Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsen jalkakivut

Vierailija
20.06.2014 |

On ensimmäistä kertaa muutama viikko sitten maininnut jalan tai jalkojen olevat kipeät. Nyt viikon ajan useammin sanonut. Aiemmin nyt viikon aikana näyttänyt sääriä, molempia, nyt lähipäivinä toisen polven yläpuolta ja tänään useaan otteeseen valittanut toista polvitaivetta, eri jalkaa kuin jossa valitteli tuota polven yläpuolen kipua. Tänään on tuon taivekivun takia ollut mm. kiipeämättä portaita ja menemättä kyykkyyn. Flunssa päällä, kolmas päivä kuumetta. Tuo tämänpäiväinen polvitaipeen kipu huolettaa. On ajoittain, pitkin päivää, joskus kysyttäessä saattaa sanoa ettei ole kipeä. Perusverenkuva ok, ja tuo polven yöäpuoli mitä aiemmin valitti, kuvattu ja se myös ok. Mitä tämä voisi olla? Kasvikivuista luin, että yöllä olisivat?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanoisin kyl että kasvukipuja. Mull oli aivan kamalia sellasia, päivin ja öin. Äiti joutu makaamaa jalkojen päällä ku muu ei auttanu.

Vierailija
2/28 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvukipuja. Voi olla päivälläkin. Itselläni ja siskollani oli aina levon jälkeen esim. ma koulu pv kauhea. Sen aina tiesi että ma särkee, tietty pitkin viikkoakin saattoi olla. Itse laitoin jalat ylös tai tyynyn päälle. Auttaisiko kylmägeeli, panadol tms.? Tätä oli varmaan koko ylä-asteen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, kiitos vastauksesta! Paikallistuiko sinun kipu johonkin kohtaan tuolla ta alla? Sattuiko esim. kävely, niin kuin tässä tapauksesaa portaita ei lapsi halunnut nousta? Olisi helpottavaa jos olisivat kasvukipuja. Kaikenlaista kamalaa ehdin jo pelätä, mutta verikokeet ok sulki pois aika paljon, ONNEKSI!

Vierailija
4/28 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, kiitos vastauksesta! Paikallistuiko sinun kipu johonkin kohtaan tuolla ta alla? Sattuiko esim. kävely, niin kuin tässä tapauksesaa portaita ei lapsi halunnut nousta? Olisi helpottavaa jos olisivat kasvukipuja. Kaikenlaista kamalaa ehdin jo pelätä, mutta verikokeet ok sulki pois aika paljon, ONNEKSI!

Vierailija
5/28 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on vasta 4v. Voiko jo tuonikäisellä olla kasvukipuja?

Vierailija
6/28 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli samaa, oi aikoja. Kivut olivat pääsääntöisesti yöllä pahimmillaan. Patterin päällä lämmitetyt villasukat ja jalkataipeiden alle sijoitettu tyyny auttoi. Aamulla jalat tuntui levottomilta ja tunnottomilta. Vaikutti kävelyyni, kävelin ns.suorin jaloin. Tästä sitten pohkeetkin kipeytyi ja seuraava yö oli vielä pahempi!

Kuuma suihku ennen nukkumaanmenoa, sukat jalkaan ja jalat tyynyn päälle. Auttaa :)

Vierailija
7/28 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole kasvukipuja ollut, mutta luulin niiden olevan esim. molemmissa jaloissa yhtä aikaa? Korjatkaa jos olen väärässä. Voiko olla, että kasvukivuissa joku asento sattuu enemmän? AP

Vierailija
8/28 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

PVK on aika suppea, eli lääkäriin, reumakokeet ym.

Vierailija
9/28 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reumaakin mietin, mutta eikö tuntuisi nivelissä? Lapsi valittanut esim. säärissä kipua ja reidessä polven yläpuolella. Tänään ensi kertaa tuota polvitaivetta nivelen kohdalta valittanut. Ja varonut esim ettei kiipeä yläkertaan.

Vierailija
10/28 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin oman 4v lääkärissä jalkakipujen vuoksi ja lääkärin mukaan kasvukivut tulevat tyypillisesti täysin rentoutuneena, yleensä iltaisin lapsen ollessa nukahtamaisillaan tai parin tunnin kuluttua nukahtamisesta.

Meillä kivut ovat ilta/yö aikaan ja tyydyin kasvukipu selitykseen. Nyt on vuosi mennyt ja kipuja on välillä myös käsivarsissa. Meillä kipuja on välillä monta kertaa viikossa. Kivut ovat kovia ja lapsi itkee tuskaisena kunnes kipulääke noin puolessa tunnissa vaikuttaa. Särkylääkkeiden ajoittainen suuri määrä huolestuttaa itseä mutta lääkärin ja neuvolan mielestä asia on ihan ok. Taitaa olla uuden lääkärireisdun paikka meilläkin.

Meillä lapsen mielestä lämmin pahentaa kipua. Helpottavia ovat kohoasento, kylmäpussi ja hieronta.

Tsemppiä selvittelyihin ap!

Vierailija
11/28 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös penisiliiniallergia oireili polvi ja kyynärtaive kipuina. T.2

Vierailija
12/28 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieronta ja puristelu autto kasvukipuihin mulla.

Vierailija
13/28 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

11 jatkaa...

Meillä kipua on harvoin molemmissa jaloissa yhtä aikaa. Kipu on myös usein aika laajalla alueella. Kipeänä on joko reisi tai sääri, joskus jopa jalkaterä.

Vierailija
14/28 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kärsin lapsena voimakkaista kasvukivuista. Isälläni oli tapana hieroa silloin sääriäni kevyesti ja se helpotti. Ei ollut kivut yöaikaan, vaan niitä tuli ja meni.

Vierailija
15/28 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kannattaisi hankkia lapselle kunnolliset hänen jaloilleen tehdyt sisäpohjalliset kenkiin?

Vierailija
16/28 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paheneeko reumakipu kohtaa painettaessa?

Vierailija
17/28 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja voiko kasvukipu tuntua pahempana rasituksessa? Entä voiko flunssa ja kuumeilu aiheuttaa tuollaista paikallistuvaa kipua taipeeseen? AP

Vierailija
18/28 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssassa on itselläni ollut aina jalkakipuja.

Vierailija
19/28 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla lapsellani oli kasvukipuja kyllä mutta koulussa myäs todettiin yliproonatio (nilkat kääntyy sisäänpäin) Ja siksi myäs varsinki sääret särki.

Vierailija
20/28 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 21:48"]

Kasvukipuja. Voi olla päivälläkin. Itselläni ja siskollani oli aina levon jälkeen esim. ma koulu pv kauhea. Sen aina tiesi että ma särkee, tietty pitkin viikkoakin saattoi olla. Itse laitoin jalat ylös tai tyynyn päälle. Auttaisiko kylmägeeli, panadol tms.? Tätä oli varmaan koko ylä-asteen

[/quote]

Mulla särki 24-vuotiaaksi! Vaan sittenpä loppui. Lyhyeksi kuitenkin jäin...