Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

astianpesukoneen kuljetukset ja asennus melkein 100€?

Vierailija
20.06.2014 |

Kokemuksia eri liikkeiden hinta-eroista? Uuden tuonti ja asennus ja vanhan pois vienti.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

100,e on vähän, jos sisältää kuljetuksen ja asennuksen. Suomalainen matalan tuottavuuden työ on harvoin hintansa väärti.

Vierailija
2/20 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koneen kotiin tuonti 20€. Asennettu itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en lähde asentamaan, kotivakuutus ei korvaa jos tulee vaikka vuoto. Pitäähän se vanhakin kierrätykseen toimittaa ja joka vaiheelle oli oma hinta. T. Ap

Vierailija
4/20 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuskin/asentajan palkka, sosiaalikulut, kuljetusauton bensat ja ylläpitokulut, varmaan jostain firmasta toi asentaja, joten sen firman kulut, laskutuskulut, alviakin varmaan jostain välistä revitään... En edes keksi kaikkea. Ei tuolla satasella saa kuin tunnin. Riittääköhän se matkoineen ja asennuksineen?

Vierailija
5/20 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 21:57"]

Itse en lähde asentamaan, kotivakuutus ei korvaa jos tulee vaikka vuoto. Pitäähän se vanhakin kierrätykseen toimittaa ja joka vaiheelle oli oma hinta. T. Ap

[/quote]

Ei siellä kodinkoneliikkeessä ne asentajat putkimiehiä ole. Kotivakuutus on voimassa itsekkin asennetussa koneessa.

Vierailija
6/20 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 22:02"]

[/quote]

Ei siellä kodinkoneliikkeessä ne asentajat putkimiehiä ole. Kotivakuutus on voimassa itsekkin asennetussa koneessa.

[/quote]

Jos kotona on putket valmiina eli itse vain kytketään kone niin kotivakuutus korvaa. Jos ei putkia niinkun vanhoissa taloissa ei ole, ja itse vedällään/tehdään putkityöt niin kotivakuutus ei korvaa.

Vierailija
7/20 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on edullisempaa ostaa pienemmästä ja kalliimmasta liikkeestä, jos tarvii näitä päällispalveluita. Olen joskus huvittuneena katsonut, kun ihmiset ensin ostaa Gigantista esimerkiksi halvan tietokoneen ja sitten ostavat lisäpalveluita siitä klinikalta ja pahimmillaan asennuksen kotiin. Gigantin PC-klinikan hinnat on nimittäin naurettavat. Joku pienempi liike pyytäisi koneesta enemmän, mutta tekisi ilmaiseksi nuo päälle, joten kokonaishinta jäisi alemmaksi. Sitten taas sille, joka ei tarvi yhtään mitään, on se ostohinta ainoa tekijä.

Minä ostin taannoin pesukoneen pienestä liikkeestä, jossa toki se haluamani kone oli 79 Euroa kalliimpi kuin siellä Gigantissa. Toisaalta samaan hintaan yrittäjä heitti sen kotiin, vei vanhan pois ja laitti vielä seinään.

Vierailija
8/20 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Ei muuten ole. Vakuutusyhtiö katsos katsoo että kaikki itse asentamat asiat ovat väärin asennettuja

Vierailija
9/20 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla niin avutonta ihmistä, että ei osaa kytkeä astianpesukonetta tai pesukonetta valmiisiin liittimiin. Osaatteko laitta pistotulpan pistorasiaan? yhtä vaikea homma.

Vierailija
10/20 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 22:06"]

[/quote]

[/quote]

Jos kotona on putket valmiina eli itse vain kytketään kone niin kotivakuutus korvaa. Jos ei putkia niinkun vanhoissa taloissa ei ole, ja itse vedällään/tehdään putkityöt niin kotivakuutus ei korvaa.

[/quote]

Mä olen tehnyt kodissani kaikki putkityöt itse. Pesuhuoneessa tapahtui vesivahinko, jonka vakuutus korvasi. Vika oli muovisessa syöttöputkessa oleva valuvirhe. Ohkanen kohta puhkesi.

Vierailija
11/20 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on meidän taloyhtiössä määräys, että pitää olla putkimies asentamassa astianpesukoneet. Monen mielestä näköjään nillitystä, mutta olen kyllä TOSI tyytyväinen, että meidän omistamassa talossa on tuo sääntö, sillä meidän aikaisemmassa kerrostalossa meni 5 kpl 4h+k ja 5 kpl 2h+k remonttiin yhden "asensin itse astianpesukoneen" tyypin kanssa. Kuivaukset kesti varmaan puoli vuotta per asunto ja kaikki remontoitiin.

Maksoin mielelläni putkimiehen, mutta hankalampaa oli löytää putkimiestä tulemaan noin pienen työn takia.

Vierailija
12/20 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 22:10"]

Mä olen tehnyt kodissani kaikki putkityöt itse. Pesuhuoneessa tapahtui vesivahinko, jonka vakuutus korvasi. Vika oli muovisessa syöttöputkessa oleva valuvirhe. Ohkanen kohta puhkesi.

[/quote]

Pesukoneen liitännät on olleet valmiina taloissa jo 40 vuotta. Kuinka vanhassa talossa asut jos olet joutunut itse putket vetämään? Vai tarkoitiko, että olet itse rakentanut omakotitalon ja tehnyt siellä kaikki putkityöt itse?

Vierailija
13/20 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="melba" time="20.06.2014 klo 22:17"]

Meillä on meidän taloyhtiössä määräys, että pitää olla putkimies asentamassa astianpesukoneet. Monen mielestä näköjään nillitystä, mutta olen kyllä TOSI tyytyväinen, että meidän omistamassa talossa on tuo sääntö, sillä meidän aikaisemmassa kerrostalossa meni 5 kpl 4h+k ja 5 kpl 2h+k remonttiin yhden "asensin itse astianpesukoneen" tyypin kanssa. Kuivaukset kesti varmaan puoli vuotta per asunto ja kaikki remontoitiin.

Maksoin mielelläni putkimiehen, mutta hankalampaa oli löytää putkimiestä tulemaan noin pienen työn takia.

[/quote]Löysit kuitenkin putkarin? Muistan kun joskus sellaisen perään palstallakin huhuilit :)

Vierailija
14/20 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainitaan nyt vielä, että yhdelläkään astianpesukoneita myyvällä firmalla ei tuntunut olevan putkaria asentamaan konetta.

Vierailija
15/20 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja putkari taitaa mennä kotitalousvähennykseen toisin kuin nuo kuljetukset asennuksineenkaan.

Vierailija
16/20 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Onko siellä määräys, että tarvitsee olla sähkömies asentamassa lamput kattoon? Tosin nykyäänhän katoissa on pistotulpat, mutta perinteinen sokeripala asennus on huomattavasti vaikeampi kun astianpesukone.

Vierailija
17/20 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 22:17"]

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 22:10"]

[/quote]

Pesukoneen liitännät on olleet valmiina taloissa jo 40 vuotta. Kuinka vanhassa talossa asut jos olet joutunut itse putket vetämään? Vai tarkoitiko, että olet itse rakentanut omakotitalon ja tehnyt siellä kaikki putkityöt itse?

[/quote]

Omakotitalo, joka remontoitu.

Vierailija
18/20 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 22:21"]

[/quote]

Onko siellä määräys, että tarvitsee olla sähkömies asentamassa lamput kattoon? Tosin nykyäänhän katoissa on pistotulpat, mutta perinteinen sokeripala asennus on huomattavasti vaikeampi kun astianpesukone.

[/quote]

Ei ole tuota määräystä, koska talo on rakennettu 2000-luvulla.

Vierailija
19/20 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 22:19"]

[/quote]Löysit kuitenkin putkarin? Muistan kun joskus sellaisen perään palstallakin huhuilit :)

[/quote]

Joo, se oli ehkä joku viides tai kuudes firma, johon soitettiin, joka suostui liikkumaan noin pienen asian takia.

Vierailija
20/20 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan putkimiestä pikkusen naurattaa tulla tekemään tuollaista hommaa. Sama kun soittaisi kokin kotiin laittamaan safkat uuniin tai parturin pesemään hiukset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme