Miksi joiltain ihmisiltä puuttuu myötätunto?
Voiko johtua kasvatuksesta?
Geeneistä?
Eli mistä johtuu että jotkut kykenevät murhaamaan jopa useamman kerran? Käyttämään lapsia hyväksi? Miksi heiltä puuttuu kyky asettua toisen asemaan?
Kommentit (6)
Niin metsä vastaa kun sinne huudetaan
Vakavasti varhaislapsuudessa laiminlyöty lapsi ei kykene myötätuntoon. Samoin, jos on aina saanut tahtonsa periksi, eikä osaa kunnioittaa auktoriteetteja eli ketään muuta. Narsismia, psykopatiaa...
Mutta ei kaikista huonosti kohdelluista pahoja tule.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 19:47"]
Mutta ei kaikista huonosti kohdelluista pahoja tule.
[/quote]
Ei tule ei, mutta siellä taustalla kummittelee alati ajatus, mitä jos
Millaista myötätuntoa tarkoitat? Jos suurin osa ihmisistä kitisee säästä tai kateudesta, en tuhlaa myötätuntoa heihin. En myöskään jää voivottelemaan paskaa juttua vaan yritän keksiä hänelle toimivia ratkaisuja. Ja miten kukaan voi ikinä muka tuntea samanlailla kuin joku muu, on ylimielistä edes kuvitella niin.
En tiedä virallisesti, mutta mua on kohdeltu varhaislapsuudesta asti todella huonosti, hakattu kuin vierasta sikaa, nöyryytetty ja yleisesti alistettu ja haukuttu. En tiedä, olenko itse kusipää vai nämä vauriot aiheuttaneet kusipäitä. Kas, siinäpä pulmaa..