mua kysyttiin kyökkipiiaksi
Että tulisin tekemään joka päivä puuroa ja päivällisen. Vanhempi ihminen jonka tunnen kysyi.
Jotta hän saa vaan nukkua.
Lähtisitkö sinä tämmöseen?
Kommentit (14)
Riippuu siitä miten hyvin maksaa, miten kaukana sinusta asuu (eli miten paljon vaivaa käynneistä on) ja miten helppo henkilön kanssa on tulla toimeen. Esim. valittaako turhasta.
Asuu aika lähellä. Tullaan toimeen mutta täytyyhän mun ehtiä muutakin tekemään.
No jos saisit mielestäs hyvän korvauksen ja homma muuten miellyttäis niin mikset mene. Sulla menee aamulla 15 min kun laitat puuron siellä ja päivälliseen tekoon sitten max 90 min. Ehdit aika paljon muutakin minusta.
Ehdin muutakin mutta en haluan liian sitovaa sopimusta.
Sovi vaikka että tulisit 2-4 kertaa viikossa ja korvaus myös tarkasti sovittuna.
Käytkö kokoaikatyössä? Tarvitsetko lisätuloja?
En lähtisi. Tuollainen pesti sitoisi kahdesti päivässä. Eri asia mikäli joku läheinen ihminen olisi kyseessä.
Miksi tuollaista pyytää juuri sinulta? Eikö rouva pysty enää itse laittamaan puuroa ja päivällistä?
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 20:06"]Sovi vaikka että tulisit 2-4 kertaa viikossa ja korvaus myös tarkasti sovittuna.
[/quote]
Tuo on just se mikä vois sopia.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 20:07"]Käytkö kokoaikatyössä? Tarvitsetko lisätuloja?
[/quote]
En ole kokopvätyössä.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 20:08"]En lähtisi. Tuollainen pesti sitoisi kahdesti päivässä. Eri asia mikäli joku läheinen ihminen olisi kyseessä.
Miksi tuollaista pyytää juuri sinulta? Eikö rouva pysty enää itse laittamaan puuroa ja päivällistä?
[/quote]
Se ei tunne juuri muita ihmisiä. Pystyy mutta ei viitsi.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 20:11"][quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 20:08"]En lähtisi. Tuollainen pesti sitoisi kahdesti päivässä. Eri asia mikäli joku läheinen ihminen olisi kyseessä.
[/quote]
Se ei tunne juuri muita ihmisiä. Pystyy mutta ei viitsi.
[/quote]
Pyytääkö sinua yleensäkin seuran vuoksi?
Ikääntynyt kuten kuka vain pysyy virkeämpänä, kun on tekemistä. En alkaisi "kotipalveluksi" täysin toimintakykyiselle ihmiselle. Ennemmin vaikka ehdottaisin jotain satunnaista kävelylenkkiä tms. yhteistä tekemistä satunnaisesti, mikäli seuran vuoksi kotiapua ehdottaa.
Olen kyllä käynyt auttamassa asuintalossani asuvaa iäkästä naapuria, mutta silloinkin ollut kyse satunnaisesta naapuriavusta (eikä luonnollisestikaan mistään korvauksesta ole ollut kyse).
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 20:21"]Omaishoitajaksiko pyysi?
[/quote]
Ei. Ei se vammainen ole.