Miten saa järjen voittamaan tunteet (kolmas lapsi)?
En voi uskoa, että nyt kun elämä alkaa olla säännöllistä, lapset 3v ja 5v, alkaa jostain tulla haave kolmannesta lapsesta. Olin niin väsynyt kahden pienen kanssa, että hautasin aiemmat haaveeni suuremmasta lapsimäärästä "ikuisiksi ajoiksi". Ja nyt en edes pysty katsomaan pientä vauvaa kun kehoni huutaa vielä yhtä. Hulluksi tulossa?:)
Kommentit (28)
Naapuriperheessä on neljä lasta ja ei ole ollut yhtään hankalaa. Arki sujuu oikein helposti, kun on värvännyt naapurit ja tuttavat hoitamaan kaikki lasten kuskaukset hoitoon, kouluun ja harrastuksiin. Kätevää kun sen osaa.
[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 10:58"][quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 10:52"]
Tykkään niin paljon matkustamisesta, että kaksi on lapsilukumme. Oon yrittäny kaverin kanssa reissatessa löytää huonetta kahdelle aikuisille ja kolmelle lapselle. Vaikeaa on.
[/quote]
meillä on neljä lasta, osa jo hyvin isoja.
matkustamistamme ei ole estänyt yhtään. Joskus on oltu samassa huoneessa kaikkinin, on niitä isojakin. Usein kaksi hionetta on hyvä ratkaisu. Kyllähän niitä hotellista saa kaksi ottaa! joskus on ollut jopa kolme eri huonetta.
lähdskään aina ei ole ollut edes mitään varauksia, menty tiskille myöhäänkin illallaja kerrottu kokonpanomme kysyen mitä olisi tarjolla. Ja petipaikat on löytyneet. Onpa pieno hotelli, jos majoittaa vain neljää henkilöä...
[/quote]
En mä välittäis matkustaa siten, että puolet perheestä on eri huoneessa.
[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 11:03"][quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 10:58"][quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 10:52"]
Tykkään niin paljon matkustamisesta, että kaksi on lapsilukumme. Oon yrittäny kaverin kanssa reissatessa löytää huonetta kahdelle aikuisille ja kolmelle lapselle. Vaikeaa on.
[/quote]
matkustamistamme ei ole estänyt yhtään. Joskus on oltu samassa huoneessa kaikkinin, on niitä isojakin. Usein kaksi hionetta on hyvä ratkaisu. Kyllähän niitä hotellista saa kaksi ottaa! joskus on ollut jopa kolme eri huonetta.
lähdskään aina ei ole ollut edes mitään varauksia, menty tiskille myöhäänkin illallaja kerrottu kokonpanomme kysyen mitä olisi tarjolla. Ja petipaikat on löytyneet. Onpa pieno hotelli, jos majoittaa vain neljää henkilöä...
[/quote]
[/quote]
Ette kai te kotonakaan kaikki samassa huoneessa nuku?
[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 11:29"][quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 11:03"][quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 10:58"][quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 10:52"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ette kai te kotonakaan kaikki samassa huoneessa nuku?
[/quote]
Kyllä mieheni kanssa nukutaan. Jopa samassa sängyssä. Teillä ei vissiin.
[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 10:24"]
Toisaalta mä en oo ikinä kuullut kenenkään katuvan sitä kolmatta lasta, mutta niitä on paljon jotka harmittelee, kun ei saanut enempää lapsia.
Miten AP:n mies suhtautuu asiaan, haluaisiko hän vielä kolmannen? Entä ootteko minkä ikäisiä, jos vielä odottelet muutaman vuoden ja mietit miltä tuntuu.
Itselläni jo kaksi teiniä, tähän taloon ei enää vauvaa tule, vaikka vauvat on tosi söpöjä. Meillä iltatähtenä koira.
[/quote]
Kiitos kaikille näkökulmista! Ikää on jo 34v minulla sekä miehellä, joten kovin montaa vuotta ei voisi odotella. Miehelle en ole vielä uskaltanut mitään sanoakaan, tietää kyllä että toiveenani on aina ollut kolme, mutta viime vuodet olen toitottanut että lisää lapsia ei varmasti tule koskaan;).
Ihmettelen vain tätä "biologiaa", ja nopeasti näyttää unohtuvan se vauva-ajan raskaus (meillä ei ole kovin hyvin nukkuvia vauvoja ollut) ja vaikea se ratkaisu on tehdä, toki ymmärrän, ettei elämää voi suunnitella liikaa.
Toisaalta tuntuu, että onko tämä joku pelko juuri siitä, että lapset kasvavat eikä koskaan ole enää tilaisuutta elää sitä vauva-aikaa, ja järki sanoo, että huh huh, vihdoin alkaa helpottamaan (mies ollut paljon poissa työn takia viime vuodet, mutta pystyy tulevaisuudessa olemaan enemmän kotona). Ap
Miksi tuota matkustamisen vaikeutta aina toitotetaan? Meillä on kolme lasta ja aina olemme löytäneet sopivan hotellin sieltä minne olemme halunneet.
En tiedä teidän matkustustapoja, mutta omatoimimatkaajana olen huomannut, ettei viiden hengen huoneita todellakaan löydy hakukoneissa samalla tapaa kuin neljän. Onhan se jo selvää esim. laivalle lähtiessä.
[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 10:52"]
[/quote]