäön menetyksen.

2. **Migreeni**: Joillakin ihmisillä migreenikohtauksiin liittyy näköhäiriöitä, kuten välkkyviä valoja tai värien katoamista.

3. **Verkkokalvon tai näköhermon ongelmat**: Verkkokalvon irtauma, näköhermon tulehdus (optikusneuriitti) tai muut silmän rakenteelliset ongelmat voivat aiheuttaa näön muutoksia.

4. **Lääkkeiden tai huumeiden sivuvaikutukset**: Tietyt lääkkeet tai huumeet voivat vaikuttaa näkökykyyn.

5. **Aivovamma**: Päävamma tai muu trauma voi vaikuttaa aivojen näköalueisiin ja aiheuttaa värinäön menetyksen.

6. **Silmänpohjan rappeuma**: Ikääntymiseen liittyvä silmänpohjan rappeuma voi myös vaikuttaa värien havaitsemiseen.

Koska näön äkillinen muuttuminen on mahdollisesti vakava oire, on tärkeää hakeutua välittömästi lääkärin tai silmälääkärin vastaanotolle. He voivat tehdä tarvittavat tutkimukset ja selvittää syyn oireisiin.

Vierailija
8/14 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kaveri joka näki kaiken mustavalkoisena, oli kyllä rasittava tyyppi.

Vierailija
9/14 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kierukka. Sama kierukka nyt toista kertaa putkeen. Allergialääke ja mielialalääke. Ei muita. Nää on olleet samat kyllä jo vuosia eikä mitään tällaista oo aiemmin ollut. 

Tosi hassua. Kuin eläis mustavalkoelokuvassa. 

Mä en jaksais millään lähteä lääkäriin jonottamaan. Jospa tää kohta menis ohi. 

Ehkä voi soittaa myös terkkarille, joka kysyy lekurilta, ei ole pakko. Paitsi jos se maksaa. Tai yksityinen, mutta se maksaa. Kierukassa on ehkä hormoneja, mitä sen ohje sanoo vaikutuksista. Entä mielialalääkkeen ohje, onko haittavaikutuksia tai muuta huomioitavaa. Miten silmät, onko kuivuutta. Kai sen allergialääkkeen ohjeenkin voi katsoa, siitä ei pitäisi tulla mitään.

Vierailija
10/14 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni ohi. Tais olla tilapäinen häiriö. Oli kyllä jännä. 

Vierailija
11/14 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tuliko huumeista? Siitä päätellen ettet uskaltanut lääkäriin. Kaikkia vitkuttelijoita pidetään nykyään narkomaaneina, olen oppinut tk:sta.

Jos et mene heti, syynä on se, että veressäsi on huumeita.

Jos taas menet heti, sinut lähetetään kotiin odottamaan, meneekö vaiva ohi. Olethan nainen, ja se voi olla hysteriaa.

Vierailija
12/14 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tuliko huumeista? Siitä päätellen ettet uskaltanut lääkäriin. Kaikkia vitkuttelijoita pidetään nykyään narkomaaneina, olen oppinut tk:sta.

Jos et mene heti, syynä on se, että veressäsi on huumeita.

Jos taas menet heti, sinut lähetetään kotiin odottamaan, meneekö vaiva ohi. Olethan nainen, ja se voi olla hysteriaa.

Ei tullut. En oo osannut edes ajatella että noin ajateltais. Kauheeta. Oon vain uupunut ja mulla on ADHD niin en millään jaksa mennä minnekään jonottamaan jos ei ole ihan pakko. Varsinkin kun usein lopputulos on että mee vain kotiis syömään Buranaa. Siihen menee koko päivä. 

Eilen soitin sinne terveysneuvontaan kun tuli uudestaan kaikki mustavalkoiseksi. Alkoi myös huimata. Ne käski soittamaan 112 ja ambulanssi haki mut päivystykseen. Piti sitä odotellessa maata paikallaan odottamassa aivohalvauksen varalta. 

Pääsin vasta aamulla pois. Meni tää päivä nukkuessa. Oli TIA-kohtaus. 

Kiitos teille. 

Vierailija
13/14 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että soitit. Mitä sinulle sanottiin syyksi tia:lle? Tuliko lääkitystä ja ohjeita?

Vierailija
14/14 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että soitit. Mitä sinulle sanottiin syyksi tia:lle? Tuliko lääkitystä ja ohjeita?

Täytyy vielä mennä jatkotutkimuksiin. Nyt väsyttää enkä jaksa kirjoitella. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan