G: Paljonko sinulla on säästössä?
Itse laitan joka kuukausi 800 euroa palkasta rahastoihin. Nyt on jo yhteensä 65000 euroa tuottamassa lisää rahaa.
Kommentit (21)
Noin 14 000. Mutta siitä menee 5000 ensi viikon lomamatkaan ja noin 4000 palkattomaan opintovapaaseen, jonka pidän syksyllä. Sitten jää enää pari tonnosta akuutteihin kodinkoneiden hajoamiseen yms. Mulla ei jää palkasta paljonkaa yli, näitä nyt tuhlattavia pennosia on säästetty monta vuotta.
Rahastoissa 35 000e ja kolme sijoitusyksiötä Helsingissä.
No mistä säästät, kun palkka tonnin ja vuokraan menee puolet kysyn vaan?
Kahdessa eri rahastossa yhteensä 20 000€, osakkeissa 4000€ (tämän päivän arvolla) Säästöihin menee 300€/kk ja lisäksi säästän tällä hetkellä auton käsirahaa, koossa 2500€.
Luulin että ihan kohtuullisesti mutta jälleen kerran niin paljon vähemmän kuin muilla
Rahastoissa noin 40 000 e, henkivakuutuksessa noin 18 000 e (joku ikivanha juttu), kolmessa sijoitusasunnossa yhteensä noin 400 000 e. Ja ihan tilillä vähän yli 21 000 e, vaihdan auton ensi kuussa.
Mulla oli 3500
Niistä osa meni pt-palveluihin ja osa perheen lomamatkaan
Säästöön jäi 1800 ja säästöön yritän laittaa 100-400e/kk
Joku 2000 e. En vain jaksa ajatella liikaa, että pitäisi olla sitten "pahan päivän varalle". Pidän pientä tuollaista pesämunaa, millä katetaan esim. jääkaapin hajoaminen tai lisävastikkeet. Suuremmat jutut kattellaan sitten jos sellaisia tulee. Jos tekee mieli ostaa alemyynneistä vaatteita, niin ostan enkä mieti sen enempää. Ehkä pitäisi, mutta en jaksa.
Noin 21000e. Säästän ensiasuntoa varten.
Näissä kyselyissä kannattaisi erottaa säästöt ja sijoitukset erilleen, sillä se tavoite on niin kovin eri (vrt. etelänmatkaa varten säästöt versus sijoittaminen vaikka rahastoihin). Minulla säästöissä 4-numeroinen summa ja sijoituksissa 6-numeroinen.
3000 euroa, tosin sekin menee ensikuussa remonttiin.
En säästä ikinä "pahan päivän varalle" vaan aina kaikki säästöt menee jossain vaiheessa johonkin tiettyyn asiaan, esim. remonttiin tai matkaan. On paljon hauskempaa säästääkin, kun tietää että palkinnoksi siitä saa myöhemmin jotain kivaa.
Te, joilla säästöjä/sijoituksia yli 30 000€, säästättekö edelleen mahdollisimman paljon lisää vai käytättekö rahaa mihinkään "turhaan" ( matkat, harrastukset, palvelut tms) ?
Minkä ikäisiä te olette, joilla on satojatuhansia säästöjä tai omaisuutta poislukien oma asunto? Oletteko tienanneet rahaa vain palkkatuloilla vai onko teillä perittyä omaisuutta?