Lähtisitkö mökille jossa koirien pitää nukkua avoterassilla?
En haluaisi että meidän kaksi koiraa joutuu nukkumaan ulkona, ei ole allergiaa tms. Ystävä perhe ei vaan tykkää koirista. Mies haluaa mennä ja väittää että ei ole hyttysiä pihalla.
Kommentit (130)
Vierailija kirjoitti:
KivaTiimiKiva kirjoitti:
Ihme väitteitä että kaikki koirat haisevat. Koiran märkä turkki voi haista mutta kun koira on puhdas ja kuiva se ei yleensä kauheasti haise. Jotkut toki haisevat jos niitä läheltä haistelee, monet eivät juuri lainkaan ja joillain haisee hoitamattomat hampaat. Vinttikoirissa on rotuja jotka tuoksuvat jasmiinille.
Koska koirat haisevat. Koiralta ja ummehtuneelta. Inhottavalta. Likaisena vielä kauheammalta. Mulla on tarkka hajuaisti, joten mun nenään koirat haisee,vaikka moni omistaja väittää, ettei heidän koiransa haise. Tiedoksi: kyllä haisee, omistaja on vaan tottunut siihen löyhkään eikä sitä huomaa itse.
Jasmiinin tuoksuista koiraa en ole haistanut. Tuttavapiirin piskistössä ei vinttikoiria ole.
Myös koiraihmisten kodit haisee koirilta, vaikka he eivät itse sitä huomaa. Monet myös tottuu siihen että vaatteet ja koti on siinä karvassa, eli eivät itse enää näe sitä sotkua. Me yritettiin viettää iltaa seurueessa jossa koira. Eihän siitä mitään tullut koska se haukkui koko ajan ja omistajan aika meni siinä hyysätessä.
Vierailija kirjoitti:
Koirallinen kirjoitti:
Mun äiti joskus hoitaa mutta kun näitä on 2 niin on se aika riesa kuuskymppiselle.
Et silti ole tajunnut, että koira on aina riesa, riippumatta hoitajan iästä?
Riesahan se koira on. Mutta rakas. Perheenjäsen. Kumppani. Talovahti. Turva.
Helsingissä on meno jo niin turvatonta että ilman isoa koiraa ei uskalla iltaisin liikkua, ei ainakaan siellä missä itse asun ja kun rivari niin hyvä että on tarkka vahti. Täällä tehdään joka kesä asuntomurtoja ulkomaisten liigojen toimesta. Paitsi niissä asunnoissa joissa koira.
Kaikesta on riesaa. Ok-talosta, lapsista, vanhuksista, lemmikeistä jne. Mutta sitä se on elämä.
En minäkään näkisi kylään paikkaan mihin ei tuota isoa vahtihauvaa voisi ottaa. Vaan eipä mun kaverit kutsu kylään sellaisia joilla koiria ellei itsellään koiraa. Meillä on lähinnä se ongelma ettei voida mökkeillä kavereiden kanssa kun uroskoirat tuppaa keskenään tappelemaan. Siksi viihdytään omissa oloissamme tällaiset juhlapyhät.
Stadi on muuten älyttömän hyvä paikka viettää juhannusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KivaTiimiKiva kirjoitti:
Ihme väitteitä että kaikki koirat haisevat. Koiran märkä turkki voi haista mutta kun koira on puhdas ja kuiva se ei yleensä kauheasti haise. Jotkut toki haisevat jos niitä läheltä haistelee, monet eivät juuri lainkaan ja joillain haisee hoitamattomat hampaat. Vinttikoirissa on rotuja jotka tuoksuvat jasmiinille.
Koska koirat haisevat. Koiralta ja ummehtuneelta. Inhottavalta. Likaisena vielä kauheammalta. Mulla on tarkka hajuaisti, joten mun nenään koirat haisee,vaikka moni omistaja väittää, ettei heidän koiransa haise. Tiedoksi: kyllä haisee, omistaja on vaan tottunut siihen löyhkään eikä sitä huomaa itse.
Jasmiinin tuoksuista koiraa en ole haistanut. Tuttavapiirin piskistössä ei vinttikoiria ole.
Myös koiraihmisten kodit haisee koirilta, vaikka he eivät itse sitä huomaa. Monet myös tottuu siihen että vaatteet ja koti on siinä karvassa, eli eivät itse enää näe sitä sotkua. Me yritettiin viettää iltaa seurueessa jossa koira. Eihän siitä mitään tullut koska se haukkui koko ajan ja omistajan aika meni siinä hyysätessä.
Ratkaisu on selvä. Et mene koiraihmisten lähelle. Turhaan tuota asiaa täällä toistelet.
Vierailija kirjoitti:
Eläinlääkäriltä saa piikkejä jolla koirahuolet loppuvat minuutissa.
Typerää kommentointia ja varsinkin omien ajatusten tykkääminen.
ei koiria paikkaan, johon niitä ei haluta, as simple as that.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KivaTiimiKiva kirjoitti:
Ratkaisu on selvä. Et mene koiraihmisten lähelle. Turhaan tuota asiaa täällä toistelet.
Toistelen? Yhden kommentin laitoin.
Ei minulla ole mitään niitä ihmisiä vastaan. Koirat vaan aiheuttaa ihan turhaa sotkua ja härdelliä jota ilmankin voi olla.
Vierailija kirjoitti:
Kuka hankkii niin sopeutumattoman koiran, jottei koira pysty nukkumaan lämpimänä kesäyönä terassilla yötään?
Sanoo ilmeisesti ihminen joka ei ymmärrä koiraeläimestä mitään. Joku sopeutuu joku ei. Riippuu rodusta hyvin pitkälle. Perheenjäsenenä kerrostalossa elänyt koira tuskin sopeutuu.
Hommaisin koirille hoitajan tai en menisi ollenkaan.
Miksi ihmiset järjestävät näitä tapaamisia aina jouluisin ja juhannuksena? Tuntuu, että ne aiheuttaa vaan stressiä isäntäperheelle ja vieraille. Ihan niinkuin näissä olisi joku kaava, että kun näin on aina tehty, niin näin tehdään jatkossakin. Niitä läheisiä voi nähdä ihan arjessa ohimennen niin ei tule tällaista stressiä kellekkään.
Jos minulla olisi koira, en menisi mökille. Ukko sais mennä yksin jos niin hinkuaa sinne.
Ei koiria sinne minne ei niitä haluta !
Onneksi isäntäperhe on sen myös selvästi kertonut, ei mökkiin koiria.
Jos hankkii koiran, pitäis myös olla vara viedä koira hoitoon reissujen ajaksi.
Sukulaisperhe hankki ” pelastetun” koira Espanjasta, sitten loma-aikana koiralle kerjätään hoitajaa vanhemmista, isovanhemmista,
kun koiraa ei voi ottaa mukaa tai raskaita viedä maksulliseen hoitopaikkaan.
- Muiden ihmisten omat menot menevät pilalle, kun pitäisi olla koiravahtina.
( plus syyllistäminen, jos et suostu koiravahdiksi ).
Vierailija kirjoitti:
Kuka hankkii niin sopeutumattoman koiran, jottei koira pysty nukkumaan lämpimänä kesäyönä terassilla yötään?
Minä. Mulla on koira, joka on kuuro 4-kiloinen, jolla on eroahdistusta. Ihana koira, mutta en todellakaan voisi jättää sitä millekään terassille. Ymmärrän että kaikki eivät halua koiravieraita ja se on ihan ok. Järjestäisin koiralle hoitopaikan tai jättäisin menemättä kylään. Mutta terassille en tosiaankaan jättäisi yöksi.
Lähtisin, meidän koira olisi ulkona kaikki pahimmat pakkasetkin jos se itse saisi päättää.
- - -
Meillä sama eikä varmasti tulisi kuumaan mökkiin sisälle. Nukkuisi ylpeänä terassilla vartioimassa. Karjalan karhukoira. En kyllä laittaisi kiinni hihnaan. Ja koira olisi innoissaan, jos tulisi hirviä tai jotain "pelottavaa". Vähän äksöniä elämään."
-- -
Kyllä !! Karjalan karhukoirien omistajat ovat parhautta mökkivieraina!
Ei tunge kutsumattomia örveltäjiä mökkirauhaa häiritsemään kun valpas vahti tomerana äkseeraa terassilla silmä tarkkana vartioiden!
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei kyläillä koiran kanssa. Jos kyläily vaatii yöpymistä tai kestää matkojen vuoksi koko päivän, lähtee koira hoitoon.
Juuri näin.
Pennusta saakka kun on vielä totutettu että hoitopaikkaan on ok välillä jäädä, niin ei mitään ongelmaa.
Telttaa myös kannatan. Teltta auton viereen ja jos yöksi viilenee riittävästi, koirat yöksi autoon kun itse nukutte vieressä teltassa.
Tuollaisen porukan mökillä koirat on oltava kuitenkin koko ajan kiinni hihnassa ja ulkona joten miettikää onko se teille lomaa vai jatkuvaa koirien viihdytystä ettei ne räkytä.
Ei kai mies halua jättää koirat kotiin keskenään kahdeksi päiväksi? Jätä se sika! Koirille tulee heti enemmän tilaa.
" . . .Olen niin paljon koirien ja lasten kanssa reissannut että ei ole vaivalloista kun organisoi hyvin.
Joskus jopa 3 koiraa mukana kun siskon koira hoidossa.
Auto ilmastoitu ja takaluukku koirille ja koiraverkko suojaamassa kolarin varalta.
Ja nämä on isoja toinen keskikokoinen.
Pihani on aidattu ja koirat siellä vapaana.
On hyvin koulutettuja, toinen rotunsa puolesta(pohjolan rotu) vähän haukkuu kun komentelee, toinen isompi (paimenkoira) ei hauku lainkaan.
Kumpikaan ei kuolaa. Eikä kumpikaan ole aggressiivinen. Pärjäävät ihmisten kanssa ja rakastavat pikkulapsia.
Kumpikaan ei haise ja vain toisesta lähtee vähän karvaa,
mutta hoidan näitä hyvin ja harjaan ja pesen joten aika vähän karvoja kotona.
Nyt lähti ihan lapasesta aihe sorry. Mutta ilman näitä rakkaita perheenjäseniä elämä olisi paljon tylsempää.
Ja mun ystävät ja vanhemmat rakastaa näitä!"
Sinulla on juuri oikea, hieno asenne koirien kasvattamiseen ja elämään ! Näin juuri!
Mitä ihmettä. En todellakaan menisi! Joku raja sentään.
Onko koirien evoluutio mennyt jo sille asteelle, etteivät tule toimeen ulkosalla leppeässä Suomen suviyössä?
Aina oppii uutta, mutta nyt kyllä kyseenalaistan.
Vierailija kirjoitti:
En tod.menisi, rakastan niin paljon koiria etten halua olla ihmisten kanssa jotka eivät pidä koirista. Se kertoo paljon ihmisestä.
Minulle se kertoo pelkästään sen, että joku ihminen ei pidä koirista. Sinä koiraihmisenä todennäköisesti vihaat kissoja (kuten yleensä koiranomistajat). Miten se kissan vihaaminen eroaa koiravihasta?
Ymmärrän hyvin isäntäperhettä. He eivät halua koiria sisälle mökkiinsä, ja heillä on täysi oikeus päättää asiasta. Koirat pärjäävät kesäyönä ulkoterassilla aivan mainiosti. En minäkään tykkäisi nukkua vieraiden koirien kanssa samassa mökissä; ne saattavat kuljeskella levottomina ja aiheuttaa meteliä. Lisäksi koirista (varsinkin isoista) lähtee usein epämiellyttävä haju, joka pienessä tilassa haittaa viihtymistä suuresti.