Lähtisitkö mökille jossa koirien pitää nukkua avoterassilla?
En haluaisi että meidän kaksi koiraa joutuu nukkumaan ulkona, ei ole allergiaa tms. Ystävä perhe ei vaan tykkää koirista. Mies haluaa mennä ja väittää että ei ole hyttysiä pihalla.
Kommentit (130)
Meillä ei kyläillä koiran kanssa. Jos kyläily vaatii yöpymistä tai kestää matkojen vuoksi koko päivän, lähtee koira hoitoon.
Oma koira sai illalla pahan allrgisen reaktion hyttysistä tms. Ei ollut edes kauaa pihalla ja Tarmpereen seudulla tämä. Eli en todellakaan lähtisi noilla ehdoilla,
En koska rakit pilaisivat mökkeilynautinnon.
Koirista lähtee karvoja. Jos ei itsellä ole koiraa, on pakko imuroida koko huusholli aina koiravieraiden jälkeen. Karvoja on ihan joka paikassa, vaatteissakin. Meillä on aina siistiä ja siksi koirat eivät ole tervetulleita meille. Eräillä tuttavilla on pieni, huonosti käyttäytyvä karvapallo, joka tykkää nuohota kaikki sohvat, matot ja huoneet karvoillaan, haukkuu kilpaa naapurin koiran kanssa ja hyppii iloisesti sylistä toiseen. Ollaan sovittu, että se hirviö ei enää tule meille.
Itse nukuin viime viikonloppuna avoterassilla. Ei ollut hyttysiä juuri yhtään kun tuuli mukavasti.
Vierailija kirjoitti:
Koiraihmiset on melkein poikkeuksetta ihan sekoja. Eniten ihmetyttää heidän olettavan kaikkien pitävän koirista. Hyi hel...
No siis tämä. Mä inhoan koirissa kaikkea. Läähätystä, hajua, melua, karvoja, sitä sotkua minkä jättävät jälkeensä. Kirsikkana kakussa nämä ääliö-omistajat, jotka ovat kehittäneet läheisriippuvuuden siihen piskiinsä. Edes töihin ei meinaa päästä kun Rekulla on eroahdistusta. Allergiselle työkaverille tokaistaan ylimielisesti, että ota allergialääkettä. Se ei tätä koiranpalvojaa kiinnosta, että lääkkeistä tulee kollegalle huono olo.
On joo fiksujakin koiranomistajia, jotka tajuavat, ettei koira ole ihminen. Valitettavasti alkavat olla vähemmistössä.
En lähtisi mökille saatikka jos siellä hurttia haisisi niin en ikinä
Kivempihan niiden ulkona on, kunhan terassilla on suljettava ovi (ja omat makuualustat). Mahtavatko vain olla turhan valppaina ja haukuskelevina, kun ympäristön äänet?
En. Mutta en ylipäänsä lähtisi paikkaan, missä pitää yöpyä samoissa tiloissa muiden ihmisten kanssa. Jos jostain käsittämättömästä syystä olisi pakko mennä, niin yöpyisin koiran kanssa teltassa.
Koirallinen kirjoitti:
En menis. Itikat syö yöaikaan ihan h.... sti. Ja jos mun perheenjäseniä inhotaan en itsekään menis.
Minne voi koiria jättää helposti hoitoon? Ei minnekään. Mun äiti joskus hoitaa mutta kun näitä on 2 niin on se aika riesa kuuskymppiselle.
Meillä mun ja miehen vierailut koiravihamielisten luo on ihan luontevasti jääneet. Eikä meille enää tule niitä jotka inhoaa piskejä. Allergiset ystävät tietenkin surettaa mutta sit tavataan kahvittelun merkeissä tai ulkosalla jossain.
Minä en näin koirallisena ihmisenä ymmärrä miksi se koira pitää aina ottaa mukaan kaikkiin kissan ristiäisiin. Meillä koira tressaantuisi jos joka kylä paikkaan raahaisin sen mukaan. En myöskään ajattele että ihminen joka ei vierasta koiraa kotiinsa halua on koira vihamielinen jos rehellisiä ollaan en minäkään kaverieni koiria kotiini halua joka kerta kun kaveri kylään tulee. Jätän myös lapseni ilo mielin välillä kotiin kun kaverin luokse lähden kyläilemään. Kissaani en ota koskaan kyläpaikkoihin.
Kissat pärjää kuisteilla, ulkona ihan normaalisti. Miten muka koirat ei pärjää?!
Vierailija kirjoitti:
En. Mutta en ylipäänsä lähtisi paikkaan, missä pitää yöpyä samoissa tiloissa muiden ihmisten kanssa. Jos jostain käsittämättömästä syystä olisi pakko mennä, niin yöpyisin koiran kanssa teltassa.
Mä en mistään hinnasta nukkuisi samassa tilassa koiran kanssa.
Osta sellainen koirien teltta/pentuaitaus. Dogman canvas tms. Meidän koirat ei viihdy sisällä mökissä, tulee niin kuuma, joten nukkuvat siinä terassilla. Otan tuon teltan/aitauksen joka tapauksessa aina reissussa mukaan jos tarvii saada koirat väliaikisesti pysymään yhdessä paikassa tai jos pitää saada varjopaikka. Tuon päälle voi heittää esim. ison harsoliinan tai lakanan. On myös kätevä matkalla sen puoleen, että se on heille ns. oma paikka, eli sinne voi vetäytyä jos ihmiset uuvuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Kissat pärjää kuisteilla, ulkona ihan normaalisti. Miten muka koirat ei pärjää?!
Taitaa olla niin, että se omistaja ei pärjää ilman koiraa. Asia esitetään, että koira ei pärjää.
On vastuutonta edes ajatella koiran jättämistä ulos yöksi ilman kunnon mahdollisuutta koirankopin tai sisätilojen suojaan. Joka kesä syöpäläiset kuppaa muutaman koiran aivan henkihieveriin ja shokkiin mikä vaatii rläinlääkärin hoitoa. Pahimpana räkkäaikana jo tubänti ulkotiloissa voi viedä koiran shokkiin :(
Vierailija kirjoitti:
Meillä on porttikielto kotona ja mökillä koirille. Se löyhkä jää viikoiksi, yök.
Jos siitä piskista ei voi olla muutamaa tuntia erossa, niin sitten meille ei voi tulla. Opaskoirat hyväksyisin, mutta tuttavapiirissä ei ole sellaista tarvitsevaa (onneksi).
Opaskoirat ei haise tai allergisoi.
Vierailija kirjoitti:
Eläinrakkaat ihmisvihaajat ovat yhteiskunnan syöpä.
No siinäpä vasta viisauksien äitilause.😂
Ylipäätään jonkun vihaaminen on surullista.
Itse rakastan kaikkia eläimiä, lapsia, vanhuksia, vammaisia, vierasmaalaisia jne. Mutta tosiasia on se etten viihdy pienissä tiloissa muiden kanssa kun kaikki piereskelyt ja kuorsauksen ja lasten kitinät kuuluvat. Oma koirani o niin rakas etten lähde sen kanssa kuin omalle mökille missä saadaan olla rauhassa, uida vaikka alasti ja touhuta mitä ikinä keksitään. Naapurit kaukana joten eivät häiritse meitä emmekä me muita.
Juhannus on monille hankalaa kun pitää väkisin olla porukalla jossain. Erilaisia tarpeita ihmisillä eikä toiveet aina kohtaa. Juhannuksena alkoholia vielä mukana joten paljon on riitoja. Kaikelta tuolta voi välttyä jos nauttii omasta raihasta eikä yritä änkeä väkisin porukoihin. Mun mökille saa kaikki läheiset tulla mutta yösijaa niin vähän että harva tulee telttailemaan tänne. Juhannuskahvit tarjoan kaikille jotka tulevat. Eiköhän ne sieltä saas ilmesty pyhien aikana rauhoittumaan mamman helmoihin. 😉
En voisi mennä koska koira ei ymmärtäisi miksei se pääse sisälle taloon ja ahdistuksissaan sitten ulvoisi, raapisi ovea, haukkuisi jne. Eli huonoin mahdollinen nukkumajärjästely kaikille osapuolille olisi tämä.
Huomaa ettei tuollaisen ehdotuksen tekijä ymmärrä koirista mitään. Jos isäntäväki ei tykkää koirista, en menisi koiran kanssa ollenkaan vaan joko hankkisin sille hoitopaikan jos itse haluaisin mennä, tai en menisi ollenkaan.
Ei meidän koira osaisi nukkua erillään laumastaan. Jäisin koiran kanssa kotiin.