Naisen aloite
Toisen ketjun innoittamana, onko palstalaisilla kokemusta siitä, että miehet käyttäytyisivät suhteessa useammin ylimielisesti ja jopa ilkeästi naista kohtaan, jos suhde on alkanut naisen aloitteesta verrattuna sellaisiin suhteisiin, jotka ovat käynnistyneet miehen aloitteesta? Kannattaako naisen ylipäätään ikinä tehdä aloitetta tai olla jollain tavalla aktiivinen suhteen käynnistämisessä?
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Yhden kokemuksen perusteella ei varmaan voi yleistää, mutta ainoa mies, jolle olen tehnyt aloitteen tai ainakin ollut aktiivinen asioiden edistämisessä, paljastui passiiviseksi vetelykseksi. Minkään eteen ei ollut valmis näkemään mitään vaivaa. Ikävämpänä piirteenä oli vielä se, että hänellä oli ajoittain myös tapana huomautella kaikenlaista mun ulkonäöstä, vaikka toisaalta myös kehuikin. Ennen pitkää kyllästyin tähän asetelmaan ja lakkasin itsekin näkemästä yhtään vaivaa hänen takiaan, ja siihenhän homma sitten kuivuikin. Luule, että naisen ei todella kannata tehdä aloitetta, koska silloin mies ei ole tarpeeksi kiinnostunut tekemään aloitetta, on passiivinen luonteeltaan ja alkaa helposti pitämään naista itsestään selvyytenä kun ei ole joutunut missään vaiheessa näkemään mitään vaivaa naisen takia.
Tai päinvastoin, nämä häntäheikit jotka ovat ahkeria tekemään aloitteita monille naisille myöskin saavat niitä naisia, mutta pitävät heitä kertakäyttötavarana. Ne jotka odottavat pelkästään miehen aloitetta, tuppaavat saamaan näitä miehiä joille naiset ovat vain kaadettavaa karjaa. Oikeasti kiinnostunut mies taas kamppailee itsensä kanssa että uskaltaisi tulla jutulle, koska on oikesti jotain menetettävää ja hermostuttaa että tulee pakit.
Dracula kirjoitti:
No kun mielestäni miehen tehtävä se aloite on,
kunhan lähestyy sellaista, joka on valmis lähestyttäväksi.
(Kehonkieli abc)
Älä esittäydy, vaan kysy naisen nimeä.
Kiinnostunut nainen tekee jutellessa saman kysymyksen.
Jos ei kysele, hän ei ole tarpeeksi kiinnostunut sinusta,
niin senkus jatkat matkaa toivottaessasi hyvät illat päivät.
Älä hajoa.
Nämä teidän kehonkielikoodinne ovat sellaista hölynpölyä, ettei niistä kukaan ota selvää. Piiloudutte niiden taakse, ettei tarvitse oikeasti laittaa itseään likoon.
Vierailija kirjoitti:
Sitten kun mies tekee aloitteen, se on hirvee pervo! Hyi, että! :D :D :D
Miesten into tehdä aloitteita vähenee jatkuvasti. Keskeisiä syitä ovat yltiöfeministien tasa-arvovöyhötys (tehkööt naiset itse aloitteen) ja me too -ylilyönnit (en halua kuulla olevani pervo).
Oon ollut aina aloitteellinen. Jos joku mies kiinnostaa oon mennyt itse juttelemaan ja madaltanut kynnystä miehelle tehdä aloite. Varsinaista aloitetta ei oo tarvinut tehdä vaan rohkaista miestä tekemään se. Poikkeuksetta on toki ollut ensin silmäpeliä ja ehkä pidempikin tunteminen ennen aloitetta. En jaksa tuhlata aikaa odottamalla vaikka vuosien sinkkujaksoja on ollut useampia. Aina ei vaan löydy kiinnostavaa tyyppiä tai on parempaa tekemistä.